keskiviikko 23. marraskuuta 2011

Meille muutti perhe Örkki

Minulla oli eilen tapaaminen Engelissä. Paitsi, että minä menin Ekbergiin. Mitäs laittavat niin samanlaiset nimet kahviloille?
Tänään meille muutti perhe Örkki: Vampyyri Örkki, Super Örkki, Tomaatti Örkki, Uinuvainen Örkki, Söpis Örkki, Lilli Örkki, Surku Örkki, Putti Örkki, Kiero Örkki.
Sitten tuli rankkasade, joita ei kuulu tulla enää silloin kun odotetaan lunta.
Leivinpaperilla on maailmankartta ja pöydällä Rubikin kuutio. Minä en sitä osaa ratkaista, hermostun heti, kun pitää ratkaista älypeli.

26 kommenttia:

  1. örkkiperheen nimistä tulee ihan mieleen barbapapat, niitäkin oli barbapörrö, barbalala, barbatipu jne... se on kyllä julmaa, jos on tosi samanlaiset nimet paikoilla, vähemmästäkin menee ihan sekaisin. kauniin vanan jättäneet linnut veteen.

    VastaaPoista
  2. Meiltä lähti tänään koteihin lauma kaikenkarvaisia ja -kirjavia örkkejä.

    VastaaPoista
  3. Etta: Totta, ne näyttääkin vähän barbapapoilta. Minustakin tuo on julmaa, että kahviloilla on noin samanlaiset nimet, höh :)
    Rouva Kameleontti: Oi, tulikohan ne juuri meille?

    VastaaPoista
  4. me osuttiin kerran Rubikin kuution mm-kisoihin. ne pidettiin kovin proosallisesti yhdessä paikallisessa kahvilassa. siellä ihmiset väänsi niitä kuutioita ja sekuntikello tikitti. ei siihen kovin montaa sekuntia mennyt. mulla on mennyt vaan hermot. sen kerran kun olen yrittänyt..

    VastaaPoista
  5. Meilläkin on sängynalus täynnä örkkejä, pitäisiköhän niille antaa nimet vai ottaa imuri käyttöön?... Minä kävelin juuri Engelin ohi. Mutta sinä olit sitten siellä Ekbergillä.

    VastaaPoista
  6. Vesi on niin kaunis. Tyyni pinta tai myrskyn kuohut. Laineet ja liplatus.

    Minä haluaisin päästä eroon örkeistä, pehmoista, poneista, pollyista, barbeista jne. jne. Ne täyttävät joka nurkan ja kukaan ei niillä jaksa kuitenkaan oikeasti leikkiä. Mokomat tukkijat, jotka valuvat sitten lattioille ja nurkkiin. Koko ajan saisi olla keräämässä.

    Ja samalla ostan uutta sisään, sillä onhan kohta joulu. Onko järkee vai ei? No ei, mutta silti...

    VastaaPoista
  7. Onpa siellä Örkkejä kerrakseen. Voisin hyvin kuvitella niitä meillekin sitten muutaman vuoden kuluttua.

    Rubikin kuutio on minun humanistiaivoilleni jotain ihan outoa. Lapsena huijasin sen kanssa, irroittelin värillisiä tarroja ja liimasin ne niin, että olin mukamas ratkaissut koko kuution. En voi edelleenkään ajatella tuota kuutiota miettimättä lupaavasti alkanutta, mutta sittemmin tyssännyttä uraani huijarina.

    VastaaPoista
  8. Outi: Aika jännää, että tuommoiseen kisaan osuitte. Ette sitten osallistunut :) Meidän perheestä puolet osaa ratkaista tuon, ei tosin muutamassa sekunnissa.
    RvaReipas: Siellähän minä :) Nämä örkit meidän tyttö itse asiassa huovutti, ne on ihan oikeita tyyppejä. Mutta niitä toisiakin örkkejä meillä on ihan hullun paljon.
    Mine: Niin on, tyynenä ja myrskyävänäkin. Meillä lähti juuri barbit vinttiin ja tilalle tuli nämä tytön huovuttamat örkit. Mutta pikkueläimet on meillä rautaa, niillä leikitään eniten. Pehmoista osa on onneksi muuttanut muualle.
    Katja: Juu, eiköhän teillekin örkit muuta pian. Minusta tuo kuutio on raivostuttava. Tai varmaan minua raivostuttaa se, ettei minulla ole hajuakaan, miten se pitäisi kasata. Kunnon humanisti siis. Mutta sä olit kyllä aika ovela tarroinesi.

