torstai 25. maaliskuuta 2010

Minulla on paksu pipo ja ohuet ajatukset


Tänään tuli kustannusvajetta, budjettialijäämää, velkaongelmaa, maksaentsyymejä, parasetamolia ja kardiovaskulaarihaittoja korvista.
Aivokapasiteettini on rajallinen, välillä en ymmärrä mistään mitään, muttei kerrota kenellekään. Osaan näytellä viisasten kiveä.
Osaan huutaa tuuleen, tanssia letkajenkkaa ja taivuttaa sormet ylimmästä nivelestä.
Minulla on paksu pipo ja ohuet ajatukset.
Lyhyet askeleet ja pitkä matka.
Mutta kun koira vetää, minä voin vain roikkua hihnan päässä ja maisemat vaihtuu.  Kätevä eläin.

25 kommenttia:

  1. Sinä kirjoitat hyvällä huumorilla kitkerästä päivästä! Asiat eivät voi siis olla kovin huonosti?

    VastaaPoista
  2. Kauniita harmaan sävyjä, päiväkin kuulosti vähän harmaalta, paitsi kävely koiran kiitävässä vedossa :).
    Keskimmäisestä kuvasta tuli heti mieleen SMGn laulunsanat:Eilen hän huomasi että seinästä irtoaa maali...
    Mullakin taipuu sormet ylimmästä nivelestä, olen luullut sen johtuvan siitä että soitan pianoa.

    VastaaPoista
  3. Ei taivu ekasta nikamasta. Ei sitten millään!

    Ja mulla on pipon alla ohuet hiukset...

    VastaaPoista
  4. Minäkin aloin liikuttelee sormiani..
    oliko kyse lähimpänä kynttä oleva nivel? Se liikkuu mulla, eiks kaikilla?

    Kauniita, mielenkiintoisia kuvia sinulla...
    ja tekstisi oli ihanasti , ihanilla ilmaisuilla, sanoilla koostettu..nautinto lukea...
    kivaa viikonloppua sulle!!

    VastaaPoista
  5. Viisan näytteleminen on ongelma ,jonka blondikin kohtaa päivittäin.Samoin edellä luettelemasi muut elämän mausteet paitsi koiran hihnan perässä juokseminen.Meillä kun vaan nuo salaattituholaiset,jotka syövät terveellisemmin kuin perhe,joka toivoo aina vaan nakkeja ja ranskanperunoita eikä halua mamman tomaattisoppaa tai muuta ..Sinulla on lahja mennä asian ytimeen arjessa !Virkistävää ja hyvää tekevää !Kiitos Kirjailijatar.

    VastaaPoista
  6. Eilentänäähuomenna: Joo...yleensä en pienistä jaksa hätkähtää.
    Annakaisa: Totta, mullakin rupesi heti soimaan tuo laulu päässä, kun sanoit sen. Niin siis minähän olen aina epäselvä kirjoituksissani, joten selvennykseksi sanottakoon, että ne taipuu niin, että muut nivelet on suorina ja vain ylin nivel taipuu. Tosin olen minäkin soittanut joskus pianoa, että ehkä se johtuu siitä.
    Laura: Mullakin on kyllä ohuet hiukset! Kampaaja on sanonut, tosin niitä on aika monta.
    Hanne: Niin siis, kuten tuossa aikaisemmin selvensin. Taipuvat vain ylimmästä ja muut pysyy suorina, jos siis haluan. Kyllähän toivon mukaan kaikilla tuo ylin nivel taipuu, mutta minähän nyt olen niin epäselvä. Kiitos ja ihanaa viikonloppua sinullekin!

    VastaaPoista
  7. Minäkin olen soittanut pianoa, mutta ei taivu silti.

    Tähän siis täytyy olla joku muu selitys! :)

    VastaaPoista
  8. Minà olen luovuttanut jo aikoja sitten ymmàrtàmàstà sità sun tàtà. Ennen piti tyòn puolesta aina kovasti tietàà. Sitten huomasin, ettenhàn minà oikeasti tiedà. Helpotti kummasti. Helpottavaa palmusunnuntaita. Ja kiitos taas kuvista + sanoista. (Eihàn haittaa, jos toistan itseàni?)

