tiistai 31. elokuuta 2010

Tiikeri menetti raitansa ja BB-Maria saa sittenkin silikonit


Tiikeri menetti raitansa ja BB-Maria saa sittenkin silikonit. Lukeminen kannattaa näköjään aina.
Diana kuoli Pariisissa päivälleen 13 vuotta sitten. Muistan sen kuvan, jossa Dianan sääret näkyvät läpikuultavan hameen läpi.
Kuvat jäävät mieleen paremmin kuin sanat.

Onnellisten sattumusten vuoksi sain syödä lounaan Mansikkapaikassa. Kanttarellikeittoa ja viulukonsertto.
Olkiluoto kolmonen kuulostaa pahalta, Beethovenin yhdeksäs hyvältä.

26 kommenttia:

  1. Tuo on lempikahvilani :). Ihana lämmin tunnelma, kaunis. Tuntuu kuin menisi kotiin. Ja herkulliset syötävät.

    VastaaPoista
  2. Onnellisten sattumien lounas! Onnelliseksi tulee jo kun katselee noita kuvia, alkaa odottaa omalle kohdalle sattuvia sattumia.

    VastaaPoista
  3. Muistan Dianan kuoleman, luin siitä silloin tekstikanavalta. Olin silloin pieni, vasta 9-vuotias, enkä edes tiennyt kenestä on kyse. Se on kuitenkin jäänyt syvälle mieleen. Muistan myös sen kuvan, jonka mainitsit. Hassua, että siitäkin on jo niin kauan.

    Kaunis kahvila, aivan ihana. Kotoisa.

    VastaaPoista
  4. Mansikkapaikka on niin ihana...

    Muistan minäkin, muistan missä olin ja vieläkin muistan sen epäuskon uutisen paikkansa pitävyydestä. Mutta nyt hämmentää tuo ajan kuluminen..

    VastaaPoista
  5. Villasukka: Niin on :) Sinä olet siis turkulainen tai ainakin jostain läheltä? Minä vietin opiskeluaikana tuolla monen monituista tuntia, mutta nyt se on hiukan hankalassa paikassa, kun menee jo viideltä kiinni.
    Pirkko: Tuo on tosi kiva kahvila. Jos tulet Turkuun, kannattaa poiketa. Minulla oli onnekas päivä, kyllä.
    Malla: Kun kuulin Dianan kuolemasta, olin juuri ajamassa Kuusiston linnan raunioille. Jännä, miten sen muistaa, missä oli. Muistan myös, missä olin, kun John Junior Kennedy kuoli. Muita en muista. Minä muistan tuon kuvan jotenkin tosi hyvin. Sen ilmeenkin. Kahvila on ihana.
    Pikkujutut: Sinäkin tiedät Mansikkapaikan?! Sinä taidat siis tuntea Turkua :) Minäkin muistan, kuten tuossa yllä kerroinkin. Se oli jotenkin tyrmistyttävä uutinen.

    VastaaPoista
  6. Kanttarellikeitto ja viulukonsertto, oih kuinka aisteja hellivää!
    Minun mieleeni ovat jääneet ne kuvat Dianasta, joissa hän "luimisteli", nuorena ja ujona.

    VastaaPoista
  7. Niin vahanko siita onkin vain aikaa. Muistan kylla hyvin uutisen ja sen kuvan.

    Toi kahvila on ihana, ja kanttarelikeitto, nam. Jos joskus satun siella Turkkusessa kaymaan, mika nyt ei ole kovin todennakoista, koska olen Tampereelta, niin Mansikkapaikka on tsekattava.;)

    Olkiluoto 3 kuullostaa tosi pahalta.

    VastaaPoista
  8. Niin kauan aikaa jo tuosta Dianastakin... Minäkin vielä muistan kun kuulin. Piti heti soittaa äidille ja kysyä onko hän jo kuullut, oli se niin erikoinen uutinen.

    Mansikkapaikka näyttää kutsuvalta!

    VastaaPoista
  9. Omenaminttu: Se olikin herkullinen yhdistelmä. Ravintoa kaikille aisteille: ruokaa, musiikki ja kaunis miljöö.
    Villasukka: Hauska tietää :) Ehkäpä törmäämme joskus Mansikkapaikassa.
    Itkupilli: Aika menee niin mahdottoman nopeasti. Ehdottomasti sinun pitää käydä Mansikkapaikassa, jos tulet Turkuun.
    Virkattu lintu: Minustakin se oli silloin epäuskottava uutinen. Ehkä se oli se, kun oli seurannut Dianan elämää nuoresta tytöstä asti. En tiedä.

