sunnuntai 20. maaliskuuta 2011

Simbergin enkelit eivät lennä

Sain varjoni kiinni ja menimme WAMiin katsomaan Kuoleman monet kasvot. Katsoimme kasvoista kasvoihin luutarhaa mullan alla, piruparkoja viljelyksillään, hymyileviä lehmän leukaluita, yliajettuja eläimiä. Oletteko huomanneet: Simbergin enkelit eivät koskaan lennä.
Logomossa kävelimme kuin Liisa Ihmemaassa, sukelsimme kanin koloon ja tulimme ulos toisenlaisina.Pidin Anni Leppälästä, Sanni Seposta, Nelli Palomäestä...Siellä on myös upea Tom of Finlandin retrospektiivi ja Eija-Liisa Ahtilan teos Where is Where?
Ehdin myös leffaan katsomaan Black Swanin, kirpparille, ystävän luo syömään punajuuri-vuohenjuustopiirakkaa, baariin odottamaan aamua.
Ehkä varjoni jää taas pian jälkeen.

Lapsi minulle: Sä et ole kauhean kaunis, mutta sitäkin ihanampi.
Mies minulle: Sä olet kun Kirovin baletti yhdessä paketissa.

Mukavaa alkavaa viikkoa teillekin!

27 kommenttia:

  1. Hui mikä vauhti, toisaalta ihanan aikaansaapaa. Pidä nyt siitä varjostasi kuuitenkin kiinni.

    Sulla on maailman paras lapsi! (Ja mulla kolme)
    Ihana!

    VastaaPoista
  2. Ja minä pidän kovasti tuosta ykköskuvasta ja asioista siinä.

    Perjantaina treffattiin ystäviä kaupungilla, mutta sen jälkeen en ole nokkaani ulos pistänyt. Olen jämähtänyt kotihiiri.

    VastaaPoista
  3. Huvilassa: Joskus sitä jaksaa, kun on ulkoista painetta. Ja muutenkin. Olen toisinaan kovasti aikaansaava ja välillä sen saa aikaan yhtään mitään. Lapsen suusta :)
    Liivia: Kiitos. Se on WAMin aulasta, näyttelyä en kuvannut. Minä taas olen joutunut jonnekin viitosvaihteelle ja posotan menemään.

    VastaaPoista
  4. Olen kerran ollut Kirovinbalettia katsomassa.Rakastin .
    Mun mies sanoisi ehkä
    että "hyvin ladattu pakkaus".Olet uskomattoman ihana sanon minä.

    VastaaPoista
  5. Maria: Mies on sellainen verbaaliakrobaatti, että en pärjää hänelle ollenkaan sanailussa :) Minäkin olen joskus lapsena käynyt Kirovissa, se oli niin upeaa, niin upeaa. Mutta paremmin jäi mieleen saman reissun sirkus. Ja kiitos, niin sinäkin.

    VastaaPoista
  6. Voi kun olet aktiivinen ja toimelias. Minä olen työn sankari, jos saan siivottua pintapuolisesti kerran viikossa.

    VastaaPoista
  7. Minäkin taidan olla enempi sellainen vapaa-ajan sankari :)

    VastaaPoista
  8. Olen rakastanut tuota luutarha-sanaa siitä asti kun kuulin, että se oli hautausmaan alkuperäinen suomenkielinen nimi. Se on niin kaunis, etten mitenkään voi käsittää miksi se on korvattu hautausmaalla! Mihinkähän instanssiin tästä pitäisi lähettää valitus? ;)
    Voi, rakastan kyllä näitä kuvia myös.

    VastaaPoista
  9. Ansku: Minustakin tuo luutarha on aivan tavattoman kaunis sana. Se on kuin runo. Mihin valitetaan? Minä viihdyn hautausmailla, mutta juuri nyt muistin, etten ole pitkään aikaan käynyt siellä kävelemässä. Kiitos :)

    VastaaPoista
  10. Tuossa vauhdissa saa varjoriepu pistää töpinäksi jos aikoo pysyä matkassa.

