keskiviikko 26. lokakuuta 2011

Yksi liukui toisen limaa pitkin

Tyttö virkkasi Amigurumin päätä yläkerrassa, me istuttiin baarissa alakerrassa. Oli leppoisaa.
Aliaksessa Buffalo Bill on kaikista vaikein, onneksi sellainen käveli tänään vastaan lähikaupan edessä. Siiitä sen arvasi.
Ja sitten oli vielä ne kuntopyörät sillalla, neljä vihreää pyörää rivissä.
Mietin, että millainen on rotunainen. Kaikki naiset on minun mielestä hopo sapiens -rotua.
Kotiloiden nopeuskisassa yksi kotilo kiipesi toisen selkään. Ja yksi liukui toisen limaa pitkin eteenpäin.
Epäreilua!

18 kommenttia:

  1. Hahhahaah! Otsikon luettuani mietin hetken mitä ihmettä se voi tarkoittaa, nytpä selvisi sekin. Todellakin epäreilua! :)

    VastaaPoista
  2. haa! ja tämä se vasta tuttu silta onkin! pakko heti hihkua kun vanhana tamperelaisena tunnistaa paikat..

    en ollut aiemmin tiennytkään miten huijaamiseen taipuvaisia ja epäreiluja kotilot ovatkaan. täysin selkärangatonta toimintaa!

    VastaaPoista
  3. Ensin katoin kuvaa, että siinä oli aivan kuin legopalikat. Kiva kuva, kiva keltainen.

    Rotunaisesta mulla tulee mieleen suomalainen iskelmälaulajanainen. Jostain syystä vaan. Ehkä oma rotu. Vaikka kyllä ehkä iskelmilläkin on eri rodut.

    VastaaPoista
  4. Ansku: Ajatella mennä nyt toisen selkään liftaamaan :)
    RvaReipas: Voivoi, niin on.
    Outi: Hihku toki, minä olen harvoin Tampereella niin kauan, että ehdin tutkia paikkoja Hämeenkadun ulkopuolella. Nyt nautittiin. Ihan epäreilua tuo kotiloiden toiminta, missä on rehti kilpailu?
    Himalainen: Niin, iskelmälaulajattaret mullakin tulee mieleen. Saran kannessa rotunainen oli Anna-Liisa Tilus, Helena Karihtala, Leena Sarvi jne....Minusta tuo keltainen juna keltaisten puiden katveessa oli hieno.

    VastaaPoista
  5. Rotunainen? Sitä minäkin olen miettinyt kun se kamala (ja kamalan tarttuva) laulu radiosta kajahtaa. Ja mulla tulee tympeät mielleyhtymät arjalaisuuteen yms.
    Enpä osaisi Buffalo Billiä selostaa minäkään, vaikka aika haka oon aliaksessa:)

    VastaaPoista
  6. Liivia: Minäkin olen aika hyvä Aliaksessa, mutta tyttö on ihan mestari. Tuonkin se sai sitten lopulta minulle selostettua, vaikka oli hiukkasen hankalaa. Minullekin tulee noita mielleyhtymiä...

    VastaaPoista
  7. Ah, tuttu maisema. Viimeksi keväällä olen sen tainnut käydä kuvaamassa.

    Aivan hurmaavaa nyt tämä lehtien ja vaunujen yhteensopivuus!

    VastaaPoista
  8. The warm colours of Autumn..lovely and golden! :)

    VastaaPoista
  9. Voi että mua naurattaa kuntopyörät! Oikeasti ei pitäisi nauraa vaan hypätä pyörän selkään ja polkea. Olen rapakunnossa. Ja keuhkoputkentulehduksessa. No ei tämän pitänyt tähän mennä vaan että tuo kuva on komea ja että mulla on välillä töissä sellainen olo että liu´un toisen limaa pitkin eteenpäin :D Olen sitten kai etana. En rotunainen.

    VastaaPoista
  10. Melkein hätkähdin, kun kuva ruudulle putkahti - on nimittäin lähes identtinen kuva itselläni kamerassa. Ja tuttuja maisemia myös aiemmassa. Kiva, että teillä oli mukavaa ja löysitte näköjään juuri parhaimmat paikat!
    -Virpi

    VastaaPoista
  11. Ilona: Minä olin niin iloinen, kun ehdin koko päivän kävellä teidän ihanaa Tamperetta ristiin rastiin. Liian harvoin tulee käytyä siellä.
    Judith: Thanks a lot. I love finnish autumn, it´s so colourful.
    Satu: Minua nauratti tuo, että liu´ut töissä toisen limaa pitkin...ihan totta, niin mullekin joskus käy :) Muutenkin olen mieluummin etana kuin rotunainen. Toivottavasti paranet pian keuhkoputkentulehduksestasi.
    Virpi: Ihan totta! No, niin käy varmasti usein, kun esteettisesti kauniit maisemat ovat monen mielestä esteettisesti kauniita. Yritimme koluta parhaat paikat, mutta vielä jäi nälkä :)

    VastaaPoista
  12. Elämä on tarua ihmeellisempää ;)

    VastaaPoista
  13. Voi vitsi mikä mainio kuva. Buffalo Bill huh, en pystyisi itse selittämään sitten millään.

    VastaaPoista
  14. Susa: No niin on :)
    Villasukka: Luonnossa tuo oli vielä paljon hienompi. Tyttö on hyvä Aliaksessa ja olemme samalla aaltopituudella, joten aika hyvä tiimi siis :)

    VastaaPoista
  15. Voi että minä viihdyn täällä!
    Luen, luen. Luen ja ajattelen. Herätät niin paljon ajatuksia. Pieniä ja suuria.

    VastaaPoista
  16. Voi, mieletön keltainen kuva ja ihana teksti, taas kerran, kiitos:)

    VastaaPoista
  17. HUVIlassa: Kiitos kovasti, mukava kuulla. On kivaa, jos voi herättää ajatuksia, johtuu varmaan siitä, että olen itse niin hämilläni puolet ajasta.
    Leena: Kiitos sinulle :)

    VastaaPoista