    VastaaPoista
  10. Oi miten ihana paikka tuossa ylimmässä kuvassa.
    Onko se se Mansikkapaikka?

    Olkiluoto 3 kuulostaa kyllä karmivalta, jos ei tietäisi mitä se merkitsee, voisi kuvitella sen olevan jotain todella kaunista. Olkiluoto.

    Muistan hyvin tuon Diana- aamun. Hämmentävää, että siitä on jo noin kauan.

    VastaaPoista
  11. Hieno ruokailupaikka ja kyllä, minäkin kannatan mieluummin Beethovenin yhdeksättä!

    VastaaPoista
  12. Sain juuri eilen loppuun höpönlöökirjan jossa Dianan kuolemakin puitiin. Mulla tulee ensimmäisenä mieleen Dianasta kuva, jossa tanssi Oscar de la Rentan puvussa. Tai lähinnä kai muistan sen puvun.

    Kahvila on kyllä kiva, tuollaiseen olisi kiva pyöräillä tänään. Mutta olisi IHME näillä leveysasteilla. Täällä porukka kokoontuu k-kaupan kahvinurkkaukseen, jollain tavalla se on liikuttavaa (siinä istuu aina sama remmi ukkoja) mutta ei kuitenkaan tee mieli itse liittyä seuraan.

    VastaaPoista
  13. Diana, niin...Asuin Pariisissa, olin täyttänyt juuri 30. Juhlimme miehen kanssa syntymäpäiviäni kaupungilla, ajoimme saman tunnelin lävitse muutamaa tuntia aikaisemmin samaan suuntaan.
    Ja aamulla kuuntelimme uutisia Fiat Unosta johon onnettomuusauto törmäsi.
    Meillä oli myös Fiat Uno alla mutta parempi tuuri.

    VastaaPoista
  14. Olkiluoto 3 on kirosana, samoin ydinvoima.

    En olisi muistanut, että Dianan kuolipäivä oli eilen. Muistan kyllä Dianan kuoleman, joka ajallisesti sijoittui liki samaan yhden läheiseni kuoleman kanssa. Itkin Dianaa päiväkausia, vaikka tosiasiassa taisin kuitenkin itkeä läheistäni koskevat itkut. Muistan aina Dianan silmät, sinisen kajalkynän. Ja sen, miten väärältä, melkein rivolta, tuntui nähdä Kensingtonin puistossa niitä "Memorial walk"-kaivonkansia. En halunnut kävellä siellä. (Ja ei, en koskaan ollut Diana-fani.)

    Beethoven kuulostaa mahtavalta. Aina.

    VastaaPoista
  15. Tuollaisia paikkoja saisi olla enemmän!!

    Muistan Dianan kuoleman kuin eilisen, onko siitä muka jo noin kauan!?

    VastaaPoista
  16. Puhutteko te siitä kuvasta, jossa D on raskaana ja odottaa Williamia isokauluksisessa mekossa?

    Minä muistan sen. Toki monta muutakin, melkoisen kuvattu nainen oli. Minä tein aamupalaa nykyiselle miehelleni yksiössä. Siis kun kuulin.

    VastaaPoista
  17. Celia: Kyllä ylimmässä kuvassa on juuri Mansikkapaikka. Se löytyy Tuomiokirkon läheltä Piispankadulta. On jännä, miten sanoihin latautuu merkityksiä, Olkiluoto olisi niin kaunis sana ihan puhtaana mielleyhtymistä.
    Seija: Beethoven siis jyrää täällä :)
    Liivia: Kyllä sitä on jaksettukin puida, tuota kuolemaa siis. Sama kaikkien nuorena kuolleiden ikoneiksi muuttuneiden julkkisten kanssa, miettii nyt vaikka Marilyniakin. Minä voin pyöräillä onneksi Mansikkapaikkaan, mutta se on vaan niin huonosti auki (arkisin 11-17), etten ikinä ehdi sinne.
    Violet: Sinullapa onkin erityinen muisto tuosta päivästä. Se varmaan sykäyttää vielä eri tavalla, kun on itse ollut ihan samoilla seuduilla. Tulee vähän sellainen taikapiiriolo, vaikkei sillä oikeasti mitään merkitystä ole.
    Lumiomena: Samaa mieltä kanssasi ydinvoimasta. Minäkään en olisi muistanut, luin sen uutisen ja hämmästyin, että onko siitä tosiaan niin kauan. Sinulla onkin surullisia muistoja tuosta ajasta. Minulle kävi samalla tavalla Reko Lundanin kouleman kanssa, itkin sitä, ja samalla itkin toista kuolemaa. Minä taisin olla vähän Diana-fani lapsena, Kaverini leikkasi samanlaiset hiuksetkin.

