keskiviikko 23. maaliskuuta 2011

Sitä sun tätä


Keräsin lapsena nimikirjoituksia. Mitä niitä nyt oli: Armi, Seija, Pepe ja Danny. Ne lauloi Sokoksella trikoissa ja paljeteissa.
Tänään vaihdoin näkökulmaa. Kävin kaupungin katolla.
Päätä särkee, nivelet naksuu ja lihaksia jomottaa. Olen ollut liian kauan tanssimatta.
Paperissa luki: Pilvi täynnä lunta. Minä luin: Pää täynnä leipää.
Onko mulla nälkä vai lukihäiriö?
Karjaa on muuten harhaanjohtava nimi. En ole koskaan nähnyt siellä karjaa.

Ja sitten. Kiitos Ilse, Maria ja Hanne mukavasta haasteesta.Täältä pesee (sekin ihan outo ilmaus, mikä tätä suomen kieltä vaivaa?)

Kuka?
Nainen, ei puolinainen.
Esteetikko, joka ei pidä siivoamisesta.
Lukutoukka, joka ei ehdi lukea.
Pitää ihmisistä, mutta haluaa välillä metsän keskelle yksin.
Koiran omistaja, joka ei ole yhtään koiraihminen.
Kaupunkilainen, joka viihtyy siellä metsässäkin, kunhan ei tarvitse jäädä sinne.
Takinkääntäjä, ja tässä ei puhuta takista, vaan siitä että olen kova vaihtamaan mielipidettä ja mielipiteitä.

Mitä?
Sitä sun tätä. Ei mitään kovin järkevää, tajunnavirtaa ja ajatuksia.

Missä?
Kotona ruokapöydän ääressä. Joskus junassa. Tai maailman toisessa kolkassa.

Millä?
Kannettavalla. Mustalla tai valkoisella.

Milloin?
Illalla myöhään, jos silloinkaan. Antakaa jostain lisää aikaa.

Mitä muuta?
Mitäs tässä...ihanaa että olette siellä ja jaksatte seurata, vaikka olen hiljaa.

36 kommenttia:

  1. Mullapa oli Kurt Russelin nimikirjoitus. Se kävi Tampereen Nikussa.

    Täältä pesee eli härifrån tvättas.

    Sinun silmiesi väri...! Ja käy yksiin kaulurin kanssa.

    VastaaPoista
  2. Kiva kuulla vastaus haasteeseen, jonka muuten myös minä sinulle annoin (postauksessani)
    Ihanan taiteellinen, esteetikon vastaus..

    Olen täällä ja jaksan seurata, koska ilmaiset niin elävästi, niukan runsaasti, kauniiden kuvien kanssa itseäsi..
    kiitos siitä!

    VastaaPoista
  3. Kaunis kuva! Kivasti olit vastannut. Miten hyvin voi kuvailla itseään kun on sana hallussa; nainen vaan ei puolinainen...siis kokonainen, hyvä niin!:)Sun tajunnan virta on kyllä tosi luovaa ja kivaa luettavaa.

    VastaaPoista
  4. Violet: No nyt olen kyllä kade! Minulla ei ollut ketään ulkomaan julkimoita, ihan kotimaisia vaan.
    Hanne: Voi ei, haastoitko sinäkin minut? En ollut huomannut, anteeksi. Tämä elämä on ollut sellaista lentoa päivästä toiseen, että minulta on jäänyt moni asia nyt huomaamatta. Taidan korjata tuon...

    VastaaPoista
  5. Minunkin tarvitsisi vaihtaa näkökulmaa- katolta voisi aloittaa.Ja takinkääntämistä harjoitin tänään :).

    Luonasi on mukava käydä.

