maanantai 5. huhtikuuta 2010

Minulla on rajalliset taskut








Minulla on rajalliset taskut: niihin mahtuu  avaimet, koiran naksuja, kakkapusseja, huulirasva, lepän nirkkoja, käpyjä ja kädet.
Hissi ei muista.
Lapsella on suklaaviikset ja pupun aivot mahassa. Minä maistoin palan korvasta. Nyt maistuisi mämmi kermaliköörin kanssa. 
Lupasin osallistua saunan maalaustalkoisiin, mennä sukukokoukseen, varata tilan.
Sohvassa on maja, tavaroita siellä täällä, tästä pakataan, mennään junaan, katsotaan metsiä, peltoja, taloja, peltoja, metsiä, taloja. 
Toisissa satamissa junasta ei tarvitse nousta, juna nostetaan laivaan ja matka jatkuu.  Huomenna heräät ulkomailla.
Lapsi mämmistä: ”Vanhat tyypit tykkää!”
Laukkujen purkaminen on tyhmintä.

18 kommenttia:

  1. Muistan nuo majaleikit ja lasten suklaaviikset!

    VastaaPoista
  2. Ihana ihana teksti! Vanhat tyypit tykkää, tällaisesta!

    VastaaPoista
  3. Kiitos tytöllesi ;) mä en siis ole vielä tarpeeksi vanha, mämmi ei maistu.
    Suklaatakaan ei voi syödä rajattomasti, paitsi valkoista joka ei ole edes suklaata.

    Tuo viimeinen kuva on kaunis. Voiko kysyä mistä kuvattu?

    VastaaPoista
  4. Tekstissä oli vähän sellainen suklaamunahumala-tunnelma :) Minun taskuihin ei mahdu juuri mitään, yleensä siellä on ruttuinen nenäliina, kakkapussi ja namipaperi. Ihania hattarapilviä!

    VastaaPoista
  5. Rakastan iso taskuisia takkeja-sinänsä huvittavaa kun itsellä puolitoista metriä mittaa...hyvää matkaa niin äidille kuin tyttärellekin!Onhan teillä matkaevästä!?Ja kuvasi todella kauniit tänään.

    VastaaPoista
  6. Samaa sanoi reissusta palannut tyttökin; tavaroiden purkaminen on tylsintä. Hyvin tuo silti sujui.

    VastaaPoista
  7. Hanne: Kummatkin ovat suloisia :)
    Ikki: Sittenhän tämä oli loistava kohteliaisuus. Lapsi otti kuvat, hyvä tyyppi siis. Viimeinen kuva on alikulkutunnelista, joka oli hienosti spreijattu.
    Outi: Olen tosiaankin sulkaamunapashamämmihumalassa. Niin paljon herkkuja, että huhuh!
    Maria: Minäkin tykkään isoista taskuista, koska aina pitää olla mukana kaikenlaista. Matka meni hyvin. Ja kiitos kuvista menee tänään tytölle, joka sai taas kameran lainaksi.
    Jonna: Joo, minusta tavaroita on ihan kamalan tylsä purkaa. Jollei mukana ole tuliaisia, ne kyllä lohduttavat. Mukava, että teidän tyttö pääsi turvallisesti kotiin :)

    VastaaPoista
  8. Heti huomenna ostamaan kermalikòòrià. Màmmià on vielà makupalaksi. Mikà on tuo ihan kuva tuolla ylimpànà oikealla?

    VastaaPoista
  9. Heh lapsen mämmikommentille. Meillä lapsi tykkää, itse en välitä. Kyllä minä pidän, jos jossain eteen työnnetään, mutta itse en ota.

    Suuret taskuthan sinulla. Minun taskuihin ei mahdu mitään, tulen heti pullean näköiseksi.

    VastaaPoista
  10. Työkaverillani on kanssa aina koiranraksuja taskussa. Se tarjoaa niitä mulle, jos kitisen, että tekee mieli jotain hyvää.

    En koko pääsiäisenä syönyt yhtään suklaamunaa tai -pupua, mutta isän kanssa suoritimme mämmivertailua.

    Lapsena mulla oli olohuoneessa ruokapöydän tuoleista tehty juna. Matkustin siinä ystäväni Maijan kanssa. Maijaa ei kukaan muu ole koskaan nähnyt.

    Mutta me nähdään pian!

    VastaaPoista
  11. Olen siis tullut vanhaksi, kun tänä pääsiäisenä söin mämmiä ja niiden kolmen teelusikallisen ajan se oli ihan hyvää. Lisää en silti ottanut. Ehkä ensi vuonna - kermaliköörin kera.

    VastaaPoista
  12. Mämmistä minäkin olisin tykännyt - olenkin vanha tyyppi - kuka toisi ?
    Tykkään taskuista enemmän kuin laukuista ja kasseista. Mitä enemmän taskuja sen parempi.

    VastaaPoista
  13. Minä en ole purkanut matkalaukkua pääsiäsireissulta. Joskus menee montakin päivää sitä tuijotellessa. Ihan kamalan laiska meininki täällä tänään.

    VastaaPoista
  14. Meidän lasten kommentit mämmistä: "Mämmiä, karkuun!" ja "Älkää edes puhuko mämmistä!"

    Mukavaa työviikkoa!
    -Marjo

    VastaaPoista
  15. hahahahaa! vanhat tyypit tykkää;) minä vanhana tyyppinä en edes maistanut tänä pääsiäisenä mämmiä. yleensä se maistuu edes kerran vuodessa, tämän kerran jätän väliin.
    istuin myös junassa ja katselin peltoja ja metsän takaa nousevaa usvaa. kauniilta näytti.

    VastaaPoista
  16. Lissu: Sekin kuva on lahtelaisesta alikulkutunnelista :) Kaunista, eikö totta!
    Liivia: Taidan minäkin näyttää pullealta, kun taskuissa on puoli maailmaa. Mutta ilman taskuja on vaikea olla.
    Laura: Niinpä nähtiin, oli mukavaa! Minä söin pääsiäisenä yhden mignon-munan ja pupun korvan. Oli hyvää, mutta riitti. Muuten söinkin ihan kamalasti kaikkia herkkuja. Ja tänäänkin sen pullan :)
    Olina: Niin me vaan pikku hiljaa vanhennutaan :) Minä söin kaksi isohkoa annosta mämmiä, mutta ihan meni nyt tavallisen kerman kanssa.
    Sari: Joo, taskut on kivoja :) Minä tykkään kyllä myös laukuista, mutta sen pitää olla iso, sillä minulla on aina niin mahdottomasti tavaraa mukana.
    Annika: Minä purin eilen puoliksi. Nyt ne tavarat on tuossa pianon päällä. Osa on jo kaapissa. Ehkä ne häviää tuosta johonkin, kun odotan tarpeeksi kauan.
    Marjo: Toi "Älkää edes puhuko mämmistä" on aika hieno ja kyllä se mämmi vähän siltä vaikuttaa, että voi lähteä kävelemään.
    Outi: Minustakin osuvasti lohkaistu. Minä tosiaan söin kaksi annosta mämmiä, oli ihan hyvää, mutta enempää en olisi halunnut. Usvaa oli koko pääiäisen.

    VastaaPoista
  17. Mammia ja kermalikooria, pitaisikohan pyytaa mammia pakkaseen, etta paasisi tota maistamaan...

    VastaaPoista
  18. Jaki: Kuulin tuon vinkin jostain...en kyllä itsekään saanut maistettua.

    VastaaPoista