keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Lahjasanat



Sain Marialta sanoja. Kiitos.

Hymyilen paljon, tyttären mielestä typerästi. Olen kamala kikattaja. Joskus en osaa olla vakavasti, vaikka pitäisi. Nauran lujaa, varmaan tosi ärsyttävää joidenkin mielestä. Pidän hymyilevistä ihmisistä, vaikka minussa on ihan toinenkin puoli.

En muista lasten ensiaskeleita. En muista ylipäätään juuri mitään. Tanssiaskeleet muistan, ainakin salsan.

Minulla on vanhan naisen käsi. Kättelen päivittäin ihmisiä, joskus annan poskipusuja, se tuntuu vieraalle. Kättelystä voi päätella paljon. Veltto kättely puistattaa. Sellainenkin, joka ei mene perille asti. Tai jos ei katsota silmiin.

Kunpa joku huutaisikin: Lepo! Tottelisin heti. Olen loistava laiskottelija. Olen myös taitava nukkuja, siitä olen kiitollinen. Voin maata laiturilla tekemättä mitään vaikka koko päivän. Miten monta muotoa pilvet ottavat.

Koskettavia asioita ovat:  ikkunaan paiskautuva lintu, jäähyväiset lentokentällä, pieni norsunpoikanen, joka ottaa kiinni äidin hännästä kärsällään.

Jos haluat minulta omat viisi sanaa, kerro se kommentissasi. Voikaa hyvin ja muistakaa tuijotella pilviä.

35 kommenttia:

  1. Maijja: Kivaa, tässä tulee:
    1. Kajakissa...
    2. Tunturi
    3. Aamuisin...
    4. Harja
    5. Juuri nyt

    VastaaPoista
  2. Anjuska: Hauskaa siis, tässä sinulle:
    1. Vahinko
    2. Kaduttaa...
    3. Koulussa...
    4. Metsä
    5. Unet

    VastaaPoista
  3. Käsi -juuri noin ajattelen myös ja lepo:D ja kosketus.Kiitos kun otit sanat.Tiedätkö toivoisin sinulta vielä itsellenikin sanoja.Olo on juuri nyt sanaton.

    VastaaPoista
  4. Uups, minäkin sain Marialta sanat, täytyykin mennä poimimaan ne mutta lisää sanoja voin ottaa.

    Minä en ole nähnyt esikoisen ensiaskeleita, eikä kyllä mieskään...Kuopuksen kanssa skarpattiin. :). Veltto käsi on no no, poskipusuihin tottuu muttei siihen että oliko se nyt kerran per poski, vai kerran oik, kaksi kertaa vasen :)

    VastaaPoista
  5. Maria: Kättely on ihmeen paljon kertova juttu. Tätä oli tosi hauska tehdä. Ja tottakai saat sanoja:
    1. Kerran olen...
    2. Pukeudun yleensä...
    3. Musiikki
    4. Eilen
    5. Itsekritiikki

    Pikkujutut: Vieläkin lisää sanoja? Tämä onkin muuten tosi kätevää, kun joku toinen antaa sanat. Minäkään en muista sitä, että kuinka monta kertaa ja mokailen aina. Mutta tässä sanoja:
    1. Päätin..
    2. Kaipuu
    3. Pähkinä
    4. Televisio
    5. En mistään hinnasta...

    VastaaPoista
  6. Ihanasti kirjoitit sanoistasi..tuntuu pitkälti samalta..

    VastaaPoista
  7. Sana hallussa. Minäkin voisin ottaa omani, ääntäkin kun tulee taas viikon paussin jälkeen... Vaikka veto on vielä aika poissa.

    Jännää muuten tuo kätteleminen ja tervehtiminen. Onko minussa noita-akkaa vai mitä. Jotenkin vaistoan aina miten uskaltaa sanoa, tehdä. Ja liian paljon olen tiennyt - enteenä. Hui!

