perjantai 22. tammikuuta 2010

Toisin




Asemalla menen ulos laiturille odottamaan, kun muut jäävät sisälle lämpimään.
Tutkimuksen mukaan naiset levittävät aamulla ripsiväriä noin 70 siveltimen vetoa. Minulle riitti 20.
En ole koskaan käynyt raveissa, lavatansseissa, koiranäyttelyssä, jalkapallomatsissa tai bingossa.
Tällä viikolla olen viettänyt kaksitoista tuntia junassa.
Tykkään olla selkä seinää vasten.
Juna menee nopeammin kuin bussi, gepardi nopeammin kuin leijona, haikara nopeammin kuin joutsen, aika nopeammin kuin minä.
Ihmiset hämmentyvät, jos junat lähtevät vääriltä raiteilta.

Konduktööri:
”Jotain toimenpiteitä pitäisi tehdä. Viime tiedon mukaan pitäisi avata joku luukku…”

Lapsi asemalaiturilla:
”Saako lintu tulla maahan?”

20 kommenttia:

  1. Ihana kirjoitus, tästä nousi mieletön määrä täysin mielivaltaisia mielleyhtymiä, tässä muutama: Minulla menee yhteensä 14 siveltimen vetoa, neljä ylös ja kolme alas kumpaankin silmään. Nämä oli pakko laskea, kun tuon luin. Kerran Slovakiassa kävi niin, että meinasimme myöhästyä junasta, kun raiteella 2 olikin 2 junaa, joista toinen oli lähdössä, mutta toinen ei. Suomessa tämä ei olisi mahdollista. Ja vielä: Ihana lapsi. Tuli hirveä ikävä omaa.

    VastaaPoista
  2. Pidän sinun kirjoituksistasi.Niissä on jotakin tuttua. Ihan kuin olisin ensin ajatellut ja sitten joku muu kirjoittanut.

    Minä olen myös aina ehdottomasti selkä seinää vasten jos mahdollista.
    Appenikin on.
    Kerran vaihdoimme tästä syystä merkitseviä katseita eräässä tilaisuudessa missä tuolit loppuivat kesken.

    VastaaPoista
  3. Upeat ja tunnelmalliset kuvat jälleen. Haluaisin kyllä nähdä ne ripset, joihin on vedetty 70 kerrosta ripsaria...huh. Itse en usko, että yllän edes kahteenkymmeneen, vaikka olenkin ripsivärin suurkuluttaja. Luultavasti olen seuraavan kerran laskemassa vetoja ;)

    N

    VastaaPoista
  4. Taidan laittaa ripsivärin ihan väärin, 6-10 siveltimen vetoa riittää minusta ihan hyvin. Selkä seinää vasten, ehdottomasti. Välillä voi tosin olla virkistävää joutua istumaan toisin.
    Todella kaunis tuo alempi kuva.

    VastaaPoista
  5. Mimmi: Minustakin tuo 70 siveltimen vetoa kuulostaa valtavan suurelta määrältä. Minua hämmentää, jos junat lähtevät eri raiteelta kuin mihin on tottunut. Siinä voi mennä ihan sekaisin. Kerran olen mennyt väärään junaan, kun kiireessä vaihdoin ja menin tutulle laiturille. Lähdinkin päinvasteiseen suuntaan.
    Violet: Kiva, että joku ajattelee samantapaisesti :) On tosiaan piinaavaa, jos ei saa istua selkä seinää vasten. Kaikissa tilaisuuksissa yritän aina päästä seinän viereen ja mieluiten vielä seinän ja ikkunan viereen.
    N: Toi 70 oli tosiaan uskomaton määrä...eihän silmät edes aukea, jos sitä tököttää noin paljon.
    Lotta: Ehdottamasti samaa mieltä! Mies kuvasi tällä kertaa, joten sinne menevät kiitokset.

    VastaaPoista
  6. Voin kuvitella tuon konduktöörin, vanhempi mies, hieman tärkeänä, mutta silti epätietoisena ylemmän "vallan" tahdosta. Sanoiko hän tosiaan toimenpiteitä? Ihana kertakaikkiaan.
    Tutkimuksen mukaan, naiset syövät elämänsä aika kymmenen grammaa huulipunaa. Yäk :)
    Kauniita tähtisadekuvia.

    VastaaPoista
  7. Solen: Hän tosiaan sanoi juuri noin. Heitä oli kaksi ja hän puhui virkaveljelleen. Minä istuin vieressä kannettavani kanssa ja kirjoitin heti helmen ylös muistiin. Yök, en yhtään ihmettele tuota huulipunahommaa. Onneksi käytän huulipunaa vain juhlissa :)

    VastaaPoista
  8. Minäkään en ole koskaan käynyt raveissa enkä lavatansseissa. Koiranäyttelyssä, bingossa ja jalkapallomatsissa kyllä. Koiranäyttelyissä on kivaa kulkea katsomassa koiria, bingossa tunnelma on hassu ja jalkapallomatsissa olisin nykyään enemmän kuin ulkopuolinen.

    Sinulla on kiva blogi.