    VastaaPoista
  9. Sormien taivuttaminen vain ylimmästä nivelestä on hieno taito, jolla voi hämmentää ihmisiä! (Tosin se kertoo enemmän yliliikkuvista nivelistä, kuin pianonsoitosta, luulen, ja ainakin minulle aiheuttaa myös selkäsärkyä.) Kaikenkaikkiaan kuitenkin sen arvoista, että saa ihmiset huutamaan: "Ei sun sormet voi mennä noin! Kamalaa!"

    VastaaPoista
  10. :) Joka päivä tuollaisia vaikeita sanoja, nopeasti pitää puntaroida, kelle kertoa että ei ymmärrä pätkääkään, kelle näytellä osaajaa, melkein hankalinta just se valinta, se että pitää nopeasti tuntosarvilla selvittää se toinen tyyppi. Äh, kirjoitan ihan hassuja, mutta kun en myöskään ymmärrä mitään takaiskusuojista enkä sisäisistä siirroista ja silti nyökkäilen päivästä toiseen.
    Mullakin aina paksu pipo, ehkä se pitää hempuvan pään jotenkin kasassa. Nyt tarvitsisin myös koiran :)

    VastaaPoista
  11. Eka kuva soma kuva.
    Eiku siinä on joku ihan oma juttunsa,kun toisilla taipuu nikamat sieltä ja toisilta täältä,kuka saa kielen millä tavalla tötterölle ja kaikkea sen sorttista ;) En tiedä mikä se on,mutta joku ovela jippo siinä on..Mihin ei ehkä ihan ekana liity tämmöiset pianojutut.Siis miun kuvitelma,villi veikkaus. Iloista viikonloppua!

    VastaaPoista
  12. Laura: Syntymävika :)
    Lissu: Joo, on helpottavaa tunnustaa edes itselleen, ettei tajua jostain hölkäsen pöläystä. Teeskentely ottaa joskus voimille.
    Olina: Hahhah, sinullakin siis tällaiset yliliikkuvat nivelet :) Minä olen jopa kerran voittanut firman kykykilpailun sillä, että taivutin kaikki sormet ylimmästä nivelestä, laitoin silmät kieroon ja kielen töttörölle. Siis samanaikaisesti kaikki tämä.
    Himalainen: Joo, pitää kyllä puntaroidan kenelle paljastaa tyhmyytenstä. Mutta eihän kaikesta tarvitse ymmärtääkään. Paksu pipo on ihana! Myös koira on ihana!
    Virva: Kiitos :) Joo nämä nivelet on vähän tämmöinen syntymälahja tai -kirous, miten sen nyt ottaa. Mutta kivoja jippoja pystyy tekemään. Iloista viikonloppua sinullekin!

    VastaaPoista
  13. kiinnostavia sanoja nuo tuolla yllä, kuten kardiovaskulaari, mitä ikinä lieneekään.
    mulla on muiden kirjoittamia sanoja päässä tällä hetkellä vähän jo yli omien tarpeiden. täytyy vain yrittää muistaa sanoa ne oikeat sanat oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
    kätevää eläintä välillä tarvittaisiin täälläkin kiskomaan paikasta toiseen.

    VastaaPoista
  14. Minun niveljuttuni on harjoittelun tulos!
    Seinää vasten painoin ja sanoin sormelle; pysy noin. Mitä vaan kato että sitten huudetaan: ei voi olla totta, uskomatonta;-) Eli taipuu - tosin vain keskisormissa - muttei kerrota sitä niille.

    VastaaPoista
  15. Oijjoi kuinka ihana blogi!! ihania kuvia ja aa ihanaa tekstiä! olet hyvä! :--)

    VastaaPoista
  16. Minäkin olen niin monissa asioissa "ihan käsi" esim. käyttöohjeissa, veroilmoituksissa sun muissa. Välillä katson tv:sta jotain ohjelmaa, mihin asiantuntija on kutsuttu kertomaan. Ajattelen salaa, että ei tuo varmaan niitä asioita OIKEASTI tiedä. Välillä sitten huomaan itsestäni, että yliarvioin omat kykyni helposti. Esim. luulen, että minusta tulisi hyvä astronautti ihan suit sait vaan tai vaikka kemian professori. Onneksi osaan myös nauraa itselleni :D No, tulipa tästäkin fiksu kommentti.

