keskiviikko 27. tammikuuta 2010

Valo teki taulun seinään





Joku tiputti timantit hangelle, unohti ne siihen. Minulla on Nikita-lakki, rukkaset, turkki roikkuu vintillä. Kengissä lämpöinen vuori, vaan haaveilen huopikkaista.
Huomenna menen ja ostan pesupähkinöitä.
Sähköä ilmassa: sain sähköiskun näppäimistöstä, oven kahvasta, pöydästä, kynästä, oliko jotain josta en olisi saanut sähköiskua. Tänään olen väärällä tavalla varautunut.
Aurinko piirsi muutamaksi minuutiksi taulun työhuoneen seinään. Se oli kaunis se taulu.
Ajatuksissani matkustin Berliiniin, otin koiran, puhuin englantia, työnsin potkukelkkaa.

Minulle sanottiin:
- Hui, jonkun kahvit lattialla.
- Muistin kokoa on pienennetty.
- Minua ei ole resurssoitu.
- Tee se jossain vaiheessa äkkiä.

10 kommenttia:

  1. Minulla lapikkaat, huopikkaissa on reikä pohjassa. Valon leikkiä on mukava seurata, teen sitä usein, viimeksi tänään. Lapsuuskodin saunan pikkuikkunasta lankesi valo nokiselle seinälle. Se oli lempipaikkani koko talossa.

    Minua ei ole resurssoitu. No, tee se jossain vaiheessa äkkiä!
    :) Mitä tarkoittaa resurssoitu?

    VastaaPoista
  2. Sähkötaulukin on kaunis taulu minusta.

    Jossain vaiheessa äkkiä ei ole kovin joustavaa puhetta. Vähän on tuli persiin alla -sävy.

    Täällä on vain pari astetta miinusta mutta minulla on kaikki ryijyt päällä kun paleltaa.

    VastaaPoista
  3. Minua taitaa koskea kaikkein eniten tuo "Muistin kokoa on pienennetty" :) Onneksi voi käyttää muistin palauttamiseen vaikka kanssabloggaajan kirjoituksia ja tyynnyttäviä valokuvia..

    VastaaPoista
  4. Solen: Voin hyvin kuvitella, kuinka valon leikkiä ja kulkua on kiva seurata, lapsenakin. Itsekin seuraan. Tuo resurssointi tarkoitti tässä kohtaa sitä, että erästä ihmistä ei oltu projektinhallintaohjelmassa lisätty kyseiseen projektiin...kuulostipa kauhealta :)
    Violet: Minäkin rakastan meidän sähkötaulua. Tuo oli oikeastaan vitsikäs juttu tuo jossain vaiheessa äkkiä, sillä sen sanoi minulle eräs supermukava työkaveri, joka sitten nauroi kanssani, että miten tehdään asiat jossain vaiheessa äkkiä. Ettei tarvitse sun sitä nyt pian tehdä, mutta sitten kun jossain vaiheessa haluat tehdä, niin tee äkkiä? Hassusti sanottu siis.
    Erika: Minusta tuntuu välillä, että omaa muistin kokoa on pienennetty. Hyvä jos muistan kello kolmelta iltapäivällä, mitä olen aamupäivällä tehnyt. Tuo lause koski kännykkää...

    VastaaPoista
  5. Kauniita molemmat, sähkö- ja valotaulu. Voisin ottaa mieluusti molemmat seinälleni.

    Mietin just tänään, että olisipa ihana matkustaa Berliiniin keväällä.

    VastaaPoista
  6. täällä on tapahtunut paljon viime käyntini jälkeen :)
    vähemmän sähköisyyttä ja paljon valoa toivon sulle sinne!

    VastaaPoista
  7. mullapa on huopikkaat. oli pakko päästä kehuskelemaan;)
    kauniin taulun valo maalasi. sama maalari käväisi täälläkin, mutta kovin jossain vaiheessa äkkiä. ei siitä ehtinyt saada edes kuvaa.

    VastaaPoista
  8. Celia: Sähkötaulu on onnekseni aina eteisessä. Se on kaunis. Aurinkotaidetta saa välillä ihasella. Tänään en taida saada aurinkotaulua seinälle, koska ulkona on ihan pilvistä ja hirveä myrsky.
    Ritva: Kiitos! Olen ollut viime päivät tosi sähköinen.
    Outi: Voi vitsi!! Olen ihan kade. Mulla on ollut huopikkaat viimeksi lapsena. Ne on vaan niin suloisen näköisiä ja lämpöisiäkin. Tuo maalari on tosiaan kovin nopea liikkeissään, ei tuokaan taulu ollut seinällä kuin muutaman minuutin.

    VastaaPoista
  9. Hitto kun tykkään tästä sun meiningistä, ihan hengästyttää kun pitkästä aikaa - no, muutama päivänen - ehdin käymään ja sanat on aina niin oikeat. Hitto, hemmetti, pitää ihan kirota tärskähyttää kun osaat sanoa niin hyvin.

    Minulle ei ole tänään sanottu vielä juur mitään, olen ollut niin vetäytyneenä. Yksi puhelu vain puhuttuna. Ei sillä, en kyllä just tänään jaksaiskaan kommunikoida. Illalla on tosi hyvän luennoitsijan luento, hänen juttujaan odotan kyllä.

    VastaaPoista
  10. Maijja: Kiitos, kiitos. Kyllä täällä nousi hymy huulille, kun luin kommenttisi. Ihan mahtavaa, että joku tykkää, hemmetti :)
    Mustakin olisi joskus kiva vetäytyä vaikka viikoksi johonkin mökille. Ehkä joskus...aina ei jaksa olla sosiaalinen.

    VastaaPoista