sunnuntai 20. marraskuuta 2011

Siellä on joku ihan toinen tyyppi


Kuura-aamu.
Tiesittekö, että Suomessa on todennaköisempää olla lottovoittaja kuin leipuri?
Meidän ala-asteen opettaja voitti lotossa. Jos minä voittaisin, ostaisin menolipun.
Tänään en tehnyt mitään. Tai kävin kirpparilla ja ostin teepannun. Tyttö löysi unisiepparin.
Olen huilannut ja lukenut Huilia.
Ja tiesittekös, että sika tajuaa peilin? En halua syödä ketään, joka ymmärtää oman peilikuvansa.
Minä en kyllä aamuisin ymmärrä, siellä on joku ihan toinen tyyppi.

27 kommenttia:

  1. Lottovoittajiahan on vaikka kuinka! Minäkin olen. Monta kertaa tullut kolmekin euroa kerralla.

    Mitä peiliin tulee niin joskus katson kuvaani ja mietin näkevätkö muut saman kuin itse näen.

    VastaaPoista
  2. Kuinkahan käy, jos ei lottoa, onkohan sitten todennäköisemmin muuttumassa leipuriksi? Onnea teepannun löytymisestä. Teepannu on minunkin metsästyslistallani.

    VastaaPoista
  3. Ihana aamu! Lapset luulivat että kuura on lunta, että nyt sitä oli tullut kun olivat kuulleet monesta suusta että "on luvattu viisi senttiä lunta".

    VastaaPoista
  4. kaunista kuuraa, kimaltaa kuin timanttit, timantteja arvokkaampaa, arvo suunnaton, onni <3

    En välillä itsekkään tunnista itseäni peilistä niin mut saa syödä hyvällä omatunnolla

    VastaaPoista
  5. Possut on kuulemma viisaita, mutta minulla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta. Silti jätän mieluummin syömättä possut ja lehmät - ihan jo niiden silmien vuoksi... Kauniita kuura-aamuja Turkuun!

    VastaaPoista
  6. Lottovoittoa odotellessa, pienempääkin. Lumisade oli jo aamulla.

    Peilistä mua katsoo, välillä äitini, välillä joku muu vanha nainen. Ja tuo näytänkö samalta muiden silmin kiinnostais minuakin.
    Mieheni mielestä olen "murupallo", merkitseekö se jotakin?

    VastaaPoista
  7. Piilomaja: Olin vähän epäselvä. Tämä tarkoitti sellaisia miljonäärejä...tai ehkä sä olet sellainenkin :) Mutta siis lottomiljonäärejä on Suomessa kuulemma 3000 ja kokkeja vähemmän! Eikös ole vitsikästä.
    Merruli: Niin, minä en lottoa koskaan , joten ehkä minusta tulee leipuri.
    RvaReipas: Valkoinen maa tekee siitä jo ihan erilaista, on kuin talvi. Kuura on sitäpaitsi melkein kauniimpaa kuin lumi. Tai en tiedä.
    NJJ: En taida siltikään :) Siis syödä sinua. Mutta en minäkään tosissaan tunnista itseäni peilistä.
    Tuittu: Tyttö katsoi possuista ohjelman, jossa kerrottiin kaikkea ihmeellistä. Ne on totisesti viisaita eläimiä.
    Ikki: Joo, mikä vaan kelpaisi kyllä. Joo, tuo on muuten jännä juttu, minustakin näytän välillä ihan äidiltäni kun vilkaisen peiliin. Vaikka muuten ollaan kyllä minun mielestä ihan eri näköisiä. Murupallo on suloinen :)

    VastaaPoista
  8. Minä katson mieluummin itseäni peilistä illalla. Jos täytyy katsoa. Aamun valo ei imartele. Kampaamolla en käy enää ollenkaan, sillä niiden peilit ne vasta on hirveitä. Julkaisukelpoisia valokuvia on tosi vähän, siksi viihdyn paremmin kameran toisella puolella. Siltikään en tunnusta, että minulla olisi joku kriisi ikäytymisestä, en vain koe itseäni siksi peilikuvan naiseksi.