    VastaaPoista
  18. BB-talo on minulle aivan tuntematon talo, ja taitaapa semmoisena pysyàkin. Mutta tuossa Mansikkapaikassa olisi mukava tòrmàillà! Dianan kohtalo kosketti, mutta olen sen verran varttunutta sukupolvea, ettà elàvàmmin muistan J F Kennedyn ampumistapauksen: Istuin kotona kiikkutuolissa ja kiikkuminen stoppasi siihen paikkaan. Olkiluodot yms ovat hyvin vastenmielisià asioita ajatella. Kun ei voi vàhdà tuhansia vuosia eteenpàin!

    VastaaPoista
  19. Minja: Niin minulle uutinen väitti, vaikka minustakin se tuntuu ihan eiliseltä. Miten aika voi mennä niin nopeaan?
    Ilse: Minä ajattelin sitä kuvaa, joka otettiin ennen kuin he menivät naimisiin. Jossa Diana on päiväkodissa töissä ja hänellä on sylissä joku lapsi. Päällä on muistaakseni slipoveri ja läpikuultava, pitkä kesähame. Muistan kyllä myös tuon kuvan, jonka sinä otit puheeksi. Olen tainnut katsella silloin niiitä kuvia kovin mieleen painaen. Se oli sitä idoli-ikää.
    Lissu: Minä en ole koskaan katsonut BB-taloa. Tai valehtelen, katsoin kerran kymmenen minuuttia todetakseni, että tämä ei ole todellakaan minun ohjelmani. Tiedän kyllä ihan fiksuja ja mukavia ihmisiä, jotka sitä seuraavat, minusta se oli vain kammottava. Minä en muista Kennedyä, sen juniorin vain :)

    VastaaPoista
  20. pääsisinpä noihin malvan siemeniin käsiksi...!
    Leppoisalta kuulosti Sinun päiväsi!

    VastaaPoista
  21. Ruokapaikka,Bethovenin yhdeksäs sinfonia...

    VastaaPoista
  22. aah mitä kakkuja ja kanttarellikeittoa. Haenpa heti pakkasesta huomiset murkinat - kanttarelleja.

    Dianan muistan, istuin Fiat Unossa minäkin. Kekkosenkin kuolinpäivä oli eilen. Senkin muistan, ja ne kaikki jutut miten häntä ei päästetty julkisuuteen enää loppuaikana. oli todella dementoitunut. Puhui "hassuja" sanoi veljeni joka oli tekemisissä kyseisen henkilön kanssa...

    VastaaPoista
  23. Huvilassa: Tule toki hakemaan! Täällä niitä nyt olisi ja mielelläni annan pois.
    Villasukka: Eikös vaan kuulostakin hyvältä.
    Ikki: Kanttarellit on niin hyviä! Kaikkiko oli Fiat Unossa, minä olin Mitsubishissa. Kekkosen minäkin muistan, mutta vain televisiosta. Kuinka häntä talutettiin siellä puistossa. Mutta koko lapsuuteni oli Kekkosen.

    VastaaPoista
  24. Olin silloin Tukholmassa ja kävelin kauppaan ostamaan aamiaistarpeita. "Diana Död i Bilcrash" luki kaikkissa lööpeissä. Tuntui epätodelliselta. Niinkuin sekin, että siitä on jo 13 vuotta.

    Mansikkapaikka on mun kantalounaspaikka. Siellä saa unohtaa, että on vain ruokatauolla.

    VastaaPoista
  25. Laura: Minustakin se oli epätodellista. Terve muistutus siitä, että kaikki ovat kuolevaisia. Mä muistin, että Mansikkapaikka on sun kanttis, mutta eipä sinua näkynyt. Harmi!

    VastaaPoista