    VastaaPoista
  6. Dahlia: Kiitos. Kokonainen on hyvä olla, kaikin tavoin. Joskus ei ole ollut, joten siksi kokonaisena olo tuntuu mukavalta.
    Pikkujutut: Sitä juurtuu näihin omiin kulmiin ja sokeutuu. Mutta minä olen tosiaan ihan mahdoton tuossa mielipiteen vaihtamisessa ja joskus taas olen jääräpää. Kiitos :)

    VastaaPoista
  7. Hei minullakin oli sinulle sama "haaste":D kiva kun vastasit nyt näin.Käyn täällä koska viihdyn ja pidän Tuulesta naapurinani.

    VastaaPoista
  8. Maria: Minä olen ollut viime aikoina niin kamalan kiireinen...en ollut huomannut tuota haastettasi, ennen kuin nyt. Anteeksi. Lisäsin sinut tuonne :) Ja kiitos.

    VastaaPoista
  9. Moni ajatuksistasi tuntui omalta, mutta varsinkin tuo "Milloin? Illalla myöh....isää aikaa".En tiedä onko tämä mun kohdalla ikäjuttu, mutta mikään ei enää tapahdu kuin ennen, aika kuluu aivan liian nopeasti, huomaamatta aikaa on kulunut runsaasti kun istun ajatuksissani eikä yhtään silti tunnu siltä, ihan vain pikkuhetken siinä olen tuumannut...

    VastaaPoista
  10. Onko sua sanottu usein Meryl Streepin näköiseksi? No nyt ainakin on :)

    VastaaPoista
  11. Minäkin käyn... ja pidin lukemastani taas tänään.
    Kuvassakaan ei ole moitteen sijaa. Valoa!

    VastaaPoista
  12. Kaunis kuva ja mukavia vastauksia olet keksinyt!

    Täällä seurataan, vaikkakin (myös) hiljaa! :>

    VastaaPoista
  13. Minäkin tulin kysymään, että oletko varma, ettet ole Meryl Streep.

    Olen katsellut yhdennäköisyyttä pitkään, nyt muistin itsekin kysyä. Luulen, että olet kuullut tätä ennenkin, mutta en jaksa kaivella vastausta, vaikka sellainen täällä jossain sopukoissa olisikin.

    VastaaPoista
  14. Teija sen sanoi, sanoin sua aiemmin Mona Lisaksi, mutta Meryl Streep, totta, teissä on samaa näköä :) Mulle tulee tosta ihanasta kuvasta mieleen Anna Karenina jossain Venäjän lumimyrskyissä karvahattu päässä.

    Nimmarijuttu: tyttöni on varsinainen taitoluistelijafani, rakastaa Kiira korpea, Susanna Pöykiötä, Laura Lepistöä...Ystäväni oli hommannut hänelle julisteen jossa Kiira Korpi nimikirjoituksella. Tyttö oli ikionnellinen julisteesta, mutta hätääntyneenä hetkenpäästä; Äiti, ihan kauheeta, joku on sotkenut tussilla tähän kuvaan!

    Ihana juttu myös tuo takinkääntäjä, joka vaihtoi näkökulmaa :) :) missä katolla kävit? Oletko ollut Hansan katolla? Sieltä vasta kaupunki hassulta näyttää! erilaiselta siis.

    VastaaPoista
  15. Kiitos, ihana! Voi tuota kuvaasi. Katselin sitä kauan. Upea kuva, upea nainen, kokonainen.

    Minulla muuten oli (tai on, en tiedä missä) Monacon prinsessa Carolinen nimikirjoitus. Valokuvassa. Omasta mielestäni voitan tämän kisan. :)

