keskiviikko 3. maaliskuuta 2010

Toisenlaista

Tänään oli vähän toisenlainen päivä,
kerroin vitsin väärin, kerron aina vitsit väärin.
Nauratin toimitusjohtajaa käskystä, yleensä teen sen käskemättä, mutta eri toimitusjohtajalle.
Pudotin päälleni pölysokeria, enkä silti ollut kovin makean näköinen.
Palautin kirjoja, ja vain yksi oli myöhässä.
Söin kasvislasangea, vaikka yleensä tiistai on lasagne-päivä ja ennen vanhaan vaneritehtaalla torstai oli hernekeittopäivä.
Puin päälle hameen, vaikka viime aikoina olen kulkenut housuissa, koska en tiedä mitkä talvisaappaat sopisivat hameen kanssa, mutta hameista minä pidän.
Laitoin kuusi korua, ja se oli paljon se.
Olin hetken aikaa yksin kotona, kuuntelin talon nikamien nytkähtelyä ja hiiren hengitystä.

17 kommenttia:

  1. Hiiren hengityksen kuulemisesi virkisti päivän, jona on satanut lunta koko ajan. Hiljaisuus ja hiiren hengitys : )

    VastaaPoista
  2. Hui, minä en varmaan ikinä saisi nauratettua ketään käskystä, varsinkaan toimitusjohtajaa! Toisenlaiset päivät ovat mukavia, niitä saisi olla useammin. Toisaalta, on helppo tehdä torstaina hernekeittoa, ei tarvi miettiä mitään muuta.

    VastaaPoista
  3. Toimitusjohtajan naurattaminen käskystä kuulostaa aika hupaisalta :)Toivottavasti tehtävä onnistui :)

    Ryvin tänään itsesäälissä erään menetetyn ison rahasumman takia, mutta kummasti piristyin kuin kävin joogassa, katsoin siskon vauvan kuvia ja luin vielä tätä blogia :)

    VastaaPoista
  4. Hernekeitosta tuli mieleen, että pitää laittaa herneet likoamaan.

    VastaaPoista
  5. Mielikuva toimitusjohtajan naurattamisesta, vielä käskystä, on kamalan pelottava. Olen muutenkin huono kertomaan vitsejä. Ne kuulostavat päässäni hauskoilta, mutta sitten kun saan ne ulos, ne ovat menneet aivan solmuun, eikä kukaan koskaan tajua niitä. Siksi naurankin usein yksin :) Se on kivaa.
    Tuli tekstistäsi mieleen, että pitäisi palauttaa yksi kirja. Ja se on aivan kaamean paljon myöhässä, voih.
    Meillä oli tänään vuohenjuustopasta päivä, läksiäisten kunniaksi.

    VastaaPoista
  6. Haluaisin tuollaisen erilaisen päivän, kun kirjoja on vain yksi myöhässä, en uskalla enää kirjastoon ollenkaan, mutta jos huomenna olisikin eri ja menisin rohkeasti pää pystyssä.
    Kuvittelen talon nikamien nythkähtelyn ja se kuulostaa hyvältä ääneltä, talo kestää kaiken, on luotettava.

    VastaaPoista
  7. Mitä kuulu mustakorvalle?

    Ihana ilmaisu tuo hiiren hengitys..=)

    VastaaPoista
  8. Taru: Minä ihan melkein olin kuulevinani sen :)
    Mimmi: Kerroin juuri sen ihan väärin muistamani vitsin sille toimitusjohtajalle...nauratin sitten muuten.
    Jonna: Vau, teetkö itse hernekeittoa? Minä olen tehnyt vain kerran.
    Nora: Kyllä se onnistui aika hyvin :) Voivoi, menetitkö rahat lopullisesti? Vauvat ovat suloisia.
    Solen: Minä olen surkea kertomaan vitsejä. Muistan ne aina väärin tai en ollenkaan. Niin tälläkin kertaa. Minäkin aina maksan noita sakkoja kirjastoon. Nykyään, kun lainat voi uusi netissä, en onneksi joudu niin kovasti maksamaan.
    Himalainen: Pää pystyssä vaan :) Olen minäkin joskus maksanut muistaakseni 28 euroa sakkoja. Talo on luotettava. Se täyttää tänä vuonna 83 vuotta.

    VastaaPoista
  9. Ei hassumpi päivä!
    Täällä vähän alakulo kyläilee,
    huomenna taidan ilmoittaa vierailuajan päättyneeksi.Toivottavasti ymmärtää vähällä.
    Iloista viikon jatkoa!

