tiistai 4. lokakuuta 2011

Minä haluan löytöpäivän

Hullut päivät ovat taas täällä, ihan hullua, mihin puoli vuotta meni?
Ja löytöpäivät, 3+1 päivät, mammuttipäivät.
Minä haluan löytöpäivän, jolloin lyödän hiekasta pyöreän kiven ja kaapista sopivat housut.
3+1 päivän lomaa.
Mammuttipäivän, johon liittyy tarina jäätyneestä mammutista ja unista, joita kaikki näemme. Ne eksyneetkin.
Hullu päivä olisi sellainen, jolloin herään pienestä mökistä, pienestä saaresta, suuren meren äärellä. Olen yksin, en puhu kenellekään. Syön aamiaiseksi haudutettua puuroa, tuijotan kaksi tuntia merelle, laulan viikingeistä ja nukahdan laiturille.


34 kommenttia:

  1. Mammuttipäivä voisi kyllä olla juuri kuvaamasi tyyppinen, samoin hullu päivä. Mä luulen, että olisi mulle aika hullu päivä, jollen sanoisi sanaakaan.

    Hassua, miten vuodenajat vaihtuu eri tavaratalojen päivien mukaan; itse en oo vuosiin ees käyny stokkalla niihin aikoihin, mutta jotkut oikeesti sekoaa jostain paituleista ysiysiviis tai kato! shampoota kaks vitosella :D

    VastaaPoista
  2. Minä niin kartan noita kaikkia päiviä, en kestä yhtään ihmispaljoutta ja joukkohysteriaa. En ainakaan halua valita sellaista vapaaehtoisesti. Minä muistan, kun kirjoitin keväällä hulluista päivistä ja nyt ne on taas, mihin aika katoaa?

    VastaaPoista
  3. Minullakin on hullut päivät täällä, ajellaan junilla kuumeisena, hoidetaan lapsia, odotetaan ylihuomista ikkunaremonttia, kohta taas ajellaan sitä pakoon... Joskus. Joskus kaikki hankaluudet kasautuvat samaan läjään.

    VastaaPoista
  4. mustaan aukkoon, luulisin- katoaa siis aika.
    kaikkinainen väenpaljous kartatuttaa. löytöpäivillesi kyllä lähtisin!

    VastaaPoista
  5. RvaReipas: Noi voihan nenä, teillä on tosiaan hullut päivät. Minusta tuntuu, että usein asiat kasaantuu. Tsemppiä teille sinne!
    Ritva: Sinnehän ne katoaa, päivät ja planeetat ja kaikki. Minäkään en tykkää tungoksesta. Tervetuloa löytöpäiville!

    VastaaPoista
  6. Jos löydät sen päivän kerrothan mistä- haluan sinne mukaan.

    VastaaPoista
  7. Minä haluan tuollaisen kuvaamasi hullun päivän. Niissä ison kaupan isoissa hulluissa päivissä olen käynyt kerran, ja kokemus on piirtynyt ahdistavana muistoihin, vaikka muutoin suvereenisti liikun isoissakin tungoksissa. Se hulluus on ihan päätöntä.

    VastaaPoista
  8. Maria: Minä kerron heti ja pyydän mukaan :)
    Olina: Minulla ihan sama, suurkaupungissa ihmispaljous ei haittaa yhtään, mutta alennusmyynnissä kylläkin. Hulluus on tosiaan päätöntä.

    VastaaPoista
  9. Minä haluaisin löytö-päivän, jolloin löytäisin pääni sisältä suuria ajatuksia ja ahaa-elämyksen...

    Nuo mainitsemasi kierrän minäkin kaukaa!

    VastaaPoista
  10. Ihana postaus, kiitos..antaa ajattelemisen aihetta ja laittaa mielikuvituksen laukkaamaan...

    VastaaPoista
  11. Minäkin haluan löytöpäivän -kuulostaa todella hyvältä. Muut päivät jätän suosiolla toisille.

