keskiviikko 13. lokakuuta 2010

Olisin mieluusti koppelo



Tänään opittua:
Uusi sana: käsikapalo. Se on kuulkaa paras tapa lievittää keskosten kipua toimenpiteiden aikana. Minulle tulee siitä tosin mieleen käsikopelo. Ja siitä koppelo. Ja siitä se, että joku ihminen on ihan koppelo. Olisin mieluusti koppelo, pitkä kaula ja kaunis väritys.
Mutta mies sanoo: Olet oikea rotunainen!
Minä: Minkä rotuinen?
Mies: Suloinen pygmi
- että se siitä koppelomaisuudesta sitten.

Kävimme katsomassa hömppäelokuvan Eat Pray Love. Julia Roberts on kyllä aika koppelo.

18 kommenttia:

  1. Niin kauniita kuvia kauniista tyttärestäsi.

    Minulle ihan uusi ilmaus tuo koppelo, siis, että millainen ihminen on koppelo. En ennen tiennyt. Hauska ilmaus.

    Minusta Julia Roberts on aina ihan samanlainen kaikissa leffoissaan. Vähän tylsä ja ennalta- arvattava.

    Pygmithän on ihan parhaita, sanoo toinen pygmi täältä:)

    VastaaPoista
  2. Todella kaunis tuo ylin kuva! Tuli vaan mieleen, että olikohan tuossa lehdillä kylmää maata? Tyttärelläsi on ihanan kirkas katse! Rakastavia sanoja mieheltäsi :)

    VastaaPoista
  3. Kaikki ovat suositelleet elokuvaa. Olen lukenut kirjan, siinä oli muutamia kirkkaita oivalluksia. Hömppä tekee hyvää kun väsyttää, varsinkin komediat.

    VastaaPoista
  4. Minä ajattelin, että koppelo liittyy tuohon lehtiin maastoutumiseen, koppelo kun on niin hyvä maastoutuja mieheensä verrattuna!

    Täältä tullaan kohti Turkua! Vilkuttelen sulle sitten, koppelo! =)

    VastaaPoista
  5. Suloinen pygmi! Minulta taas yksi mies kysyi, että miksen ostanut hälle Turkintuliaisiksi puvun takkia, kun olivat niin halpoja (jossain kuvassa näkyi hinta) - "vain 14 paikallista pygmiä!" Kysyin, että mahtaako hän tietää mikä on pygmi; ei tiennyt :D. Sanoi, että eikös se ole sellainen sanonta, että joku maksaa niin ja niin monta paikallista pygmiä. Piti rahayksikkönä, siis.

    Minä tunnen monia esim lappilaisittain paikallisia pygmejä, joita en vaihtais tavaraan. Ei ole käypä sanonta.

    Huikean kaunis kuva suloisen pygmin tyttärestä! Jotenkin rävähdyttävä.

    VastaaPoista
  6. Eiks koppelo ole metso? Ainakin meilläpäin oli...siis synnyinseuduillani.

    Kauniit kuvat neidistä. Ja Sinulla on ihana mies. Mua vaan kutsutaan milloin "sokeriruokoperhoseksi" ja välillä olen "pygmi". Eli meitä on monta!

    VastaaPoista
  7. aivan ihanat kuvat!

    minä kuulun kanssa pygmeihin, minulla on monta pygmiystävää myös.
    joskus nuorempana mietin että olisi ihanaa olla sellainen gasellisääri, pitkä ja näyttävä. mutta kyllä pygminä on elämä aika mukavaa.

    VastaaPoista
  8. KAUNISTA!

    Tiedän heti mitä tarkoitat koppelolla Robertsista puhuttaessa. Että maailman kaunein nainen! Mulle tulee ihan muita mieleen...
    Luin -tai yritin lukea-sen kirjan, en tykännyt yhtään. Jotenkin kliseistä ja teennäistä oli, hömpää! Vaikea käsittää suurta suosiota.
    Utelias olisin kyllä leffan suhteen, ainahan sitä haluaa nähdä miten joku kirja on leffaksi väännetty. En ole silti menossa katsomaan.

    VastaaPoista
  9. Älä ole koppelo. Niitä metsästetään vielä vähän aikaa.

    Herkullinen, hieno lintu, sanoo metsämiehen vaimo täällä. Olen kyllä saanut tuon koppelo-lempinimenkin joskus joltain muulta. Se on aivan kaunis ajatus.

    Rva R on maailman kaunein nainen, ehkä, tai yksi niistä. Että jos minä, hän ja sinä ja koppelo mahdutaan samaan tekstiin ja melkein lauseeseen, niin hyvä. :)

    VastaaPoista
  10. ihanan kauniita kuvia! <3 millä kameralla kuvaat?

    VastaaPoista
  11. Hah,koppelo :D Minulla tulee kyllä joku koppava akka moisesta mieleen,jos siis sitä aletaan sovittaa naista kuvaavaksi adjektiiviksi!
    Alakuva on ihana!Kaunis syvä sävy siinä. Syksyn värejä on mukava kuvata.

    VastaaPoista
  12. Kuvistasi tulee mieleen oma lapsuus, mutta kyllä vaahteranlehdissä makaaminen kuuluu yhä jokaiseen syksyyn. Kahisevalla vuoteella on ihana köllötellä, kaivautua syvällä lehtien alle ja antaa niiden sataa päälleen.