    VastaaPoista
  9. Ei riitä minunkaan kärsivällisyyteni tuohon kuutioon, lentää heti johonkin nurkkaan!;/

    Niin ja saisi kyllä jo tulla sitä lunta!

    VastaaPoista
  10. Meillä asuu sitten se äitiörkki!

    VastaaPoista
  11. Engelistä oli tullut tylsä, olin ihan kauhistunut, kun sinne yritin viimeksi mennä, mutta jätinkin menemättä. Ovat pilanneet koko Kiseleffin talon hengettömäksi, vieläkin suuttumus kuohahtaa.

    Mutta Örkki-perheet on kiva juttu ja se, että lapset leikkivät vielä tuossa iässä. Meillä on ties mitä maailmoja lapsen huoneen lattiatilat väsätty täyteen. Ja nyt kiinnostaa historia. Ja yks päivä piti kaivella Viron kansallislaulun sanoja netistä ja toisena Romen ja Julian vuorosanoja. Tiedonnälkä on ihanan loputon.

    VastaaPoista
  12. Aleksandra: Joo, se on ihan raivostuttava kapistus, puh.
    Nonna: Hei, meilläkin taitaa asua sellainen :)
    Liivia: Joku toinen sanoi ihan samaa! Tylsää! Tykkäsin niin siitä vanhasta Engelistä. No onneksi en sitten mennyt sinne, vaan ne toiset tulivat minun luokseni Ekbergiin. Vaikka en minä kyllä ole mikään Ekberg-fanikaan. Ei ihan minun makuuni. Tuo tiedonnälkä on tosiaan ihmeellinen juttu, ja lapset tuntuu vielä muistavankin sen, mitä niille kertoo tai mitä ne lukee. Minä unohdan kaiken aina heti.

    VastaaPoista
  13. gorgeous! especially the first one. i love that amazing texture of water. happy thursday

    VastaaPoista
  14. Sama homma älypelien kanssa. Minusta voidaan nyt kaikki yhdessä todeta, etteivät ne kerro mitään Oikeasta Älykkyydestä... ;)

    VastaaPoista
  15. Niin kaunista taas täällä.
    Oi!

    Hassua, yritin just eilen "ratkaista" Rubikin kuutiota. Selvästi oli päivän heikko hetki meneillään:)Olin jo aika lähellä irrotella värineliöitä ja liimata ne uudestaan paikoilleen. Yhtä itse asiassa yritinkin, mutta epäonnistuin häpeällisesti. Nolo juttu.

    VastaaPoista
  16. Meillä on aina ollut lapsilla "örkkimörkkejä", milloin minkälaisia.

    Sateeseen olen kyllästynyt. Metsäkin jo hukkuu veteen - pururata on kuin uima-allas. Saappaat uppoa nilkkaa myöten.

    Älypelit on ihania - mun juttu. Niin erilaisia me ihmiset olemme!

    VastaaPoista
  17. Minäkin hermostun1

    Olin tuossa sateessa. Se tuntui oikeastaan hyvältä. Ilma tuoksuimaalta ja maa ilmalta.

    VastaaPoista
  18. Ekbergilla on (oli ennen ainakin) hyvä aamiainen. Uutta Engeliä en ole vielä nähnyt. Mietin tänään juuri tuota sadejuttua. Olisi tullut paljon lunta, jos olisi ollut pakkasta. Mutta sadeilma kyllä tuoksui aika ihanalle.