    VastaaPoista
  9. Tykkään konduktööreista. Muistan aina yhden, joka lausui junassa runoja. Sinne kovaäänisiin. Joka asemalle oli oma riimi, lausuipa joskus veturinkuljettajallekin jotain. Ja kerran lauloi. Tulipa äkkiä ikävä junamatkailua ja vanhoja pikajunia.

    VastaaPoista
  10. Minunkin täytyy laskea suraavalla kerralla kuinka monta vetoa ripsaria menee. Veikkaus 20-30. Ihanat kuvat.
    Iloa viikonloppuusi!

    VastaaPoista
  11. Jonna: Minäkin haluaisin bingoon, ehkä menenkin joskus. Lavatansseihin voisin mennä, jos olisi kesä, lava järven rannalla ja kaikki ihan kuin Suomi-filmissä. Tanssia en kyllä osaisi. Raveista ja jalkapallosta en niin välitä, mutta olen sen verran utelias luonne, että olisin valmis kokeilemaan lähes mitä vain.
    Anjuska: Minustakin konduktöörit on mukavia, mutta tuo sinun muistojesi konduktööri kuulostaa ihan mahtavalta. Miksei kaikki konduktöörit voisi lausua runoja? Meidän tyttö sanoi aina pienenä kontoori, se on niin vaikea sana tuo konduktööri.
    Tirpana: Laske toki, en voi uskoa, että kukaan yltää tuohon 70:een. Nämä kosmetiikkafirmojen tutkimukset taitaa olla ihan huuhaata. Sinullekin iloa!

    VastaaPoista
  12. vai 70, siinähän tulee jännetupentulehdus, tai mistä sitä tietää vaikka ite huitelee vielä enemmän. Japanin konduktöörit kumarteli aina kun ne tuli vaunuun ja kun ne lähti vaunusta. Vaunuja oli monia peräkkäin ja nämä mennä kumartelivat tunnista toiseen päivästä kuukauteen...

    VastaaPoista
  13. Ehdottomasti selkä seinää vasten!

    Itse olen saanut syntymälahjaksi mustat pitkät ripset ja ne muuttuvat ripsivärillä ihan kaameiksi = ) Mutta ilman ripsentaivuttimia en tule toimeen!!!

    Edellisen postauksesi kuvat ihanasti otettu ja minusta on kivaa, kun lapsikin saa sen kameran käteensä ja saa kokeilla kuvausta.

    VastaaPoista
  14. 70 vetoa, no huh!

    Luulen että mun keskivertoni on noin 12. 6 ylös, 6 alas.

    VastaaPoista
  15. Minäkin tykkään näistä jutuistasi! Osaat vangita pienet suuret ajatukset napakoin vedoin. Ei turhaa lötinää.

    Olin nuorena raviradalla töissä ja kerran olen lavatansseissa ollut, vain olenkohan vain nähnyt unta...
    Mutta että noin paljon ripsarivetoja, mulle riittää neljä kumpaankin silmään.

    Selkä seinää vasten opetettiin istumaan erityispedagogiikan opinnoissa ja kun olen ollut kaikenmaailman kasvatuslaitoksissa töissä olen saanut tuta, kuinka tärkeää on tuo muistaa. Nykyään istun missä tahansa selkä seinään.

    VastaaPoista
  16. terveisiä sitten vaan tältä, joka lapsesta asti on leikkinyt naama nurkkaan päin.
    ei haittaa.

    ja lintu saa :)

    VastaaPoista
  17. Valkoinen persilja: Jotenkin helppo kuvitella nuo kumartelevat konduktöörit :)
    Taru: 70 on uskomaton luku, sitä ei voi mitenkään uskoa. Lapsi on innokas valokuvaaja. Tänään kiertelimme täällä talossa kaikki kolme ja kuvasimme kilpaa.
    Merja: Mun keskiarvo on varmaan 12.
    Liivia: Kiitos tosi paljon! Olen huono lötisemään. Mä juuri tässä mietin, että mun täytyy varmaan joskus käydä noissa kaikissa paikoissa...raviradallakin, vaikka en ymmärrä raveja ollenkaan. Selkää seinää vasten, ehdottomasti.
    Ritva: Kyllä minäkin muistan leikkineeni, ainakiin nurkassa ja pöydän alla, siellä oli turvallista.

    VastaaPoista
  18. 70 vetoa, täysin absurdia. Minä laitan ripsiväriä niin harvoin, että kun sitä on en muista, ja hieron värit muruiksi poskille :)

    Lapsi muistutti omastani, johtunee siitä, että kaikki lapset ovat juuri tuollaisia; ajattelevia, oivaltavia.

    VastaaPoista
  19. Erika: Minustakin tuon tutkimuksen tulos on absurdi. Ei muistaakseni ollutkaan suomalainen tutkimus...Lapset on ihania, täynnä osuvia oivalluksia.

    VastaaPoista
  20. ehkä siinä 70 vetoa aamulla on se juju että siten saa ne 70% tuuheammat ripset mitä mainoksissa luvataan;)
    mä menen tänä vuonna ehkä raveihin. ja lyön vetoa ainakin kympillä.

    VastaaPoista