    VastaaPoista
  11. On sinulla vauhtia kerrassaan!
    Turussa ihania juttuja, olen sen kyllä huomannut ennenkin. Sinä ihana myös ja tyttösi :)

    VastaaPoista
  12. Kiitos muistauttamisesta...

    Ens kerralla piipahdan taiteen maailmaan, kun tulen Turkuun..
    Olen ihan unhoittanut nuo 2011 jutut..
    ja elokuviinkin haluaisin..

    ihana lapsi, ihana mies sulla..

    VastaaPoista
  13. Pirkko: Reppana jää tosiaan välillä jälkeen :)
    Omenaminttu: On ollut, ihan kivaa kylläkin. Turussa on paljon ihania juttuja, tervetuloa tänne.
    Hanne: Sinun pitää ehdottomasti käydä näissä kaikissa näyttelyissä. Gallerioitakin on niin paljon, niissä muistan käydä tosi harvoin.

    VastaaPoista
  14. Ihania juttuja olet päässyt ja ehtinyt tekemään! Varmasti tuntee elävänsä :) Nautihan täysillä siellä alkavasta keväästä ja koko vuoden taidepläjäyksistä :)

    VastaaPoista
  15. Piditkö leffasta? Itse mietin pitäisikö mennä katsomaan. Harvoin käyn leffassa, useammin pitäisi. Vauhdikasta menoa on sinulla piisannut. Ystävämme kertoi, että nuo punaiset valot sillalla pitävät kovaa ääntä. En ole käynyt kuuntelemassa vielä itse. Levottomia katsella kylläkin kun vilkkuvat koko ajan.

    VastaaPoista
  16. No on vauhtia, mutta voi että minkä tähden! Ihania paikkoja ja asioita.

    Ja mies, voi mikä mies...!

    Halaus sinulle sinne tänään!

    VastaaPoista
  17. Onpa teillä ollut taas herkullista sananvaihtoa! Olen kyllä lapsesi kanssa puoliksi eri mieltä!

    Mutta tuo Logomon kahvila. Se saa mun pääni sekaisin. Eikä millään kivalla tavalla.

    VastaaPoista
  18. Oletpa ehtinyt paljon.
    Harmittaa etten ole vieläkään "ehtinyt" Logomoon...viime vkonloppuna olisi ollut se rajattoman Energo, mutta kun oli jo ne liput sinne Kurjiin. Hyvä oli muuten, suosittelen. Parasta musikaalia, mitä olen Turussa koskaan nähnyt. Ja ÅST on ihana teatteri, juuri sellainen vanhanaikainen kuin teatterin "kuuluu olla", se tuo musta jo oman tunnelmansa. Mulla on siihen taloon tunneside, kun olen joskus ollut siellä töissä.
    Onpa sulla ihana tyttö. Mä taas kuulin tytöltäni viikonloppuna olevani jo kauhean ryppyinen ja vanha, mutta isomummi on kyllä kuulemma vielä ryppyisempi. Hän on 83-vuotias...minä 35-v...kiitti vaan, sanoin :)

    VastaaPoista
  19. Uusi Aamu: Kyllä olen todellakin tuntenut eläväni. Varsinkin kun olen ajatellut teitä siellä kaukana. Elämä on niin pienestä kiinni.
    Villasukka: Pidin elokuvasta, mutten nyt mitenkään erityisen paljon. Siinä oli aika kauhumaisia kohtia, kerran säpsähdin oikein kunnolla. Silta pitää tosiaan ääntä :)
    Ilse: Kiitos, olin jotenkin sen tarpeessakin. On ollut taas huhuh-päivä :)
    Laura: Minäkään en pitänyt siitä, liian levoton mun makuuni. Vaikka olisi kuinka jonkun saksalaisen suunnittelijan tekemä.
    Annakaisa: Minäkin suunnittelin tuota Energoa, mutta se sitten jäi. Ai oli se niin hyvä? Oletko ollut siellä töissä? Ihana paikka, tosi kaunis teatteri, taidan olla vähän kade :) Lasten suusta...