    VastaaPoista
  16. Katariina: Niinhän ne sanoo, että aika menee vanhemmiten aina vaan nopeammin. Ihan pelottaa, kun sen nytkin menee jo tosi nopeasti, että miten sitten kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä.
    Teija: On minua kyllä sanottu :) Ensimmäisen kerran jo silloin, kun olin vasta parikymppinen. Toivottavasti vanhenen yhtä kauniisti kuin Meryl, joka on loistava näyttelijä.
    RvaPioni: Kiitos, että käyt. Voi sitä käydä ihan hipihiljaakin.
    Marjohei: Kiva, kun vähän huikkasit silti pitkästä aikaa, mutta ihanaa vaan, jos jaksat täällä vierailla.
    Ilona: Joo, tuo Meryl Streep tuli ilmi myös kesällä, kun viimeksi laitoin kunnollisen kasvokuvan tänne. Kai meissä sitten on jotain samaa, sillä moni on sanonut samaa.
    Annakaisa: Hihih, olen mielelläni saman näköinen, sillä olen pitänyt Meryliä varsin viehättävänä aina, kauan kauan. Nauratti tuo nimmarijuttu ihan kamalasti. Tyttösi ei taida ihan vielä arvostaa noita nimmareita, ja eihän niissä mitään ihmeellistä olekaan. Minä kävin Helsingissä postitalon katolla, melkein...ylimmässä kerroksessa kuitenkin.

    VastaaPoista
  17. Ilse: Kiitos haasteesta, oli kiva vastailla. Mies otti kuvan kuukausi sitten, silloin tosiaan tarvitsi vielä karvalakkia.
    Sinä taidat nyt kyllä voittaa,sillä Caroline oli mun idolini joskus. Muistan, kun se meni naimisiin sen ekan hulivilin kanssa ja se oli niin jännittävää.

    VastaaPoista
  18. Sinä teit tämän niin tyylikkäästi!
    Kuva on huippu ja sinä olet huippumalli!

    Muistan hyvin Sokoksen glamourhetket, meillä maalaissokoksessa kävi vain missit ja tietysti käytiin katsomassa. Osuuspankissa kävi sitten urheilijat, joilta nimmarit vongattiin. Mun saalis jäi tylsäksi. Monesti en edes tiennyt kuka tyyppi oli, jonka luo nimmarijono luikersi.

    Pyytääköhän joku nimmareita vielä nykyään?

    Ja heh, Caroline oli munkin idoli:)

    Ja kyllä muistutat Meryl Streepiä. Mutta myös jotain muuta, misten saa kiinni...

    VastaaPoista
  19. hehee, mukava postaus, hieno kuva.
    en minä tiedä mikä tätä suomen kieltä vaivaa, mutta kumma kummempi kummin kieli se on.

    mulla oli vaan Jorma Uotisen nimmari, senkin taisin hukata.

    VastaaPoista
  20. Hih, minä kävin lapsena katsomassa Suonenjoen E-liikkeessä (joka aina vaihtoi nimeään) Sirpa Viljamaata, mutta koska olin niin pieni, ei nimikirjoituksen pyytäminen tullut mieleenikään. Onneksi oli Apu-lehti ja paperinuket.

    Sinun blogiasi jaksaa seurata, koska joka kerta saan täällä jonkinlaisen oivalluksen ja opin jotain uutta itsestänikin.

    Sinä olet kaunis! Joku sanoim että vähän kuin Meryl Streep. Ehkä, mutta ihan Tori Amosin ilme. Ja ennen kaikkea sinun omasi. :)

    VastaaPoista
  21. Totta! Meryl Streep tulee mieleen :) Kiva vastaus haasteeseen ja kiitos aina niin mielenkiintoisesta, kauniista ja raikkaasta blogistasi!

    VastaaPoista
  22. Tämä oli ihana,niin letkeä,hauska,hyväntuulinen..keveä. Tekstejäsi on kyllä ilo lukea. Ja olet kaunis! Liivian sanoin,sinussa on jotain muutakin kuin Meryliä,jotain mitä minäkään en osaa sanoa..jotain tuttua mutta en tiedä mitä tuttua:)

    Isäni toi minulle aina nimmareita kun olin pieni,hän teki paljon turvamiehen hommia. Ronn Moss oli aika siisti. Ja Samuli Edelman - sen kanssa halusin mennä naimisiin:)

