perjantai 8. lokakuuta 2010

Hullut päivät todellakin


Eilen eksyin Helsingissä. Löysin oven, jossa oli suuri lukko. Tapasin naisen, joka avasi lukon. Hänellä oli koira, joka tuoksui hyvälle. Palasin sieltä toisenlaisena. Jotkut kohtaamiset ovat sellaisia, niiden aikana joku muuttuu, aivojen säikeet reitittyvät uudella tavalla.
Ostin Kiasmasta vihkon, jonka kannessa lukee En ihan ymmärrä. Se sopii minulle.
Svindhuvudilla oli varis päässä ja kaikilla keltaiset muovipussit. Hullut päivät todellakin.
Kuka varastaa ja kenen sielun?

Nyt lähden ja kuuntelen, kun Paula ja Mira laulavat Ultra Bran lauluja. Sen minä ymmärrän. Ja on siellä Kerkkokin.

21 kommenttia:

  1. Mukavaa konsertti-iltaa! Tosin tuli mieleeni, että voihan niitä kuunnella levyltäkin, mutta tarkoittanet konserttiin menoa! =)

    VastaaPoista
  2. Jep! Niin tarkoitan, joten olen innoissani.

    VastaaPoista
  3. Ostaisin mielelläni vihon jossa lukisi: "Aion ottaa selvää."

    VastaaPoista
  4. On riittävän hulluja päiviä, vaikka kiertäisi Hullut päivät kaukaa. Minäkään, en ymmärrä. Nauti sinä konsertista! Minä saunon sieluni tältä viikolta talteen. Jospa huomenna ei olisi enää hullu päivä.

    VastaaPoista
  5. Pääset sellaiseen konserttiin, jonne minäkin haluaisin. Ultra Bran kappaleet (oi niitä opiskeluvuosia Joensuussa ja Ultra Bran lukuisia keikkoja siellä, kävivät usein!) ja Paulan ja Miran energia.

    Keltaiset kassit ovat hieman pelottavia sanoi yksi kahvilassa työskentelevä ystäväni. Tosin itsekin kuljin sellaisen kanssa, kun piti muka välttämättä saada muumilautasia.

    VastaaPoista
  6. Sulla on ihana konsertti tiedossa. Mina lepuutan silmiani tossa maisemassa. :)

    VastaaPoista
  7. Aika synkkä kuva. Varmaankin aamuhetki kun on kastetta kasveilla. Herättää kyllä paljon ajatuksia.
    MM

    VastaaPoista
  8. Voiko kenenkään sielua varastaa..
    kadottaa ehkä?

    VastaaPoista
  9. Kaunis kuva.
    Minä missasin tänä vuonna tuon keltaisten muovipussien esityksen. Tai ainakaan ne eivät ole vielä tänne yltäneet, onneksi. Just luin hesarista kuinka kerjäläisnainen oli kietoutunut tuohon muovipussiin.

    Mira ja Paula ovat ihania ja Kerkko.
    Parasta keikkaa sinulle!!!

    VastaaPoista
  10. Tällaisessa pikkukaupungissa Hullut Päivät tarkoittaa sitä, että juostaan kilvan halpakaupan kahvihyllylle hakemaan sitä kahta pakettia per talous! :) Huomattavasti miellyttävämpi elämys kuin tuo pääkaupungin hulluus...

    VastaaPoista
  11. Pitäisi olla joskus kameran kanssa taltioimassa katukuvaa hullujen päivien aikaan. Voisi olla kiinnostavia kuvia joskus 30 vuoden päästä.

    Hain maalauspohjia juuri sieltä eilen ja ihmettelin että aika väljää oli, ei edes jonoja kassoilla. Tamperelaiset eivät vissiin tulleet kovin hulluiksi.

    VastaaPoista
  12. Semmoiset kohtaamiset, joitten aikana jokin nytkähtää hyvällä tavalla eteenpäin ovat ihania. Ei niitä nytkähdyksiä kyllä aina heti huomaa, en minä ainakaan.

    VastaaPoista
  13. Kiersin Hullut Päivät kaukaa, ei kiinnosta mennä sinne ihmismassaan.
    Antoisaa viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
  14. Hei, olen lähdössä Kiasmaan!
    Hullut päivät - ne Stockan - jätän väliin.