    Pitäisiköhän ruveta lottoamaan. Leipureita minä tunnen, mutten lottomiljonäärejä. Minusta tuntuu, että voisin ehkä kuitenkin ruveta sellaiseksi? Siis lottovoittajaksi, en leipuriksi. Jälkimmäisten pitää herätä silloin, kun minä luonnostani menisin maate.

    VastaaPoista
  9. viimeinen lause sai mut nauramaan ääneen! ehkä se johtuu siitä, etten vieläkään tajua oikeasti nukkuneeni iltakahdeksasta aamukymmeneneen.

    VastaaPoista
  10. Haluaisin sukeltaa tuohon viimeiseen kuvaan! Se on kuin pitsiä ja nuo värit!

    VastaaPoista
  11. Mine: Minäkin olen paljon kauniimpi iltaisin hämärässä valaistuksessa :) Ja sovituskopit saavat minut aina minun itsetuntoni romahtamaan. Minulle saisi mieluusti laittaa jonkun soukentavan peilin. Leipurihommassa olisi kyllä tuo aamuherääminen hankalaa minullekin. Luonnollinen rytmi on keikkua illalla ja nukkua aamulla.
    Etta: Hihih, sinä menitkin sitten heti baarin jälkeen nukkumaan :) Me kävimme vielä syömässä.
    Erja: Oi kiitos, sininen hämärä, se on kaunis.

    VastaaPoista
  12. Saako olla tekemättä mitään? Vai pitääkö ainakin kahdeksasta neljään saada aikaiseksi jotakin? Kirpparilla käynti lienee tuottavaa työtä... Pohtii täällä eräs lounaan jälkeen nuutunut, kahvia keittelevä!

    VastaaPoista
  13. Unisiepparit on hyvä juttu !
    Ja peilit, nehän nyt näyttää ihan mitä sattuu, aina nurinpäin ja ylösalaisin ja väärän värinen ja väärä ilme...

    VastaaPoista
  14. Huili kiinnostaa kovasti, se luettava siis, tainno huilaaminen myös.Sikaa ei mene täälläkään. En tiennykkään tuota triviaa. Sika ja peili, päässä alkaa soimaan "on sika kunnossa, on sika kunnossa, sika kuntoilee useasti"

    VastaaPoista
  15. Ihania kuvia!

    Minä en syö possuja! Ne ovat suloisia ja viisaita.

    VastaaPoista
  16. Kuura oli ihana, olin laiska enkä kuvannut sitä...nyt harmittaa, koska sun kuva niin kaunis ja E varsinkin ylinnä :). Mene ihmeessä äidin kanssa Larssoniin, mutta en suosittele sitä leffaa, tulee myöh. tv:stä ja on varmasti parempi versio. Elokuva oli sekava pintaraapaisu, niinkuin noissa usein käy.

    Sä olet kyllä niin luonnonkaunis, että varmasti katsoo sama nainen aamuin-illoin.

    Mäkään en haluaisi eläimiä syödä, mutta mun mielestä on vaikeaa olla kaksi lämmintäruokaa päivässä kokkaava 3n lapsen äiti, ilman eläinruokaa, että saa tarpeeksi vaihtelua. Tänään olin kyllä "parempi" ihminen kun ostoskoriin meni vain ahvenia ja lohta, ei punaistalihaa eikä edes kanaa. Mutta aina kun päätän että nyt loppu lihansyönti ja alan etsimään hyviä reseptejä, tulee vastaan samat porkkanalaatikot ja linssikeitot. Mistä te kasvissyöjät keksitte ruokia? (jos tämä nyt on oikea paikka niitä kysyä, anteeksi P.)