    VastaaPoista
  13. Wow. Hienoimmat kuvat tänä syksynä. Huhhei.

    VastaaPoista
  14. Syysiloa sinulle ja lapsellesi!
    Lämpöisin ajatuksin
    maria

    VastaaPoista
  15. Celia: Hei pygmi! En minä tiedä, sanotaanko ihmisestä koppelo. Minusta vaan kuulostaa siltä, että niin voisi sanoa. Koppelo kuulostaa pitkältä, pitkäkaulaiselta ja vähän pökkelöltä. Julia Roberts ei tosin ole mielestäni pökkelö ja joissain elokuvissa se on ollut minusta ihan hyväkin.
    Tuittu: Onneksi lapsiparka ei joutunut makaamaan siinä minuuttia kauempaa. Tai luulenpa, ettei häntä palellut :)
    Baba: Toi leffa ei kyllä ollut mun mielestä hauska, en tainnut naurahtaa kuin pari kertaa. Mutta viihdyttävä se oli, kauniita kuvia.
    Nonna: Ai Turkuun tulossa, kiva. Tervetuloa! Joo, kyllä urosmetso on hiukkasen komeampi otus, mutta naaraalla on mielestäni kauniimpi väritys. Ehkä olen sellainen maastoonpiiloutuja.
    Maija: Rahayksikkö, hihih...joskus noi sanat vaan menee sekaisin itse kultakin. Minä olen mieluusti pygmi, en ole koskaan halunnut olla koppelo, jos nyt koppelo tässä kohtaa olisi pitkä ihminen, mitä se ei tietenkään ole, kunhan sepustan. Pikku-pygmi on kyllä suloinen, mutta siitä tulee varmaan minua pidempi.
    Ikki: On se se naarasmetso minustakin :) Mutta sokeriruokoperhonenhan on oikein suloinen nimitys. Minusta olisi varsin kivaa olla perhonen.
    Outi: Jep, pygminä elämä on oikein mukavaa. Aina voi pyytää apua, jollei ylety. Ja olisi outoa olla muita pidempi, yleensä olen lyhin tai ainakin siitä lyhimmästä päästä.
    Liivia: Minusta Julia Robertsilla on kyllä kaunis hymy, pakko myöntää. Mutta jotenkin koppelo, mutten nyt tarkoita sitä pahalla, koska juurihan kirjoitin, että haluaisin olla koppelo. Julian hiukset taitaa olla vähän koppelon väriset. No, en haluaisi lukea kirjaa ja elokuvakin oli kliseinen ja hidastempoinen, mutta kaunista, turhamaista viihdettä. Oikein passeli eiliseen.
    Ilse: Hui, en sitten olekaan! Onko sinusta kaunein nainen. Minustakin on kyllä kaunis, muttei kaunein suinkaan...tai no, kauneutta on minusta ihan mahdotonta määritellä, että kuka on kaunis ja kuka ei. Kauneuteen liittyy niin paljon muuta, eleitä, katse, ilmeet, sanat, olemus...kaikki se.
    Aamuruska: Milloin milläkin :) Noi kuvat on otettu Olympuksen järkkärillä, mutta omistan myös pienen Nikonin pokkarin. Taidan kuvata eniten Olympus E-420-kameralla, joka on oikeasti miehen.
    Ryppymekko: Niin, kyllä minustakin koppelo on vähän negatiinen määre :) Mutta koppelo on kaunis lintu, se väritys ja kaulan kaari, oioi. Ja Ilse sanoi, että myös hyvänmakuinen :)
    Kamomilla: Totta, tällä kertaa en tosin itse maannut maassa, kun käskin vain lapsen makaamaan :) Mutta se on oikeasti kivaa, totta.
    Hanna: Kiitos kovasti :)
    Maria: Minä olenkin ollut kovin hyvällä tuulella viime viikot muuton jälkeen :) Kiitos!

    VastaaPoista
  16. Ai, ihania syksyn tunnelmia, meilla on viela vihreaa. Mina en enaa tiennyt, mika koppelo edes on, piti lukea taalta, mutta Julia Robertsista tykkaan ja siita kirjastakin, vaikka valilla se oli vahan tylsa, kun jaksoi jaaritella siita poikaystavastaan niin kauan. ;-) Mina jo vahan odotan syksya, viileampia keleja, etta saa laittaa takin paalle. :-)

    VastaaPoista
  17. Olen muutaman kerran elämässäni tavannut oikean pygmin. Olivat kovin herttaisen tuntuisia, vaikka ei se elämä varmaan helppoa niin pienenä ole. Olen mieluummin tällainen elefantti.

    VastaaPoista
  18. Jaki: Mun mielestä jo vastasinkin sulle, mutta bloggeri taitaa kadottaa yhtä sun toista. Mä en oikein kestä hömppäkirjoja, mutta Julia Roberts on kyllä kaunis ja joissain elokuvissa vieläpä oikein hyvä näyttelijäkin.
    Viljonkka: OI, minusta pygmi on kaunis sana ja siitä tulee hyviä mielleyhtymiä, mutta varmasti elämä on vaikeampaa pienenä, ainakin joissain asioissa.

    VastaaPoista