lauantai 12. maaliskuuta 2011

Piti siivota


Piti siivota, koska huomenna on lapsen synttärit. En jaksanut. Siirsin asian huomiseen. Olen parhaimmillani juuri ennen h-hetkeä, saan aikaiseksi tuhat ja yksi asiaa.
Kadut ovat jäätä ja loskaa.
Piti syödä ruokaa, mutta syötiinkin jäätelöt.
Mies puhuu lapselle kuin koiralle ja koiralle kuin lapselle.
Mahdutaan hyvin kaikki neljä samaan sänkyyn kertomaan mahtavia juttuja.
Puilla on kultaiset koukkusormet, minulla suklaaviikset.
Bambi luuli perhosta lentoon lähteneeksi kukkaseksi.

24 kommenttia:

  1. Tuntui kivalta tulla tänne, kun oma pää on täynnä luonnonvoimia ja ydinvoimaa. Meilläkin Bambi on ajankohtainen kohta, kun aloitamme perheen elokuvaillan. Olen varma, että itken nachokastikkeeseeni. :)

    Onnea lapsellesi! Viettäkää hauskat juhlat huomenna.

    VastaaPoista
  2. tuttu tunne...en jaksakaan siivota...jätän viime hetkeen....ja onnistun:) Onnellista syntymäpäivää!

    VastaaPoista
  3. Katja: Minä en ole itse lukenut Bambia, olen vain nähnyt sen piirretyn, joka on kamalan surullinen. Minä itken aina! Nolotti, kun itkin, kun katsoin hetken MM-hiihtoja ja näin kuinka voittajat tuli maaliin. Puoli tuntia oli siis mulle liikaa.
    Katariina: Viime tipassa sitä on parhaimmillaan :)

    VastaaPoista
  4. Bambi on niin surullinen. En kestä mitään, missä äiti kuolee...byää.
    En muuten koskaan voi ymmärtää, että se elokuvan Bambi on poika.
    Riemukkaita bileitä teille!

    VastaaPoista
  5. Totta. Minunkin mielestä Bambi on ihan tyttö! Olen aina ihmetellyt samaa :) Ja kiitos, kyllä me juhlitaan.

    VastaaPoista
  6. Bambi oli eka näkemäni elokuva.Ja itken aina kun näen sen.Se on sydämessä.Suklaaviikset kuulostavat suukkon saamis- viiksiltä.

    Suloista ja ikimuistoista juhlaa sinulle ja tyttärellesi♥
    Viime vuoden postauksesi kekkereistä oli unohtumattoman ihana .

    VastaaPoista
  7. Maria: Minä en muista, oliko se eka näkemäni, mutta ehkä oli. Olin kuulemma alkanut leffassa parkua kovaan ääneen :) Varmaan tulee hyvät kekkerit. Tässä välissä leivoin nyt omenapiirakan ja täytekakun. Huomenna jatkan.

    VastaaPoista
  8. Minä siivosin tänään, mutta samalla manasin koko homman typeryyttä... Tajusin myös, että inhosin lapsena, kun lauantait menivät siivoamisessa, ja nyt toimin itse ihan samoin. Tosin ei meillä mitään mystistä viikkosiivouspäivää ole, vaan siivotaan, kun jaksetaan (tai kun on tarpeeksi karmaisevan sotkuista).

    Yksi itkettävimmistä elokuvista on Heinähattu ja Vilttitossu. Eilen katsottiin lasten kanssa ja paruin taas, taisi olla jo neljäs kerta. Se on vaan niin... no itkettävä.

    Mukavia synttäreitä ja onnittelut sankarille!

    Marjo

    p.s. Ihastuttava ilmaus tuo "Puilla on kultaiset koukkusormet".

    VastaaPoista
  9. Minä en voi katsoa lastenpiirrettyjä kun ne on niin surullisia, varsinkin bambi ja leijonakuningas, ei tule mitään.

    Minulla on taas sellainen tapa, että teen kaikki mahdolliset järjestelyt jo edellisenä päivänä niin pitkälle kuin mahdollista. Se jotenkin rauhoittaa minua, vaikka en muuten ole sellainen tyyppi että kaikki pitäisi olla tiptop ja pellavaliinan silitettynä.

    Hyviä synttärikekkereitä!

    VastaaPoista
  10. Marjo: Minä en siivoa ikinä lauantaisin, ehkä se siksikin tänään jäi. En myöskään perjantaisin, koska en jaksa työviikon jälkeen. Sunnuntai on yleisin siivouspäivä. Joten huomenna täällä huiskitaan heti aamusta. Onko Heinähattu itkettävä? En muista, ehkä se oli :)
    Solen: Ne on tosi koskettavia. Minä olen töissä yleensä säntillinen ja teen kaiken ajoissa valmiiksi, mutta siviilissä olen sellainen huoleton viimetippaihminen. Kiitos, juhlitaan olan takaa!

    VastaaPoista
  11. Minäkin olen parhaimmillani pakon edessä, välillä tosin myös pahimmillani...
    Käytän myös milloin mitäkin tilan töitä oikeina syinä ja toisinaan tekosamanlaisina.
    Kuten nyt karitsointeja;).Siivota en aikonut ainakaan pariin viikkoon (mies oli imuroinut ja järjestellyt kun olin töissä;), se oli kyllä ihanaa), kauniita lammaslapsia on tullutkin ja kaikkia en ole edes ehtinyt kuvata!
    Valtavan hauskoja juhlia teille, käy kurkkamaamassa karitsoita, uskon että arvostat niiden suloutta!
    Suloeläimiä onkin nyt hyvä ajatella oikein paljon ja juhlia ettei itke itseään kuoliaaksi maailmallisten murheiden takia!

