maanantai 30. elokuuta 2010

Kusipää poliisipäällikkö


Minulla on hyppytunti. En hypi. Istun töölöläisessä leikkipuistossa ja muistelen viisaan miehen ajatuksia.
Syön tonnikalapatongin, vaikka piti suojella niitä delfiinejä.
Tuuli vierittää keltaisia lehtiä hiekkakenttää pitkin. Täällä ei ole lapsia, vain toinen nainen. Minäkin olen jonkun silmissä toinen nainen.
”Kusipää poliisipäällikkö”, toinen nainen huutaa kännykkäänsä aidan takana.
Näytöltä heijastuvat vauraat kivitalot.
Ostan liilan villamekon, en edes sovita. Päätän mahtua siihen.

10 kommenttia:

  1. Minäkin ostan usein sovittamatta..sovituskopissa kaikki näyttää tyhmältä. Ja on minulla laatikollinen vaatteita, joihin olen päättänyt vielä mahtua. Saa nähdä!

    VastaaPoista
  2. Siis liilaa sielläkin. Se väri on kovasti huudellut nimeäni viime päivinä. Mekot ja puserot uskaltaa ostaa sovittamatta, mutta housujen kanssa minulla ei toivoakaan.

    Hyppytunteja on viikossani kaksi, maanantaina molemmat.

    VastaaPoista
  3. Agressiivinen otsikko, hih, herätti heti uteliaisuuteni. Mietin; viime viikolla se suututti torimyyjän, nyt poliisipäällikön ;). Vaikka olet sellaisen herttaisen ja kiltin näköinen, kuin jostain satukirjasta, et varmaan suututa ketään.
    Hyppytunti, sana jostain kaukaa menneisyydestä, sellaisiakin oli joskus, silloin istuttiin Raunistulan kioskilla, syötiin irtokarkkeja ja piispanmunkkeja.

    VastaaPoista
  4. Kusipää poliisipäällikkö kuulostaa ihan aikuisten hullunkuristen perheiden hahmolta. Virkaheitto velkaneuvoja, paskamainen portieeri, ketkutteleva kotiäiti.

    Minulle käy usein niin, että ostan jotain ja vasta sitten muistan, ettei pitänyt. Unileverin pesuainetta, halpaketjun trikoopaidan.

    Mulla on lila samettihame.

    Hyvää kesän viimeistä päivää huomiselle!

    VastaaPoista
  5. Voi kumpa olisin törmännyt sinuun leikkipuistossa.

    VastaaPoista
  6. Outi: Sovituskopit ovat masentavia paikkoja. Joo, vältellään koppeja. Onneksi minä voin kierrättää pienet vaatteet tyttärelle :)
    Merruli: Mulla sama, housujen kanssa en lähtisi leikkimään. Hyppytunnit oli koulussa vähän rasittavia, kun ei ollut mitään tekemistä. Nyt ne on ihan kivoja.
    Annakaisa: En onneksi suututtanut poliisipäällikköä :) Harvoin suututan ketään, mutta joskus sentään. Ehkä tämä lempeä (?) ulkonäkö on vain hämäystä. Me ei ehditty hyppytunneilla mihinkään, kun koulu oli niin kaukana kaikesta. Istuttiin vaan pihalla tai sisällä ja tapettiin aikaa.
    Lumiomena: Eikös vaan, se voisi olla aikuisten hullunkurisista perheistä, hyvä idea! Sellainen peli pitäisi tehdä. Joo, joskus vaan ostaa miettimättä ja joskus miettii kovasti, ostaisiko.
    Jonna: Olisi ollut kivaa :) Ehkä olin eri kentällä tai väärään aikaan.

    VastaaPoista
  7. Melkein kuin ostokseni eilen...sovittamatta kaksi mekkoa. Kotona äkkiä kokeilin - mahduin molempiin! Tulevat siis käyttöön. Onneksi mulla on taas niinpäin, että isompia saa myydä huutonetissä :)

    Hyppytunteja ei koskaan kouluaikanani ollut. Pieni paikkakunta. Aika tarkkaan koulubussien mukaan suunniteltu.

    Liilaa on kaapissa, ollut aina. En kulje värien perässä, vain niiden jotka sopii. Siksi olen välillä outo ilmestys. Kynnetkin liilat toistaiseksi.

    VastaaPoista
  8. Liila villamekko kuullostaa juuri hyvältä. Tarvitsisin villamekon myös. Yksi on, mutta siihen en kyllä enää mahdu.

    Tonnikala-asia on vaikea, sillä se on melkein parasta. Tuoreen tonnikalan jätän sentään ostamatta.

    VastaaPoista
  9. Säikähdin otsikkoa, vaikka korvani kestävät kyllä kiroilua aika hyvin. Se otsikko oli vaan erilainen :D

    Lilaa meinee meillä tytöllä paljon, mulla vain pari.

    VastaaPoista
  10. Ikki: Minäkin mahduin siihen :) Vähän se on lyhyt, mutta oikein hyvä. Minä en osaa pitää kynsilakkaa, joskus väritöntä tai jotain hailakkaa, mutta mulla on niin rumat kynnet, ettei muu oikein sovi.
    Liivia: Se on kyllä kiva. Meinasin jo tänään laittaa, mutta tuli liian kuuma. Minustakin on vaikeaa olla eettinen kuluttaja, aina ei edes tiedä, mikä olisi oikein ja jos tietääkin, voi tehdä mieli juuri sitä, paha juttu.
    Minja: Oioi, minäkin säikähdin kun se nainen huusi sinne puhelimeensa ja olin juuri kirjoittamassa ja omissa ajatuksissa. Meilläkin on lapsella paljon lilaa, minulla vain pari paitaa ja nyt tämä mekko.

    VastaaPoista