perjantai 12. maaliskuuta 2010

Miksei vetureista tule enää höyryä?
























Ei minun sanat mitään kerro. Hiljaisuus rivien välissä kertoo.
Olen käyttänyt kellokorttia, olen tehnyt samaa työtä kahdeksasta neljään.
Olen kirjoittanut kirjoituskoneella, sanoja, sanoja, sanoja.
Olen ollut leikkauksessa, omituinen valo ulkona.

Miksei vetureista tule enää höyryä?
Haluaisin pitkän hameen, joka peittäisi jalat. En halua jättää jalanjälkiä.
Olen pyörtynyt kerran.
Lapsena minulla oli huopikkaat.
Olen rakastanut kaukaa, eikä minulla ollut mitään sanoja.
Isadora Duncan tanssi paljain jaloin, kunnes kuoli.
Olen saanut monta rakkauskirjettä, mutta siitä on aikaa.

Ehei, en ole humalassa.
Leivoin koko illan: toscakakkua, täytekakkua, omenapiirakkaa. Koira nuoli kulhot.
Nyt minussa on virtaa vaikka sähkölaitokselle.
Huomenna juhlitaan lapsen syntymäpäiviä.

21 kommenttia:

  1. Pystyn samaistumaan olotilaasi! :) hassunhauskaa ja vähän päätöntäkin, mutta ehdottoman positiivista.

    Monta hyvää ajatusta. Englannissa junat kulkevat dieselillä! :) Kivaa viikonloppua ja juhlia.

    VastaaPoista
  2. Hyvältä kuulostaa. ;)
    Itsellänikin kyllä olotiloja piisaa,jos mitä.Minusta on aina kovin hauskaa sekin,että paras tyttökaverini on lähes olotilassa kuin olotilassa niin hillitty ja sopuisa,toisin kuin..Meikätyttö elää tilastot selviksi :)
    NYT muistan sanoa kun en aiemmin ole muistanut,vaikka mielessä ollut.Näytät tuossa pikkukuvassa Maija Vilkkumaalta :)

    VastaaPoista
  3. Tässä päivässä on ollut koko elämä!Ovatkohan planeetat jotenkin pyörällä päästään.On ollutrauhaa,lämmitä hyvää mieltä ,suurta huolta -ja hillitöntä kikatusta! Rakastan toscapiirakkaa!Minulla on siihen Todella taivaallisen hyvä ohje -täytyy laittaa luettavaksi.Ihanaa juhlapäivää lapselle ja äidilleen..

    VastaaPoista
  4. HausKoja synttärijuhlia Teille!
    Meillä suku koossa huomenna, tapaksia tehdään koko porukan voimalla ja nautitaan.
    Leivon vaan muffineja, nopeasti ja helpolla.

    Karvaturvalle rahnutus!

    VastaaPoista
  5. Ihania lauseita...
    lauseita elämän varrelta..
    pysähdyin Isadoraan ja hänen paljaisiin jalkoihin..
    Olen nähnyt hänen tanssivan, en luonnossa...
    itsekkin tanssin paljain jaloin kun täytin kymmeniä vuosia ja olin se tanssi...
    Toscakakku on hyvää!!Onnea myös äidille..

    VastaaPoista
  6. Minäkin pyörryin kerran, koulun pihassa kuudennella luokalla. Muistan vieläkin sen pöllämystyneen tunteen.
    Hyviä kemuja! Meilläkin kohta edessä, uuh.

    VastaaPoista
  7. Jo oli aika minun lòytàà tàmà blogisi. Ihania kuvia ja hàmmàstyttàvàn herkkià lauseita. Onnea sinulle ja onnea pienelle pàivànsankarille!

    VastaaPoista
  8. rivien välien värinälle!

    ja onnea sankarille!

    VastaaPoista
  9. tänään on siis juhlat, onnea ja iloa!

    luin lapsena paljon kirjoja missä nuoret neidot pyörtyilivät ja sitten saivat hajusuolaa. olisin halunnut joskus pyörtyä itsekin, mutta enpäs vaan pyörtynyt.
    nyt tekisi mieli leipoa, mutta lähdenkin tästä taas tekeytymään joksikin muuksi.

    VastaaPoista
  10. Miten kovasti nautinkaan näistä jutuistasi.
    Ensimmäinen kappale: en ole käyttänyt kellokorttia, mutta jotenkin tyhjä ja saamaton (kaikkien aikaansaatujenkin keskellä) oli viime viikko.

    Olen kateellinen - minulla ei koskaan ollut huopikkaita.

    Rakkauskirjeitä, etenkin omia, on kamala lukea vuosien jälkeen... Meillä laatikossa joukko sellaisia, joita olen kirjoittanut miehelleni aikoinaan.

    VastaaPoista
  11. Hauskoja syntymäpäiviä, lapselle se on niiiin tärkeä päivä! Vaikka itse olen ihan uupunut aina syntymäpäivien edeltävinä ja niiden jälkeisinäkin päivinä. Olet leiponut paljon! Hyvältä kuulosti, onnelliset vieraat kun saavat nauttia ihanista kakuista.

    Ihastelin eilen Puolalanmäessä tuollaisia puita, joita edellisessä postauksessasi ja harmittelin kameran jäämistä kotiin. Olin unohtanut ladata akun...nyt pitää ryhtyä siivoushommiin, palkitsen itseni illisella Sergiossa kun lapset ovat hoidossa -ihanaa.