    VastaaPoista
  15. En ole 5 vuoteen ollut Hulluillapäivillä erään sekavan kassin/autonkadotusoperaation jälkeen...voin joskus kertoa kun tavataan :)... mutta nyt rohkenin mennä, mutta ihan vain siihen Hansatorille, ostin maalaustarvikkeita ja varasin koko perheelle lennot syyslomaksi Lontooseen! Nyt on hotellikin varattu Hyde Parkin kulmilta. Lapset odottavat Leijonakuningas musikaalia ja Natural History museumia...sekä Harry Potterin juna-asemaa.
    On se hassunnäköistä kun koko kaupunki kantaa niitä keltaisia kasseja...mulla oli oma musta ostoskassi mukana :)

    VastaaPoista
  16. Hei Kirjailijatar,
    Kaunis kuva tässä ja alla pitkä rivi kauniita kuvia ja aina yhtä mielenkiintoista tekstiä.
    Kyllä matkoilta palaakin erilaisena ja joskus jopa matkalta lähikauppaan.Itse hain Hulluilta päiviltä juustoa vaikka muuten suosinkin vain erään käytettyjä vaatteita myyvän liikkeen hulluja päiviä - keltaiset kassit heilläkin.

    VastaaPoista
  17. Hulluista pivistä tuli mieleeni jonkun filosofin lause: "Kaikki tavara on pohjimmiltaan jätettä."

    VastaaPoista
  18. tunsin suurta tyydytystä käydessäni hulluilla päivillä ostamatta mitään.
    olisi ollut kyllä ihan aihetta ostaakin jotain, mutta sen kaiken ostamisen keskellä ei enää huvittanutkaan.
    täytynee ostaa siis paistinpannu kalliimmalla jostain muualta..

    hieno usvakuva.

    VastaaPoista
  19. Violet: Minä olen perusutelias luonne, joten useimmiten otan selvää. Aina ei huvita :) Ja joskus en ymmärrä, vaikka kuinka otan selvää.
    RvaPioni: Saunominen on kyllä hyvä tapa selvittää pää, minun pitäisi etsiä sauna...se on tosiaan kadoksissa.
    Lumiomena: UltraBra kuuluu minunkin opiskeluaikoihin ihan lähtemättömästi. Olen kuunnellut niitä kappaleita niin paljon...
    Itkupilli: Oli hyvä konsertti, vaikka meillä taisi olla vähän huono paikka, koska kaikki ei kuulunut tai kuului liian hiljaa tai sitten me ollaan vanhoja ja kuuroutuneita.
    Markku: Oikein arvasit, aamulla otettu kuva. Ei siellä oikeastaan ollut synkkää, mutta kuva antaa ehkä sellaisen kuvan.
    Hanne: En tiedä, ei varmaankaan...olet oikeassa :)
    Celia: Traagista, että kerjäläinen pukeutuu Hullujen Päivien muovipussiin. Sehän symboloi tätä kaikkea...Paulassa ja Mirassa on kyllä sellaista energiaa, jota voisi jakaa vähän tännekin :)
    Kamomilla: Niin minäkin uskon. Ehkä siellä on hyviä tarjouksia...en tiedä, kun en seuraa, enkä käy.
    Liivia: Ehkä tamperelaiset on järkevämpiä :) Turkulaiset jonotti jo ennen kahdeksaa Stokkan edessä. En mä tiedä, mikä siellä niin ihmeellistä on, että kannattaa oikein jonottaa.
    Pirkko: Totta, joskus sen huomaa vasta paljon myöhemmin. Joskus taas heti siinä.
    Villasukka: Niin minäkin, vaikkei minua ruuhkat sinänsä häiritse, muttei ole mitään tarvetta hakeutuakaan sinne.
    Linnea: Kiasma onkin paljon kannatettavampi vaihtoehto!
    Annakaisa: Oi, mahtavaa! Te pääsette tosi kivaan kaupunkiin, ihanaa. Ja musikaalit on varmasti ihan huippuja. Mä en ole kanssa vuosiin vuosiin käynyt hulluilla päivillä. Ei mulla ole tainnut olla mitäään, mitä olisin tarvinnut.
    Melita: Joo, ne keltaiset kassit on parempia! Nyt rupesi tekemään mieli juustoa...täytyy varmaan mennä penkomaan keittiön kaappeja.
    Liina: Totta...kun vaan muistaisi sen, mutten minä ainakaan muista.
    Outi: Vau, olit aika taitava! Mulle käy samoin, kun kaikki muut ostaa, minä en saa mitään ostetuksi.

    VastaaPoista
  20. Mulla taitaa olla jokin syksyn karhukausi taas menossa, kun sinunkin kuvasta aloin etsiä jossain taka-alalla piileskelevää karhua. Olen jotenkin ihan vakuuttunut, että jos riittävän tarkasti tiirailen metsäkuvia, löydän karhun :)

    Koira, joka tuoksui hyvälle, kuulostaa hyvältä.

    VastaaPoista
  21. Himalainen: Sinulla taitaa tosiaan olla. Vaikka kyllä tuonne karhu hyvin sopisi. Minä olen nähnyt karhun vain eläintarhassa. Minusta meidän koira tuoksuu yleensä hyvälle, ehkä en ole objektiivinen :)

    VastaaPoista