tiistai 29. maaliskuuta 2011

Sukkahousut tuoksuvat kuivalta


Mies: Sukkahousut tuoksuvat kuivalta.
Minä: ?
Mies: Ihan kuin vehnäjauhopussia olisi pidetty tunti uunissa.
Minä: ?

Käyn Paninissa tyttären kanssa. Pelkään fundamentalisteja. Ihailen Juha Jokelaa, joka on kirjoittanut nerokkaan näytelmän.
Lapsi siivosi huoneensa. Nyt se haluaa multaa, Aku Ankkoja ja länkkärihatun.

Minä leikin kevättä, odotan vauvauutisia, palautan puoliksi luetun Sirin, saan Hannelta kauniin kortin, päätän mennä ajoissa nukkumaan, mutten mene. Ähäkutti.

20 kommenttia:

  1. oli hirmuisen kiva päivä! näytelmä tosiaan pisti ajattelemaan, mikä on aina hyvä merkki!

    VastaaPoista
  2. Etta: Kiitos seurasta, oli tosiaankin niin mukavaa :)

    VastaaPoista
  3. ? kuivalta tuoksuvat sukkahousut ? Miehesi kommentit ovat kyllä ihan parhaita.

    Panini ollut meidänkin suosikkipaikka jo 12 vuotta. Hyvää ruokaa aidoista raaka-aineista, tunnelma aina rento ja (lapsi)ystävällinen.

    Kiitos vielä kaffeseurasta sunnuntaina...vieläkin olen pöllähtänyt siitä kellon unohtamisesta...tyypillistä mulle. Kaikki aina kadoksissa ja unohtuu.

    Kuulin vauvauutisia viikko sitten, itkin onnesta!

    VastaaPoista
  4. Tulee mieleen sellaiset kutittavat tekokuitusukkahousut! =)

    Kyllä siellä Turussa riittää kaikkea kaunista kuvattavaa! Täytyisi tulla taas retkelle! Mukavaa päivää!

    VastaaPoista
  5. Annakaisa: Mieheltä kyllä tulee varsin kummallista kommenttia :) Kiitos sinullekin kaffeseurasta, oli tosi mukava rupatella ja tavata lapsetkin. Harmi juttu tuo kesäaikaan siirtyminen :(
    Nonna: Tervetuloa Turkuun, kyllä täällä on paljon ihan mukavia paikkoja, joten viikonlopuksi riittää hyvin tekemistä.

    VastaaPoista
  6. Minäkin kävin Paninissa toissa viikonloppuna :)

    VastaaPoista
  7. Tyhjät ravintolasalit ovat viehättäviä. Minä alan aina kuvitella joko pöytiin ihmisiä tai sitten sitä, mitä ravintolan kiinnioloaikana tapahtuu.

    Puoliksi luettu Siri? Mikä siinä ei nyt vienyt mukanaan? Ja onko kirja Vapiseva nainen? Minä jotenkin pelkään tarttua siihen ja mietin, että taidan ihan suosiolla odottaa Sirin seuraavan kaunokirjan (Summer without men) suomennosta.

    VastaaPoista
  8. Kylläpä tuli niin elämänmakuinen hetki täällä, kun siirryin tuonne Paninin kotisivuille ja siellä oli vielä kahvilan äänetkin kuvien lisäksi. Taidatte olla tuollaista eläväistä kansaa sielä Turussa;) Sun energiasta voisin kyllä ottaa osan. Kyllähän sitä sitten ehtii nukkua, sitten joskus kun talvi taas tulee;)

    VastaaPoista
  9. Minuakin kiinnostaa mikä niistä kirja oli?
    Minä olen tykännyt hänen kirjoistaan vain siitä Kaikki mitä rakastin, ja se olikin todella hyvä. Mutta muut...kesken jäi. Elegian tahkoin kyllä väkisin loppuun miehen mieliksi, kun sain sen hältä lahjaksi.