    VastaaPoista
  12. Nonna: Oi se olisikin hurjan kivaa, jos saisi pienen pään sisältä suuria ajatuksia.
    RiittaSinikka: Kiitos kovasti...aina mukava, jos voi herättää ajatuksia.
    Pikkujutut: Löytöpäivä minullakin tähtäimessä :)

    VastaaPoista
  13. Sitä hukkaa aina kaikenlaista, löytöpäivänä voisi sitten taas koota palapeliä niistä löytyneistä. Hulluilla päivillä en usko löytäväni mitään; pysyttelen kaukana.

    VastaaPoista
  14. Minä aioin mennä tällä viikolla Sikapäiville :)
    Kaunis hedelmäkuva.

    VastaaPoista
  15. Pirkko: Niinpä, kun miettii mitä kaikkea on ehtinyt hukata elämänsä aikana. Minäkin pysyttelen kaukana, vaikka läheltä kuljenkin.
    Ryppymekko: Oi, Sikapäivät, onko siellä sikoja vai sikahalpaa :)

    VastaaPoista
  16. Tuo hullu päivä kuulostaa ihanalta. Ihan sellaiselta mitä kaipaisin nyt.

    VastaaPoista
  17. Hysteria päivät olis kai kuvaavampi noille kaikille hulluille shoppailupäiville. Mulla oli tänään 3+1 asiaa liikaa opittavana ja omaksuttavana, ei uppoa niin montaa asiaa kerralla tähän päähän. Aivan poikki nyt, mutta tuota keskimmäistä kuvaa jaksoin katsella pitkään.

    VastaaPoista
  18. Anonyymi: Mistäköhän sellaisia saisi lahjaksi?
    Saga: Totta, sehän on silkkaa hysteriaa. Mulla on monesti noita 3+1 päiviä ja joskus tuntuu, että on 23+1 päiviä, ja silloin kyllä unohdat puolet siitä, mitä olen oppinut.
    RouvaKameleontti: Tervetuloa :)

    VastaaPoista
  19. Minua alkoi naurattaa, kun meillä on aina hullut päivät täällä kotona. Meno ainakin joskus tuntuu olevan sen mukaista.

    Olisikin se 3+1-päivä, niin mieskin olisi täällä ja meidän pieni perheemme - kaikki neljä - taas koossa. Nyt meillä on vain näitä 3-päiviä. :)

    VastaaPoista
  20. Se hullujen päivien kauppa järjestää niitä täällä Moskovassakin ja yhtä hulluiksi moskovalaiset muuttuvat kuin läntiset veljensä ja sisarensa.

    VastaaPoista
  21. Katja: Hihih, ymmärrän yskän :) Meillä on nykyään varsin rauhallista. Toivottavasti teillä pian koittaa 4+0 päivä taas.
    Jaana: Niinpä tietysti, voin hyvin kuvitella, että naapurimme sekoilevat ihan yhtä lailla.

    VastaaPoista
  22. Välttelen kaikenlaisia ostospäiviä, mutta eilen oli pakko mennä ostamaan lapselle takki ja löysin samalla itselleni sandaalit, vieläpä oikein sopivaan hintaan. Ja juuri sellaiset, joita yritin koko kesän löytää. Löytöpäivä, kun se takkikin löytyi.
    Pidän kovasti varsinkin alakuvasta!

    VastaaPoista
  23. Jee, noihin sun Päiviisi lähtisin kyllä mukaan kipinkapin, kauppojen hullutukset kierrän kaukaa.

    VastaaPoista
  24. Mua vaan hymyilyttää. Sinä oivallat aina niin hyvin.

    Lapsi haluaa ihan hulluna hulluille päiville, niin että taidetaan piipahtaa. Ei voi mitään. Hysteriapäivät, joo:):)

    Mä luin otsikon löytöpäivän lähtöpäivänä. Ja ajattelin heti, että mulla on kaksi lähtöpäivää kalenterissa, ja se teki mut onnelliseksi. Että kiitos tästä:)

    VastaaPoista
  25. Minusta hullu päiväsi ei kuulosta lainkaan hullummalta ;)

    VastaaPoista
  26. Hihittelen täällä itsekseni! Mahtava teksti, täynnä oivalluksia! Haluaisin sellaisen löytöpäivän, että löytäisin jostakin uuden tukkamallin ja kärsivällisemmän luonteen.