    VastaaPoista
  8. Riitta Sinikka: Kiitos kovasti :)
    Ikki: Kiitos. Syysflunssaa on totisesti ollut liikkeellä, ei ole onneksi osunut vielä tänne. Minäkin yleensä vaistoan asioita ja ihmisiä aika herkästi, jos vaan muistan pitää tuntosarvet pystyssä. Tässä sinulle sanoja:
    1. Unohdan...
    2. Sirkus
    3. Langat
    4. Joskus haluaisin...
    5. Vapaus

    VastaaPoista
  9. Salsa- tai tanssiaskeleet ovat minulle mahdottomuus muistaa, mutta lasteni ensiaskeleet muistan. Muistan, miten tyttäreni vuoden ja kahden viikon iässä vain otti ja lähti: 24 askelta ulko-oven suuntaan.

    Minäkin hymyilen, nauran ja kikatan, vaikka olen toisaalta vakava ja hiljainen. Mutta toisten ihmisten keskuudessa hymy syttyy kuin itsestään. :)

    VastaaPoista
  10. Mulle sanat kanssa, kiitos! Jos jaksat vielä...

    Minä nauran kanssa kovaa, liian kovaa joidenkin mielestä. Kun joskus tavataan, niin heitetäänköhän meidät ulos siitä kuppilasta, heh.

    Kaikki askeleet on mulle yhtä sekavia, ei onnistu kuviot. Paitsi sitten kun ei tarvitse treenata ja pistetään musa päälle tanssi onnistuukin luonnostaan.

    VastaaPoista
  11. Katja: Voi sinua onnellista, minulla on maailman huonoin pitkäkestoinen muisti. Kyllähän minä asiat hyvin muistan pari päivää, sitten ne unohtuu ihan kokonaan. Joskus kyllä aikamoinen siunauskin tuo ominaisuus.
    Liivia: Hih, ne sehän meidän pitää testata, että saadaanko porttikielto johonkin :) Minusta tanssiminen on rentouttavaa, kun siinä ei voi ajatella muuta kuin askeleita tai sekoaa. Eri tavalla ihanaa on "vain" tanssiminen oman mielen mukaan. Jaksan minä sanoja antaa, niitä suorastaa tulvii täältä päästä:
    1. Yliluonnollinen
    2. Kaduttaa...
    3. Jos saisin paljon rahaa...
    4. Kauneus
    5. Kuu

    VastaaPoista
  12. Kauniita sanoja, kauniita asioita.Perusilmeeni on kuulemma totinen, kun nauran, se tulee sydämestä asti. Pilviä katselen paljon, useasti siellä näkyy eläimiä :)

    VastaaPoista
  13. vieläkö kerkeet?

    kuulasta tuulipäivää!

    VastaaPoista
  14. Villasukka: Kiitos. Pilvet ovat kiehtovia, tunsin kerran naisen, joka tiesi kaiken pilvistä, häntä oli kiva kuunnella.
    Ritva: Juu, juu. Täytyy vaan varoa, ettei kompastu.

    VastaaPoista
  15. Oi ihanat nuo sinun sanasi.
    niin mielenkiintoista päästä kurkistamaan sinun päivääsi, elämääsi, ajatusksiasi.
    Kuvat ovat ihania, taas.
    Katson aina pilviä.

    Olen kerran jo tehnyt Leena Lumen sanoat, mutta haluan tehdä uudelleen, sinun sanasi!=)

    VastaaPoista
  16. Tämähän on hauskaa! Jos vielä viitsit, annahan mullekin sanat!

    Minunkin nauruni taatusti toisia ärsyttää, mutta toivottavasti useimmiten ilahduttaa. Kivat sanat ja jutut sinulla!

    VastaaPoista
  17. Hanne: Kiitos :) Minustakin on aina hauska lukea muiden sanoja. Minäkin olen pilvifriikki. Tässä sanoja sinulle:
    1. Petyin...
    2. Luistimet
    3. Kahvipannu
    4. Parasta tässä päivässä...
    5. Sielu

    Tie on kevyt: Eikös vaan, minustakin tämä oli hauska juttu. Sinun naurusi on parasta :) Tässä sanoja, ollos hyvä:
    1. Eksyminen
    2. Kaduttaa, etten...
    3. Vasara
    4. Piristävää
    5. Jos saisin valita...