    VastaaPoista
  17. Outi: Joo, vaikeita sanoja, jotka pitäisi jotenkin ymmärtääkin. Sulla onkin haastavaa, kun pitäisi vielä muistaakin sanat :) Kätevä koira on kätevä.
    Violet: Sä olet sitten sitkeä sissi. Minulla tämä on joku rakennevika...menee kaikki sormet ja ilman harjoittelua.
    Miia: Kiitos kovasti :)
    Annika: Käyttöohjeet on ihan pahinta, niistä ei oikeen mitään tajua. Mutta minä sentään luen käyttöohjeita, mies ei lue ja ihmettelee sitten, kun ei toimi. Voisihan sinusta tulla astronautti, jos vähän opiskelisit :)

    VastaaPoista
  18. Minäkin osaan taivuttaa sormet ylimmän nivelen kohdalta. Ennen en osannut, mutta sitten (ala-asteella) kun kaikista coolein tyttö meidän luokalta osasi, päätin opetella. Ja opinhan minä! Vieläkin osaan ja mies ei tykkää kun taivuttelen sormiani :)

    VastaaPoista
  19. On hyvä osata näytellä välillä viisasta, välillä tyhmää. Aina ei jaksa olla oikeasti viisas. :-)
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  20. Tykkään ihan kamalasti sanoista, niistä vaikeistakin. Minä onneksi voin töissä myös sanoa, etten kuulkaa tajua tästä nyt yhtään mitään.

    VastaaPoista
  21. Luulin että tarkoitit sormien taivuttamisella nivelistä väärään suuntaan :)siis ei eteenpäin vaan taaksepäin, mulla se ylin nivel on sillai letku että voi käännellä mihinsuuntaan vaan. Tulipas tästä iso selvitys :)
    Tänään askarreltu roppakaupalla pajunoksia, huomanaamulla pukeudutaan noidiksi ja eiku virpomaan, mukavaa Palmusunnuntaita!

    VastaaPoista
  22. Solen: Sinäkin olet sitten jaksanut Violetin tapaan harjoitella tätä todella hyödyllistä taitoa :)
    Linnea: Joo, näytteleminen on tosi kätevää. Tilanteen mukaan, tyhmänä tai viisaana.
    Anjuska: Sanat ovat jänniä. Minäkin niistä pidän, joskus niitä pelkään ja joskus niihin rakastun.
    Annakaisa: Oho! Sehän olisikin vasta taito. Se taitaisi myös olla kovin epäterveellistä. Mukavaa virpomista teille! Täällä tiedossa sama ohjelmanumero.

    VastaaPoista
  23. Mulla oli semmoinen duuni missä piti olla tai näytellä, että olen maailman viisain ihminen. Heh, koulutuksissa oiken opetettiin miten näytellä tai vastata kun ei osa {siis ei oo maailman viisain}:-)

    Nyt kun lopettanut sen työn, on ihana olla... paksu pipo ja ohuet ajatukset :D

    Minä oon päivisin sikoni kätevän eläimen "virallinen potta henkilö" {ausutaan vierekäin}
    Siinäkin voi näytellä, että minun kätevä eläin kun koira on kiltti tai siskoni kätevä eläin kun koira ei tot(d)elle, tilanteen mukaan :)

    VastaaPoista
  24. Huomenta Kirjailijatar,
    Minullakin ovat sormet taipuneet ylimmästä nivelestä 90 asteen kulmaan ihan pienestä pitäen ja joo, minullakin on tällä hetkellä pää täynnä ohutta yläpilveä, muttei koiraa joka kuljettaisi eteenpäin :(

    VastaaPoista
  25. Marika: Oho, aika raskasta jos pitää koko ajan näytellä viisasta. Minun ei tarvitse kuin joskus :) On tämä paksu pipo ja ohuet ajatukset. Joo, lapsilla voi leikkiä samaa. Jos ne käyttäytyvät kiltisti, ovat minun, jos tuhmasti, ovat sinun.
    Melita: Huomenta! Jee, sinulla sama vika tai taito, miten vain haluamme ajatella. Koira on tosiaan hyvä, kun se kiskoo eteenpäin, vaikka suosta.

    VastaaPoista