    VastaaPoista
  17. Nonna: Ei kyllä tarvitse tehdä yhtään mitään. Laiskottelu on nastaa. Äsken pidin puolitoista tuntia seuraa, kun tytär siivosi huonettaan.
    Judith: Thanks, it´s our daughter there in the picture.
    Wihtori: Minä näen harvoin painajaisia, mutta toissayönä näin niin kamalaa painajaista, etten saanut sen jälkeen enää unta, piti nousta. Olisi tarvinnut unisiepparia.
    Varista: Minusta se on hyvä lehti, se Huili siis. Ja kauniisti myös taitettu. Ja huilaaminen se vastaa mahtavaa onkin.
    Hanne: Minä olen ollut vähän hämmästänyt siitä, kuinka viisaista possut ovat, en ole oikein ennen tiennyt sitä.
    Annakaisa: Okei, menen äidin kanssa Larssoniin :) Harmi, että leffa oli huono. Niin käy minusta melkein aina loistavien kirjojen kanssa, ne vaan jotenkin lässähtää leffoina, kun monta tasoa jää pois. Ja hihhih, näkisitpä mut aamulla, hui! Minulla on katsos siitä kätevää, että teen kasvisruokaa vain viikonloppuisin, kun viikolla en syö kotona. Mies hoitaa lapselle ja itselleen silloin sapuskat. Siksi tämä sujuu, ei se varmaan muuten sujuisikaan. Tai en tiedä. Minä olen nykyään ihan maailman laiskin ja huonoin kokki.

    VastaaPoista
  18. Unisieppari olisi kätevä aamuisin, sieppaisi unen rippeet ja jättäisi tilalle pirteän olon.
    Leipurit taitavat olla tulossa taas kun ihmiset alkavat kaivata muutakin kuin muovipussitettua markettileipää. Toivon leipurien lisääntyvän ja täyttävän maan!

    VastaaPoista
  19. Pirkko: Mahtavaa, minäkin haluan, että leipurit täyttävät maan ja leipovat meille lämpöistä leipää, jossa on paljon kuituja, leseitä ja siemeniä. Myös juureen leivottu ruisleipää kelpaa :)

    VastaaPoista
  20. Ihana kuurakuva! Ja kuura-aamu on yksi suomen kauneimpia sanoja!

    VastaaPoista
  21. Kaunis kuura.
    Minua tuijottaa peilistä joku itseäni vanhempi, äitiäni muistuttava tyyppi.

    VastaaPoista
  22. mitä enemmän näitä sikajuttuja ja muita tulee mediaan, sitä tyytyväisempi olen etten ketään noista kavereista ole pistellyt suuhuni sen jälkeen kun täytin 16v. enkä sitä pistelemistä ajatellut nytkään aloittaa.

    tykkään hurjasti tuosta viimeisestä kuvasta. se on kuin pieni runo.

    VastaaPoista
  23. Minäkin ostaisin menolipun tai monta. En tahtoisi yksin lähteä.

    VastaaPoista
  24. Ohhoh, onko noin? Että noin paljon Suomessa lottomiljonäärejä ja noin VÄHÄN kokkeja??
    Kummaa kummaa.
    Juu, mun voitot on sitä kolmen euron tasoa;-)

    VastaaPoista
  25. Tie on kevyt: Totta, kuura-aamu on tosiaan kaunis sana.
    Elämäni matkat: Kummallista, täällä ihan sama juttu :)
    Outi: Minäkään en onneksi tovereita syö, mutta tulin järkiini vasta paljon myöhemmin. Ja kiitos, minäkin pidän muuten tuosta viimeisestä kuvasta, jotenkin...
    RvaVaaksanheimo: Niin, kivempi on seurassa mennä.
    Piilomaja: No niin, uutisen mukaan Suomessa on noin 3000 lottomiljonääriä ja noin 2700 leipuria. Tai ainakin jotain sinne päin. Eikö ole kummallista?

    VastaaPoista
  26. Ei voi olla totta, en vielakaan saa kirjoittaa tanne google tilin kautta. :/ Joka tapauksessa, minakin ihmettelen, kuka sielta peilista aamuisin katsoo. Ihanan kuurainen nurmikko, meilla on ollut pakkasta vasta kerran tai pari, muuten suht lamminta syksya. Kohta on jo joulukuu!

    Jaki (williaelamaa.blogspot.com)

    Yritetaan nain, jos ei muuten onnistu. ;)

    VastaaPoista