    VastaaPoista
  23. Liivia: Kiitos kamalasti, en kyllä todellakaan ole mikään huippumalli, mies vaan on hyvä kuvaaja. En usko, että nykyään paljon kerätään nimmareita...nyt juuri muistin, että mullahan oli Victoria Principalin nimmari. Muistaakohan kukaan edes nykyään kuka se oli? Mun mielestä se oli Dallasissa vaan niin kaunis.
    Outi: Sulla oli aika laatunimmari, sanoisin. Mulla oli muuten Jorma Hynninen, nyt muistan. Tämähän on jännää, koko ajan muistuu mieleen noita nimmareita.
    Katja: Oioi, olisipa ihanaa, jos minussa olisi jotain Tori Amosta! Muistan Sirpa Viljamaan, silloin missit oli vielä kova sana. Tai ehkä ne on nytkin, mutten edes tiedä, kuka on nyt MissSuomi, ei kiinnosta. Mun suosikki oli Merja Varvikko.
    Tuittu: Kiitos kovasti. Jännä juttu tuo Meryl Streep...
    Niina: Voi kiitos kauniista sanoista. Mutta Ronn Moss se on aika huima. Susta oli varmaan ihanaa, kun isä oli tuollaisessa työssä, siinähän on glamouria lapsen mielestä varmaan tosi paljon.

    VastaaPoista
  24. Se on kyllä hassua, miten joskus lukee jotain ihan muuta, kuin mitä on kirjoitettu. En tiedä kulkeeko silmät liian kovaa vai aivot.

    En mitenkään keksi, että kuka Seija.

    VastaaPoista
  25. lähetään tanssimaan!
    mulla on molemmat, luki ja nlkä.

    VastaaPoista
  26. Laura: Musta tuntuu, että mun aivot on ihan tahmeat, joten ehkä ne on silmät. Se on kuule Seija Paakkola, MissSuomi Armin jälkeen. Ne keikkaili yhdessä.
    Ritva. Hei lähdetään!!

    VastaaPoista
  27. ai niin,
    ja Veikko Kankkosen nimmari :))))
    otanko mukaan?

    VastaaPoista
  28. Ritva: Ota mukaan ehdottomasti :) Minulla oli "vain" Jari Puikkonen.

    VastaaPoista
  29. Mun kokoelman kruunu oli Juicen nimmari. :-)

    VastaaPoista
  30. Kaunis kuva sinusta. Kiitos sinulle, tänne on aina ihana tulla.

    VastaaPoista
  31. Ihana kuva!
    Voih - lukutoukka, joka ei ehdi lukea. Sellaiseksi minäkin itseni koen (ja ahdistaa, se ettei ehdi siis) ja sinäpä osasit sen hyvin tiivistää.
    Mulla oli Wayne Gretzkyn nimmari valokuvassa (se vanha jääkiekkoilija siis), tilattiin jostain - en muista, miksi ihmeessä.
    -Virpi

    VastaaPoista
  32. Tuo kuvan kaunis persikkaposkinen nainen osaa kuvata itseään samaan aikaan niin lyhyesti mutta monimerkityksisesti ja älykkään itseironisesti, että sitä on aina ilo seurata.

    VastaaPoista
  33. Luulen, että nimenomaan tajunnanvirrassa on järkeä, sitäpaitsi liityn kuoroon, joka sanoo, että ihana kuva.

    VastaaPoista
  34. Linnea: Oi, Juice. Niin upea taiteilija.
    Villasukka: Kiitos teille ihanille, jotka jaksatte käydä kurkkimassa. Mukavaa viikonloppua!
    Virpi: Minuakin vähän ahdistaa, etten jaksa ja ehdi lukea. Oikeastaan pää on niin täynnä ajatuksia työn takia, etten jaksa keskittyä. Surullista. Wayne...oi, se oli varmaan aarre :)
    Kamomilla: Kiitos mieltä lämmittävistä sanoista. Hyvä jos pystyn joskus itseironiaan, sillä itselleen olisi niin hyvä osata nauraa.
    Pirkko: Minä en osaa muuta kuin tajunnanvirtaa, tai sanotaan, että se tulee luonnostaan.

    VastaaPoista
  35. Ihan vain yhdellä sanalla;ihana!
    Kuva ja kirjoitus.

    VastaaPoista