    Eikös tuota joukko-ostoshysteriaa ole tutkittu ihan yliopistotasolla, näin muistan jostain kuulleeni. Tutkimus käsitteli sitä, mitä ihmiselle tapahtuu, kun toiset hurahtaneet haalivat ympärillä "halpoja" tavaroita, ja sitä tunnetta, jos itse jää ilman. No, tämä oli vähän sekavasti sanottu ja lähdetiedotkin puutteelliset...

    VastaaPoista
  27. Leena: Minäkään en yleensä tykkää shoppailla, paitsi kirppareilla. Mutta joskus puhaltaa sellainen tuuli, että se onkin ihan hauskaa. Mahtavaa, että löysit sandaalit :)
    Elämäni matkat: Tervetuloa mukaan siis :)
    Liivia: Kiitos :) Moni muukin haluaa hulluna hulluille päiville, mutta meidän tyttö ei taida nyt päästä sinne. Se reppana pääsee tosi harvoin mihinkään kauppoihin, paitsi lähikauppaan ruokaostoksille ja kirppareillahan me ollaan aina. Minä sain eilen lähtöpäivän! Vitsit, nyt tuntuu jo hyvältä, vaikka päivä on vielä monen monen kuukauden päässä.
    Tie on kevyt: Minäkin voisin hurahtaa tuolla hulluilla päivillä, siksi en mene sinne. Olen kova hurahtamaan. mutta onneksi mulla on itsesuojeluvaistoa. Säästän pitkän pennin :)

    VastaaPoista
  28. Sellainen löytöpäivä pitäisi pitää, jossa voisi löytää juttukaverin.
    Kahvin hinnalla. Jos tahtoo tarjota.

    VastaaPoista
  29. Pistähän yhdet hullut päivät tulemaan tännekin. Nämä oikeasti hullut päivät vaihdan kuvailemiisi ilomielin...! Vaihdossa voin antaa vielä jotain tekemättömiä hanttihommia ja univelkaa?

    VastaaPoista
  30. Minä haluan metsäpäiviä, piirustuspäiviä..
    Metä on minulla huomenna ja piirustuspäivä tänään oli tänään..

    Toin kesällä matkalaukussani Sidestä/Turkistra kauniita kiviä.
    Pidän niitä taskuissani. Aina kun käsi koskettaa, muista kuinka rakastan itseäni, annan kaikille ja kaikelle anteeksi, olen kiitollinen..

    Viime "hulluilta päiviltä", jonne eksyin vahingossa, sain yhden mielenkiintoisen kirjan pilkkahintaan.

    VastaaPoista
  31. J.D.: Siinä olisin mukana. Minusta on kiva tavata uusia ihmisiä, puhua puhtaalta pöydältä.
    Maijja: Pistän junalla tulemaan :) Univelkaa on täälläkin ihan omiksi tarpeiksi, mutta noita hanttihommia voin tehdä: tiskata, pilkkoa, leipoa, ne sujuu.
    Hanne: Metsäpäivä olisikin hyvä ja metsässähän voi piirtääkin, joten mukana ollaan. Minullakin on ollut yksi onnenkivi laukussa, en tiedä missä se nyt on, aiai.

    VastaaPoista
  32. Tiskiveden laskin juuri, siitä pitämiseen on ollut pakko totutella. Leivottu täällä ei ole aikoihin, tulepa ja tekaise makoisa puolukka-murupiirakka!

    VastaaPoista
  33. Maijja: Minusta tiskaaminen on rentouttavaa. Minä olen kuule aika hyvä leipuri, uskallan sanoa :) Joten josko tulen pohjoiseen, otan puolukat mukaan.

    VastaaPoista