    VastaaPoista
  20. Varjosi juoksee hengästyneenä kannoillasi...mutta ihania puuhia sulla siellä! Logomon kahvila on hurja. Miehen kanssa juotiin siellä Aurat. Pitää käydä lasten kanssa, poika todennäköisesti ihastuu juuri kahvilaan, niin ja futisnäyttelyyn :). Eka kuva on niin hieno.

    Villiä viikon jatkoa!

    VastaaPoista
  21. Kävin runsas kuukausi sitten katsomassa samat näyttelyt ( ja otin kuvan ylikulkusillasta ja Wäinö Aaltosen museon kattokruunusta..) Pidän myös em valokuvataiteilijoista ja Simbergin enkeleistä ( vaikkeivät ne lennäkään ) Kuolema- näyttelyssä oli monia hienoja teoksia, mutta kokonaisuutena odotin siltä enemmän, hmm... Ja hieno kuvasarja sinulla taas!

    VastaaPoista
  22. apua, menikö se mun kommenttini jo? ajatus jäi ihan kesken.
    makea kuva siis tuo eka, ja muissakin kuvissa on jotain jännää meneillään..
    menoa taitaa nyt olla sinun elämässäkin;)

    VastaaPoista
  23. Ystäväinen,

    kävin katsomassa Kuoleman kuvat ja toden totta pidin sinun aulakuvistasi paljon näyttelyä enemmän, olipas se haalea ja konservatiivinen. Simbergit olivat tietty hienoja ja muutamat Oscar Parviaisen teokset ja ihanat hautaisurakoitsijamiehet, mutta kokonaisuudesta tuli tunne että otetaanpa kulttuurivuoden kunniaksi jokin ISO aihe ja sitten on ruvettu miettimään, että mitäs meillä on varastossa..

    Terveisiä ihanalle tytöllesi ja teille kaikille!

    VastaaPoista
  24. Tuttuja paikkoja, tuttuja kuvia, Turku <3

    VastaaPoista
  25. Ei ne kyllä koskaan lennä ei. En ole vain huomannut sitä aiemmin! (Täytyy tutustua noihin näyttelyihin seuraavalla Turku-visiitillä.)

    VastaaPoista
  26. Satu: Tuo Logomon kahvila on aika ihmeellinen. Minä en oikein tykännyt siitä, se oli liian...räikeä, vaikka oli vain kaksi väriä.
    Leena: Ollaan siis kuvattu ihan samoja juttuja. Tuo kynttiläkruunu on mun mielestä hieno ja lapsen mielestä akvaario oli varmaan parasta. Tänään kävelin tuosta WAMin ohi koiran kanssa ja koira haukkui kamalasti niitä alastomia, isoja patsaita siinä edessä, ei tykännyt yhtään.
    Outi: Menoa ja vilskettä. Kaipaisin jo vähän rauhaa...ehkä se tästä jossain vaiheessa helpottaa. Tuntuu, etten ehdi ajatella mitään, saatikka sitten postata.
    Minä: Totta, se oli aika ennalta arvattava. Simberg on mun ikiaikainen suosikki, mutta toki hänenkin mukana olonsa oli ihan ennalta arvattavaa. Joo, se video oli muuten mahtava...:) Joo, olisi kaivannut vähän räväkkyyttä. Kiitos :) Toivottavasti pian nähdään.
    Maija: Pitäisi kuvata useammin kotikaupunkia, sitä ei vaan muista.
    Kukka-Maaria: Muistaakseni oli niin, että parissa työssä ne itse asiassa lentää, mutta siis ihan vaan yhdessä tai kahdessa. Kuolema-näyttely valitettavasti juuri loppui, me kiiruhdimme sinne tietysti viimeisenä päivänä, mutta Logomon näyttely on siellä koko vuoden.

    VastaaPoista
  27. Maija: Mihin sun blogi muuten katosi?

    VastaaPoista