    VastaaPoista
  19. Melski: Thanks :) It´s our river Aura. I like to live by the river.
    Maria: Kiitos sinulle :)
    Olina: Voidaan ainakin uskotella niin itsellemme :) Minä jotenkin aina hermostun, jos pitää kamalasti ajatella, laskelmoida, miettiä ja pohtia.
    Celia: Huijari puijari :) Minä olisin voinut turvautua samaan, sillä tuo kuutio hermostuttaa minua. Se on vieläkin tuossa...huh, taidan nakata sen kaapin perälle.
    Ikki: Oi sinä älypelien taitaja, taidan olla vähän kateellinen. Minä olen varmaan meidän perheestä ainoa, joka ei kykene tuollaisiin juttuihin ollenkaan. Minä ne ole käynyt vähään aikaan metsässä, taitaa tosiaan olla märkää.
    Hanne: Niin, sateesta tulee aina hyvä tuoksu, se on mahtava juttu.
    Leena: Ahaa, sitä en olekaan koskaan kokeillut. Niin harvoin olen aamuvarhain Helsingissä tai ainakaan viikonloppuna, kun olisi aikaa syödä aamiaista. Niin, vesi olisi voinut tulla lumena...ehkä piankin :)

    VastaaPoista
  20. Örkki se on perusörkkikin, nuo teidän Örkit kyllä kuulostaa jalostetuilta.
    Husbend vieressä kehuu kuutioita pyöritelleensä (insinööri), meikäläiselle se ei sovi. Kuuluu samaan kategoriaan kuin käyttöohjeiden seuraaminen...

    VastaaPoista
  21. Mua naurattaa tuo Ekberg/Engel. Ekbergillä olen ollut vissiin kerran, onko se sellainen vähän pönötyspaikka?

    Rubikin taas olen ratkaissutkin joskus. Mutta menen yleensä yksin nurkkaan miettimään tuollaisia, hermostun jos joku katsoo olan yli. Toisaalta olen niin yllytyshullu etten yleensä voi jättää keskenkään tuollaisia haasteita, on vietävä sinnillä läpi.

    VastaaPoista
  22. Voi Engel! kävin viime Helsingin reissulla ja oli pettymys..ei ollut enää samaa henkeä kuin ennen, surku. Vähän niinkuin Turussa kävi Fontanalle, persoonallisuus katoaa.

    Hei, ihan mahtavaa kuulla että en ole ainoa huono Rubikinkuutio ym. tehtävissä. Mies rakastaa niitä ja sillä on erilaisia Rubikinkuutioversioita säilynyt lapsuudesta..se onkin ekonomi joka rakastaa numeroita ;) on se hassua miten eriplaneetoilta olevat ihmiset yhdessä asuu.

    Mukavaa, että saitte örkeistä uusi perheenjäseniä.

    Hyvää pikkujoulua teille! Haetaan pikkukuusi ja sunnuntaina menen jopa keräämään kolehtia, tulee hyvä saalis kun on eka adventti ja täällä kirkko avataan vuoden remontoinnin jälkeen.

    VastaaPoista
  23. Mulle tuli mieleen vain örkkimörkki. Älypelit ovat myös minulle liian haastavia. Luovutan heti, en jaksa edes yrittää.

    VastaaPoista
  24. Viisaasti eksytty; Ekberg on aina Ekberg, Engelistä ei remontin jälkeen oikein tiedä mikä on.
    Samanlaiset nimet sekoittavat minuakin: Kämppi ja Kamppi, kahvilat olen sentään toistaiseksi muistanut.

    VastaaPoista
  25. Elämäni matkat: Jalostettu örkki kuulostaakin hienolta...onneksi ei sentään ole geenimanipuloitu. Ah, käyttöohjeet. Minä taas voin lukea niitä, mutta mies ei piittaa niistä.
    Merja: Minäkin olen vähän yllytyshullu, mutta en älypeleissä. Taidan tietää, etten pärjäisi. Minusta se Ekberg on vähän sellainen pönötyspaikka ja ainakin hitsin ahdas.
    Annakaisa: Onneksi ette ole tuolla rankkasateessa keräämässä rahaa. Ei tunnu kyllä yhtään ensimmäiseltä adventilta, kun vettä tulee solkenaan. Tai no, en minä tiedä, miltä ekan adventin pitäisi tuntua, mutta ainakin nyt vähän jouluiselta varmaan. Ja lumi ja pakkanen kuuluu jouluun. Harmi, että Engel on menettänyt henkensä :(
    Villasukka: Minulla vähän sama, en jaksa edes laittaa älynystyröitä töihin, jos mulla sellaisia edes onkaan.
    Pirkko: No kaikki sanooo tuota samaan. En taida mennä edes Engelille enää. Kämppi ja Kamppi on myös pahat...ihmisten kiusaamista tuollainen.

    VastaaPoista