lauantai 5. helmikuuta 2011

Koiran kuono kainalossa


Liikaa punaviiniä joen rannan ravintolassa. Sen tietää siitä, että tänään pään tekee mieli maata tyynyllä ja katsella harmaata taivasta, joka on samaa terästä joka suuntaan.
Taas olin baarissa sulkemisaikaan.  Luulisin, että niin käy kun saa keskustella hyvän ystävän kanssa.  Turhaan ei ystäyydestä puhuta kauniin sanoin.
Makaan sängyssä, koiran kuono kainalossa ja mies käärii paljaat jalkani peiton alle. Saan lukea sanoja, jotka kietovat minut ihmeelliseen taikapiiriin.  Jään sanojen sisään.
Koira on ollut tänään vuoden luonamme.
Ehkä leivomme kakun, sytytämme kynttilän ja annamme sen puhaltaa.

22 kommenttia:

  1. Baarien sulkemisaikaan puhutaan ystävyydestä varmaan vielä kauniimmin sanoin kuin muina ajankohtina. Mutta ei ystävyydestä voi koskaan puhua liian kauniisti.
    Jalat pitää aina kääriä peiton sisään, muuten ei lepohetki ole täydellinen. Koira kainalossa kruunaa kaiken!
    Lapsena tein koirani yksivuotispäiväksi synttärikakun vaaleasta leivästä ja maksamakkarasta. Maistui päivänsankarittarelle mainiosti! Kakkuun tökättyä kynttilää ei hämmentynyt sankaritar kyllä osannut puhaltaa.

    VastaaPoista
  2. On ehdottomasti juhlan ja kakun aihe sekä koira että ystävyys.
    Minä juuri nousin koiran kuono kainalosta.
    Odotan keväistä reissuani, jossa voin ystävän kanssa istua baarin sulkemiseen asti. Ikävä häntä tuli.

    VastaaPoista
  3. Kaunis koira onkin. En ole ollut vuosikausiin sulkemisaikaan baarissa. Mutta hyviä keskusteluja on onneksi ollut.

    VastaaPoista
  4. Punaviiniä on hyvä nauttia myös lepoajatus mielessä:D
    Onnea koiralle ja ihanaa illan jatkoa sinulle.

    VastaaPoista
  5. Ystävä kittää hienosta illasta!

    N

    VastaaPoista
  6. Minulle tuli mieleen kesä ja miten istuin ystävän kanssa laiturilla, ei sulkemisaikaan asti kun ei siellä mitään suljettavaa ollut mutta auringonlaskuun ja sitten katsoimme sen nousun ja istuimme aina vaan.

    VastaaPoista
  7. Oikein hyvä viikonloppu siis.
    Ja koiran ystävyys on myös taattu, todella kaunis ja ystävällisen näköinen olento muuten onkin!

    VastaaPoista
  8. Punaviiniä tänään toisen kerran tänä vuonnna. Ihmettelin oudokseltaa, miten makeaa se olikin...
    Hyvää seuraavaakin vuotta koiralle ja koiraperheelle!

    VastaaPoista
  9. Tuo on niin murun näköinen, tuon teidän karvainen perheenjäsen.

    Ja kuulostaa kovin mukavalta. Sekä ilta, että päivä vällyjen alla hyvän kirjan kanssa.

    VastaaPoista
  10. Minä en ole ollut aikoihin baarissa mihinkään aikaan. Oikein hätkähdin. Aiemminkin olin aina sellaisissa, joissa sai tanssia. Se oli ihanaa. Silloin piti melkein ottaa tanssijalasta kiinni, että se olisi rauhoittunut ja suostunut kävelemään pois, kun ravintola sulki ovensa. Aamuöinen kaupunki oli ihana, matkalla käytiin keskustelut, aamuun jatkettiin, aina tuli joku ystävä yöksi. Ja seuraavana iltana sama uudestaan.

    Sinulla on hyvä ystävä ja kaunis koira.

    VastaaPoista
  11. Onnittelut 1-vuotiaalle. Päänsärky ei ole mukavaa missään muodossa, mutta kirja kera peiton kuulostaa houkuttelevalta juuri nyt, joten taidan sulkea koneen ja painua pehkuihin.

    VastaaPoista
  12. Kamomilla: Ei meidänkään koira osannut puhaltaa kynttilöitä, mutta maksamakkarasta sekin tykkään kovasti. Mun jalat palelee helposti, siksi viihdyn hyvin villasukissa.
    RvaPioni: Koira on myös ihana lämpöpatteri, ei tule kylmä, kun se makaa kylki kyljessä vierellä.
    Liina: Kyllähän hyviä keskusteluja voi käydä monessa paikassa :) Minulla on näköjään oikea baariputki, ja tämä baari meni vasta kolmelta kiinni ja silti kesken kaiken.
    Maria: Koira sai halauksen. Vaihteeksi nousin sängystä koiran ja kirjan viereltä tähän tietokoneelle. Kohta taidan mennä takaisin. Mukavaa iltaa sinnekin!
    Anonyymi: Kiitos sinulle ihananainen :)
    Violet: Tuo on ihan parasta kesässä. Kun jutellaan koko yö ja nähdään vielä auringonnousukin. Tuli ikävä kesää ja aamuista lintujen laulua.
    Katriina: Koira on suloinen, perheen kaunotar. Tämä onkin ollut oikein mukava viikonloppu ja huomennakin lienee kivaa.
    Linnea: Minä tykkään talvella juoda punaviiniä ja kesällä valkoviiniä. Minusta ne jotenkin sopivat niin. Kiitos samoin teille!
    Laura: Eikös vaan :) Oikein mukava ja seesteinen on mieli ja olo.
    Katja: Tanssiminen muuten onkin parasta. Minä olen sen verran vieroittunut tanssipaikoista, etten oikein tiedä, missä olisi parhaat musiikit. Porukalla tanssiminen on hauskaa. Kuulostaa kovin mukavalta tuo,mistä kerroit. Ja totta, minulla on hyvä ystävä ja kaunis koira. Olen onnekas :)