    VastaaPoista
  12. Kiitos :) Minusta sinun sanat kertovat kaiken.
    Aloin ajatella hametta,joka olisi niin pitkä ettei jäisi jalanjälkiä. Minulle tulee mieleen sellainen paksusta kankaasta ommeltu, joka pysyy pystyssä ihan itsestään ja kun kävelisi lumessa näkyisi vain hameen painaumia, salaperäisesti. Minulla on sellainen samettihame, en ole koskaan kokeillut kävellä se päällä hangella, voisin kokeilla. Huopikkaatkin minulla oli, mutta ne ovat johonkin kadonneet. Katosivat jälkiä jättämättä.

    VastaaPoista
  13. Turussa, eikö niin? Teillä on siellä hieno piippu sähkölaitoksella, energialla. Siinä on ne Fibonaccin luvut. Viime keväänä olin tyttären kanssa Turussa ja toin luvut miehelle tuliaisiksi. Valokuvana, hän oli mielissään, matematiikkaihminen.

    VastaaPoista
  14. Mietin pallonmuotoista mekkoa, jonka sisässä voisi istua ja hyppelehtiä eteenpäin. Vähän kuin sellainen lasten pomppupallo, mutta, että sinne voisi mennä sisälle.

    Onnea synttärisankarille!

    VastaaPoista
  15. Syntymäpäivistä on tullut kakkuisat, toscakakkua alkoi tehdä mieli tätä katsellessa :)

    Minulla on ollut huopikkaat ja kellokortti. Valitettavasti en leimannut koskaan kellokorttia huopikkaat jalassa.

    Kaiken muun kaihon ohella blogisi saa aikaan kotiseutu-kaihon, Turku <3 Enpä olisi muinoin uskonut, mutta nämä muutamat seuraamani blogit löytävät aina silloin tällöin lapsuuteni kaupungista ne tunnelmat, aidot ja alkuperäiset! (This post was not sponsored by the city of Turku)

    VastaaPoista
  16. ihana kirjoitus taas kerran ja lämpimät onnittelut synttärisankarille!! ihan ikävä sun tosca- ja rahkapiirakoita...

    VastaaPoista
  17. Nautin kovin näistä sanoista - ja itse olen ihan sanaton :) Tyydyn siis vain huokailemaan täällä.

    VastaaPoista
  18. Neiti Nimetön: Kiitos, villisti ajatukset liikkuivat. Oli mukavat juhlat :)
    Virva: Nauratti tuo Maija Vilkkumaa -vertaus. Et nimittäin muuten ole ensimmäinen joka sanoo samaa. Olisin mielelläni Maijan näköinen.
    Maria: Oi, laita ihmeessa tosca-piirakan ohje tänne, se on yksi minunkin suosikkejani. Tykkään leipoa, se rentouttaa.
    Ikki: Rahnutus annettu! Tapakset ovat ihania, toivottavasti teillä oli kivat juhlat, meillä ainakin oli.
    Hanne: Kiitos :) Paljain jaloin tanssiminen on minustakin kivaa...harvoin tulee vain tanssittua paljain jaloin, ehkä ensi kesänä pihamaalla.
    Liivia: Koulun pihalla pyörtyminen oli varmaan pelottavaa...meillä juhlat jatkuu vielä keskiviikkona, kun saapuvat kaverit.
    Lissu: Kiitos kauniista sanoistasi ja onnitteluista!
    Ritva: Kiitos, rivien välissä se on....
    Outi: Hajusuola oli minustakin aina kirjoissa jotenkin jännittävää...vanhan ajan tyttökirjan on kyllä niin herkkiä.
    Annakaisa: Oi, Sergiossa on ihana ruoka. Toivottavasti sinulle oli mukava illallinen. Meillä oli kivat juhlat ja leipomuksia on vieläkin jäljellä. Keskiiviikkona vuorossa kemut kavereille, huhuh.
    Minttumaari: En minäkään ole noita vanhoja rakkauskirjeitä lukenut vuosikausiin, taidanpa joskus kaivaa ne tuolta kellarin uumenista.
    Himalainen: Ihana ajatus samettihameesta...voisi sillä lailla liitää hankien päällä, vain hameen helmat koskettaisivat lunta. Kuulostaa hyvältä!
    Linnea: Turussa kyllä! Fibonaccin luvut on ihan viehkot pimeällä.
    Solen: Kiitos! Pallomekko, sinne olisikin kiva piiloutua ja vieriä vaikka mäkeä alas.
    Erika: Taidat olla siis paljasjalkainen turkulainen :) Minä en ole, mutta aika kauan olen täällä viihtynyt. Viihdyn kyllä edelleen. Minäkään en muuten koskaan leimannut kellokorttia huopikkaat jalassa :)
    Anjuska: Kiitos kovasti! Minäkin olen usein sanaton, mutta lähinnä puhuessa, kirjoittaessa sanat yleensä löytyvät.

    VastaaPoista
  19. Niin makoisia sanoja, kakkuja ja hiljaisuutta välissä.

    Onneksi ei enää tarvitse rakastaa ilman sanoja ja kaukaa, sitä oli aivan liikaa nuorempana. Voi sitä päiväkirjoihin vuodatettua sanomattomien sanojen tuskaa.

    VastaaPoista
  20. Merruli: Kiitos! Minäkin olen niin onnellinen siitä, että nuoruus on kaukana takanapäin. Toisaalta on ihana seurata sitä sivusta oman lapsen kautta, sitä kaikkea riemua ja intohimoa. Oioi!

    VastaaPoista
  21. Etta: No, kohta saat taas tosca- ja omenapiirakoita. Lupaan sitten leipoa kaikkea mitä toivot :)

    VastaaPoista