    VastaaPoista
  10. Minä en tykkää hernekeitosta, lasagnesta sitäkin enemmän. Sama ongelma saappaiden ja hameiden kanssa. Hamesaappaissa on korkeat, kapeat korot, jotka eivät sovi näihin säihin.

    VastaaPoista
  11. Mun tekis melkein mieli taputtaa käsiä, niin iloiseksi tulin kaikesta tästä.
    Talvisaappaat ja hame-ongelma tuttu. Korkosaappaita olis, mutta niissä ei kahlata tätä paria kilometriä auraamatonta maaseututietä bussipysäkille, että pääsis kaupungilla saapastelemaan hienosti.

    VastaaPoista
  12. Nauran täällä ääneen tuolle vitsijutulle... Itse olen maailman huonoin vitsinkertoja, ja syy siihen: puolessa välissä en muistakaan, miten vitsin loppu menikään. Enkä liiemmin, miten olin alun kertonut.
    Meillä ei ole ollut hiiriä koko talvena (koputtaa puuta)...

    VastaaPoista
  13. Meillä syötiin eilen, keskiviikkona, itsetehtyä hernerokkaa, miehen toiveesta. Ja mä halusin sit tietty pannaria mansikkahillolla, nam.
    Hameihmisiä ollaan, kelit eivät vaan suosi mun saapikkaita... Onneksi on töissä toiset kengät.
    Ihania nuo Sinun korusi. Rakastan killuttimia, rihkamaakin jos se on jostakin määrätystä paikasta saatu tai ostettu!
    Nelitassulle rahnutus.

    VastaaPoista
  14. Mä en uskalla enää lainata kirjastosta kirjoja( ainakaan vähään aikaan) . En saa koskaan palautettua niitä ajoissa. Se on ihan älytöntä. Aina rapsahtaa kauheat sakot.

    Kasvislasagne- tiistai kuulostaa hyvältä.

    VastaaPoista
  15. Joo, teen itse keiton. Yleensä kyllä syödään ihan purkista, mutta nyt nuukaillaan oikein kunnolla. Soppa on porissut hiljaisella lämmöllä koko päivän, huomenna sitten syödään.

    VastaaPoista
  16. Sama juttu täällä, en osaa yhtään kertoa vitsejä...unohdan aina miten ne menevät, vaikka olisin 100 kertaa kuullut. Aloitan jutun ja sitten unihdan lopun...Lapset kertovat meillä usein vitsejä ja rakastavat niitä. Sitten tulee aina pyyntö; nyt on äidin vuoro kertoa vitsi. Ja olen aina niiiin tylsä kun en muista ikinä yhtään vitsiä. Olen ajatellut sen niin että en vain ole vitsi-ihminen :) enkä sille mitään mahda. Ovatko miehet kenties enemmän vitsi-ihmisiä? Minä ainakin tunnen paljon enemmän vitsinkertojamiehiä kuin -naisia..itseasiassa en taida tuntea yhtään vitsinkertojanaista. Sellaista joka aina kertoo vitsin tilanteessa kuin tilanteessa, sellaisiakin kun on.

    Kirjastossa kävin eilen ja vain yksi kirja myöhässä (sitä en saanut edes uusia kun oli jo uusittu niin monta kertaa) mutta sitä vastoin 2sta dvdstä napsahti heti 4€ sakkoa. Niitä ei mun pitäisi lainata ollenkaan kun on laina-aika vain viikko, unohdan aina palauttaa dvd:t ajoissa.

    Tomusokeria päälle, nam! Parempaa kuin yrttinen kalamauste jota kaadoin päälleni noin tunti sitten. Laitoin maljakkoa yläkaappiin ja sohaisin vahingossa ylimmällämaustehyllyllä olevaa purkkia ja sitä kalamaustetta leijaili ympäri keittiötä...ei harmittanut sotku eikä siivoaminen vaan se suuri määrä maustetta joka meni imurinputkia pitkin :( Mutta tämä on mulle arkea, olen ilmeisesti niin kömpelö että sählään tuollaista jokapäivä tai sitten teen vain liian montaa asiaa yhtaikaa.
    Nyt lopetan pitkähköveteisen kommentointini,joskus sitä innostuu eikä osaa lopettaa ollenkaan.

    VastaaPoista
  17. Hulvaton päivä! Minusta sinussa on asennetta!

    VastaaPoista