    VastaaPoista
  13. Villasukka: Kiitos. Onneksi ei ollut päänsärkyä, mutta oli kyllä painava pää. Iltaa kohti alan taas piristyä. Olen iltaeläjä, järkyttävää, että työ pakottaa elämään 8-16 rytmissä.

    VastaaPoista
  14. Tuo sielukas katse..ihana koira..
    En ole ollut baarissa, en muista edes milloin?
    Mutta äsken nautin lasillisen punaviiniä pipareiden kera..

    VastaaPoista
  15. Oli kyllä tunnelmallinen teksti ja hellyyttävä koira kuvassa. Katse muistuttaa mun nuoruuden lintukoiraa, setteriä, jota mikään ei pysäyttänyt kun lähti pupun perään! :D Mukavaa illan jatkoa!

    VastaaPoista
  16. Olisi ihanaa jos olisi sellainen ystävä, jonka kanssa voisi keskustella yömyöhään. Ehkä sen vielä joskus löydän.

    Ihana koira, yhden tutun koiran synttärikakussa oli nakkikynttilät :)

    VastaaPoista
  17. Tuo hauvelinne on ihan ylisöpö!
    Mitäköhän kirjaa mahdat siellä vällyjen alla herkutella?

    VastaaPoista
  18. Hanne: Sillä on minunkin mielestä kovin sielukas katse. Punaviini sopii hyvin pipareiden kanssa.
    Dahlia: Minä luulen, että tätäkään ei mikään pysäyttäisi, jos saisi juosta pupun perässä. Sillä on hirmuinen saalistusvietti.
    Solen: Minä olen ihan varma, että löydät. Toivon ainakin niin. Olen kamalan onnekas, kun minulla on ympärilläni rakastavia ystäviä. Toivon sitä sinullekin :)
    Omenaminttu: Se on kyllä söpö, kuvan perusteella se valittiinkin :) Luen tuota Anne Swärdin Viimeiseen hengenvetoon, voin suositella, älyttömän lumoava kirja.

    VastaaPoista
  19. Jos jotain minulla on ikävä niin perhettä ja ystäviä. Niitä öisiä keskusteluja, vaikka seuraavana päivänä pää haluaisikin pysyä tyynyllä. Täällä kun lähes kaikki naiset pelkäävät mieheni suuttuvan, jos en ole kotona miehen tullessa kotiin. Kovin syvälliseksi ei siis keskustelu koskaan pääse, koska jo pelkästään tuon asian ymmärtämiseen, että asia ei näin suinkaan meillä eikä useimmissa suomalaisissa perheissä ole, kuluu monella ihmeesti aikaa.

    Mutta koiran kuono, hienot tekstit ja lämmin peitto takaavat varman parannuksen pään olotilaankin.

    VastaaPoista
  20. Minä olin viime viikon perjantaina baarissa tappiin asti ja jouduin vielä takahuoneeseenkin, eikä ne paikat mene kiinni koskaan eikä niistä lopu juoma koskaan. Olisin kyllä jo halunnut kotiin, mutta samaan taksiin tulija ei väsynyt ollenkaan.
    Tulipahan käytyä jossain pitkästä aikaa pitkän kaavan mukaan. Hyvin malttaa taas kökkiä kotona:)

    VastaaPoista
  21. Kaunista! Koira ja ystävyys ja keskustelut ja se, että joku peittelee jalat. Sopivasti kevenevää päätä sinulle! Helsingissä taivas on kirkkaan sininen ja aurinkokin paistaa harmaan aamun jälkeen. Ehkä jo Turussakin, toivottelen.

    VastaaPoista
  22. Uusi Aamu: Ihan varmasti minäkin ikävöisin eniten juuri noita asioita. Ja olisi kovin vaikea sopeutua yhteiskuntaan, jossa ei saisi olla ja mennä naisena vapaasti. Pään raskaus hävisi hienosti peiton alla lukemalla.
    Liivia: Minä en päässyt takahuoneeseen :) Oikein ihmettelen, että miten ne baarit minun mielestä nyt niin aikaisin kiinni menee. Joskus tuulettuminen tekee kyllä tosi hyvää, sitten jaksaa taas.
    Pirkko: Niin on, kaikki tuo on ihanaa ja olen kovin kiitollinen. Täälläkin paistoi tänään aurinko, ihan mahtavaa.

    VastaaPoista