    VastaaPoista
  10. Tuittu: Eikös vaan olekin kiva paikka :)
    Katja: Minä yritän aina ravintoloissa kuvata niin, etteivät ihmiset näkyisi. Tuokin maisema oli ihan täynnä ihmisiä hetken päästä. Vapiseva nainenhan se oli. Ja kummallisinta vielä oli, että oikeastaan pidin kirjasta, mutta se oli liian vaikea ja raskas minulle. Nyt on niin paljon ajateltavaa päivän mittaan, etten jaksa illalla ajatella mitään. Aivojen pitää antaa levätä. Kirja jäi siis kesken ja se piti palauttaa. Mutta hyvin kirjoitettu ja mielenkiintoinen se oli.
    Dahlia: Ravintolan ääniä on jännä kuunnella vaikkapa kotona. Musta päinvastoin tuntuu, etten ole useinkaan kovin energinen...makaan vaan ja ihmettelen. No, mä nautin menemisestä ja tekemisestä, joten ehkä siksi tykkään mennä viipottaa.
    Liivia: Vapiseva nainen. Tuossa Katjalle jo vastasinkin, että olihan se hyvä, mutta liian raskas tähän elämäntilanteeseen. Minä taas pidin eniten Amerikkalaisesta elegiasta. Olen niin sitä mieltä, että on (minun kohdalla ainakin) niin ajankohdasta kiinni, miten kirja imaisee mukaansa. Jonain toisena hetkenä kaikki voi olla toisin.

    VastaaPoista
  11. Väkisin ei voi mitään kirjaa vapaa-ajalla lukea.Se jumittaa.Vauva uutisia...jäin miettimään.Turkuun pääsen huhtikuun puolessa välissä vihdoinkin minäkin !Olen ihan täpinöissäni.

    VastaaPoista
  12. Maria: Ei niin, sitä ei vaan pysty. Jos kirja vie mukanaan, se vie. Sen huomaa aika pian. Ystävän vauvauutisia vain odottelen :) Tervetuloa Turkuun! Oletteko yötäkin?

    VastaaPoista
  13. Ui,mikä väriyhdistelmä alakuvassa!
    Vastavärien loistava voima.

    Minulle käy usein juuri noin,että päätän mennä ajoissa nukkumaan mutten (todellakaan) mene.

    VastaaPoista
  14. Ryppymekko: Minä en malta mennä nukkumaan, kun on niin paljon kivaa tekemistä. Olen kyllä vanhemmiten viisastunut ja yritän kiusauksesta huolimatta käydä viikolla ennen puolta yötä unille.

    VastaaPoista
  15. Samaa mieltä: kuivilta tuoksuvat. Esikoinen kieltäytyy tekokuituvaatteista samasta syystä :-)

    VastaaPoista
  16. nyt on sitten tunnustettava etten vielä(kään) ole nähnyt Fundamentalistia. sitä voi perustella näillä työajoilla, tai sillä että se oli täällä helsingissä aina loppuunmyyty, ta sitten ihan vaan rehellisesti laiskuudella.. mutta haluaisin kyllä nähdä. se lienee sellainen näytelmä että sitä tehdään vielä pitkään.

    ja niinhän se muuten on että se on ajasta ja paikasta kiinni minkä kirjan jaksaa lukea. jokaiselle on hetkensä.

    VastaaPoista
  17. siis niinkö aikansa, ennemmin tai myöhemmin. tai joillekin kirjoille ei koskaan. nyt just työn puolesta luen sellasta jolle ei mun elämässä olis kyllä ikinä tullu aikaa eikä paikkaa. on niin hemmetin tylsä;)

    VastaaPoista
  18. Linnea: No sitten mies oli oikeassa, minä en ollut tuota huomannut.
    Outi: Mun mielestä Fundamentalistin käsikirjoitus oli aika nerokas. Tunnistin sieltä monia tuttuja toimintatapoja, tunteita, ihmistyyppejä, ehkä se siksi kolahti niin hyvin. Ja mun mielestä Kai Lehtinen ja Elina Aalto oli rooleissaan vakuuttavia. Lehtinen vähäeleisenä kovin uskottava ja realistinen.
    Mulle tulee välillä ihan huono omatunto, kun en saa jotain hyvää kirjaa luettua. Tiedän siis ihan koulutuksen pohjalta, että tässä on nyt oikeasti hvyä kirja, mutta silti se ei nappaa. Työ on kumma juttu, joutuu tekemään kaikenlaista, mitä ei olisi luullut...sulla varmaan eri toten.

    VastaaPoista
  19. Täällä on vielä hiljaista. Mukavan hiljaista.

    VastaaPoista