    VastaaPoista
  18. Mikä taivas, täällä velloo vain harmaa veltto pilvimassa. Maamerkkitornia ei ole näkynyt koko päivänä.
    Haluan myös sanoja, kuulostaa nimittäin niin hauskalle.

    VastaaPoista
  19. Veltto kättely - pahin ensivaikutelma, minkä voi antaa...

    VastaaPoista
  20. Varista: Täällä oli pari päivää tosi kaunista, tänään on satanut koko päivän. Sitä se syksy on. Mutta kivaa, että sinäkin haluat sanoja, tässä ole hyvä:
    1. En voisi luopua...
    2. Silmät
    3. Unohtaminen
    4. Tänään söin...
    5. Sateenvarjo

    Tuittu: Totta, minä olen yrittänyt lapsille opettaa jo pienestä kättelyä. Olisi outoa, jos oma lapsi olisi veltto kättelijä :)

    VastaaPoista
  21. vieläkö sulla on sanoja? mulle sais antaa kans, tämähän oli kiva juttu.

    Pilviä muistan tuijotella usein. välillä vähän liikaakin. esimerkiksi polkupyörällä ajon aikana se ei ole aina kovin suotavaa...

    VastaaPoista
  22. Outi: Ei multa sanat lopu :) Paitsi joskus en jaksaisi puhua mitään.
    1. Afrikka
    2. En enää ikinä...
    3. Iltaisin...
    4. Punainen
    5. Mekko

    VastaaPoista
  23. Kiitos sanoista. Löydät ne blogistani http://sokeriruokoperhonen.blogspot.com/

    VastaaPoista
  24. Ihanaa, mä haluun kans! Mutta tahdon sanoo sulle LEPO heti sen jälkeen....

    VastaaPoista
  25. Ikki: Kävin katsomassa :)
    Elämäni matkat: Totta kai saat omia sanoja? Sitten lähdenkin viikonlopuksi lepäämään :)
    1. Vesi
    2. Rentoudun...
    3. Jos olisin väri...
    4. Tyttö
    5. Kauppa

    VastaaPoista
  26. Ritva: Pitikö minun antaa sinullekin sanoja? Ajattelin vain jotain muuta kerkiämistä...hmm..koska olen nyt kovin hyvässä vireessä, annan varmuuden vuoksi:
    1. Inspiroivia asioita...
    2. Luuranko
    3. Tuoksu
    4. Paras paikka...
    5. Joskus unelmoin...

    VastaaPoista
  27. Minäkin tahdon meren rannalle ja rakastan sanaleikkejä :-)

    VastaaPoista
  28. pitipiti,
    kiitos!!! :)
    jään muhimaan.

    VastaaPoista
  29. Kikattaja! Olisin sanonut kyllä että kihertäjä. Sellainen sinä olet! :)

    VastaaPoista
  30. minäkin taidan haluta sanoja :)

    VastaaPoista
  31. RvaVaaksanheimo: Meren rannalla on ihanaa. Haluatko omia sanoja, laitan vaikken tiedäkään, kaipasitko niitä :)
    1. Meri
    2. Huomenna aion...
    3. Unet
    4. En luopuisi..
    5. Silmät
    Ritva: Olin hei vähän hidasälyinen :)
    Laura: Kihertäjä, joo olen varmasti sitäkin.
    Peppi: Kivaa, täältä tulee:
    1. Iltaisin...
    2. Mielenkiintoisin paikka...
    3. Jalat
    4. Sininen
    5. Haave

    VastaaPoista
  32. Vieläkö saa sanoja? : ) Omat on hukassa.

    VastaaPoista
  33. Muumaa: Kyllähän minulla sanoja piisaa :) Tässä, ole hyvä:
    1. Juusto
    2. Toisinaan pelkään...
    3. Kaipaus
    4. Lapsena haaveilin...
    5. Jos voittaisin miljoonan...

    VastaaPoista