    VastaaPoista
  12. Symppis askartelu/käsityö.

    Mulla pn samoin sunnuntai yleisin siivouspäivä, samoista syistä:) Tänään siis, hohhoh, kauhea kasa pyykkejä ainakin odottaa...

    VastaaPoista
  13. onpa hieno naamio ekassa kuvassa.
    minunkin pitäisi siivota. eikun pitää. saamme tänään yövieraita. ja jos joku joutuu nukkumaan keittiön lattialla, sen on parempi olla puhdas.
    hyviä synttärijuhlia!

    VastaaPoista
  14. Joskus on hyvä syödä "kunnon ruuan" sijaan jäätelöä. Hassua kuinka sitä lapsena ajatteli, että sitten kun saan ITSE päättää niin syön jonain päivänä pelkkää karkkia, jäätelöä ja keksejä! Vielä tähän päivään mennessä en ole saanut sitä toteutettua...

    VastaaPoista
  15. Meillä siivottiin tällä viikolla, koska tuli vieraita. Se oli hyvä tekosyy. Ja parasta on se, että nyt saa itse nauttia siististä kodista.

    Tunnistan tuon koiran kanssa puhumisen. Joskus menee nimetkin sekaisin ja mies on koira ja koira on mies. Sellaista se on itselle tärkeiden kanssa joskus.

    Toivottavasti teillä oli hyvät synttärit!

    VastaaPoista
  16. Toivottavasti juhlat olivat onnistuneet ja olivathan ne. :)

    Minä olen joskus kun elämä oli järjestäytyneempää yrittänyt siivota aina torstaisin. Viikonloppu alkoi sitten kivasti puhtaasta kodista. Ja siis huom. yrittänyt.

    :)

    VastaaPoista
  17. Kirsimarja: Kylläpä olikin suloisia karitsoja, kävin kurkkaamassa. No joo, minäkin olen ehkä möys pahimmillani :)
    Liivia: Jotenkin sunnuntaina jaksaa tyhmää siivoamista, kun on saanut levätä yhden päivän ja tehdä jotain kivaa. No, tänään siivosimme kaikki yhdessä ja homma sujui vauhdilla. Lapsi on lukenut Harry Potterit ja pöllö on nyt kova juttu.
    Outi: Kiitos, juhlat menivät mukavasti. Yhden kuvan muistimme sentään ottaa. Onneksi kukaan ei nuku meidän lattioilla, paitsi tänään siellä olisi kyllä ihan siistiä.
    Ansku: Niin siinä sitten käy, kun aikuistuu ja viisastuu, karkki ei enää olekaan niin mahtava juttu. Voisin kyllä kesällä elää jäätelöllä.
    Laura: Minä sanon joskus kaikkien nimet peräkanaa, kun ei tule sitä oikeaa heti. Olisin varmaan ihan sekaisin, jos olisi isompi perhe. Oli kivat juhlat :)
    Ilse: Olivathan ne :) Torstai olisi ihan hyvä suunnitelma, mutta taidan pitäytyä tässä sunnuntaissa, silloin kun kykenen. Mukavaa viikon alkua!

    VastaaPoista
  18. Jo vain, ilman viime tippaa en saisi ikinä siivottua. Pakko on paras inspiraatio. Meillä on viikonlopun synttärivierasvyöryn jälkeen kovin siistiä, pöytäpinnatkin oudon tyhjiä... kuinkahan kauan tämä epäluonnollinen tilanne kestää...

    VastaaPoista
  19. Joo, kuulostaa tutulta. Mulla on tapana sanoa, että arvotaan oikea nimi...

    VastaaPoista
  20. Olen tullut siihen tulokseen, että parasta on siivota vasta kun siivotuttaa ja että jäätelö on ruokaa,

    VastaaPoista
  21. Kadut ovat kamalassa kunnossa nyt. Pääkallo kelejä. Inhottavaa pelätä koko ajan kaatuvansa. Kaunis tuo peitto kasa. Ihanan energinen tuo keltainen täkki :).

    VastaaPoista
  22. Minä olen kans ehdottomasti sellainen viimetipan siivoja ja tekijä. Silloin saa tuplasti aikaiseksi. Myöhästyneet onnittelut päivänsankarille! :)

    VastaaPoista
  23. Mekin syötiin jätskit,jäisellä ja loskaisella kadulla.Ne viralliset kevään ekat.
    Tuo värikäs tekstiililäjä on suloinen.
    Ja tuo peilikuva,siellä näkyy kaunista ja kodikasta.

    VastaaPoista
  24. Liina: Meillä ei kyllä kestänyt kovin kauan. Nyt on taas ihan normaalia :)
    Laura: On se niin vaikeaa, kun pitää monta nimeä osata, hih.
    Pirkko: Olet viisas nainen, ei voi muuta sanoa.
    Villasukka: Täälläkin on ollut ihan kamalat jäätiköt. Nyt onneksi isot jalkakäytävät ovat jo sulaneet. Pysyy pystyssä, toivotaan.
    Dahlia: Viimetippa on hyvä asia, kun Liina tuossa sanoi, ilman sitä ei syntyisi mitään. Onnittelut menivät perille.
    Ryppymekko: Ensimmäiset ulkojätskit jo? Te otitte varaslähdön, minun ei ole vielä tehnyt mieli jäätelöä ulkona. Kiitos :)

    VastaaPoista