perjantai 3. helmikuuta 2012

Pelle oli väärässä


Pelle oli väärässä. Moottoritie oli tänään tuhma.
HS:n verkkosivut sen tiesi: "Kaikki  kehätiet ovat tavalla tai toisella häiriintyneitä." Tuhmia teitä siis!
Näimme kymmeniä autoja lumipenkoissa. Pahimmassa ketjukolarissa oli yhdeksän peltilehmää.
Porvoossa syötiin lohikeittoa, puhuttiin pyöräilystä, ihailtiin Mikkiä ja juotiin teetä. Oli loistavaa seuraa ja narisevat lattiat.
Tein eilen porkkanasosekeittoa, joka on lapsen mielestä "oksettavan pahaa". Kannustava palaute on aina hyvästä.
Laiskiaiset voivat elää koko elämänsä yhdessä puussa. Miten mukavaa. Ajattelin elää tämän viikonlopun yhdessä huoneessa, mutta en siinä Huoneessa. Siitä Huoneesta pääsin onneksi jo toissapäivänä pois.
Ollako laiska ja tyhmä? Laiska ja fiksu? Ahkera ja tyhmä? Vai ahkera ja fiksu? Siinä vasta pulma. Mihin heimoon te kuulutte?
Laiskaa viikonloppua kaikille!

34 kommenttia:

  1. Mä varmaan myönnän olevani "ahkera ja tyhmä"? Vähemmälläkin voisi olla, mutta kun täytyy - suorittaa.
    Huomiseen asti eletään kaksvuotiaan kummitytön ehdoilla - sitten lepään.

    VastaaPoista
  2. Moottoritie taisi olla tosi tuhma! Onneksi mieheni meni töihin julkisilla ja palasi juuri kotiin (aika myöhään normaaliin verratuna) kera kahden Riesling-pullon (molemmat minulle :)).

    Porvoo on ihana kaupunki. Ja porkkanasosekeitto ei meilläkään ole lasten suosikkiruokaa, minun sen sijaan on.

    Onneksi pääsit pois Huoneesta. Se ei ainakaan minun mielestäni ollut ihan maineensa veroinen.

    Laiskaa viikonloppua sinullekin! Muista äänestää, jos et vielä sitä ole tehnyt.

    VastaaPoista
  3. Oi, kotikaupunkini. Kiitos kuvista!

    Minäkin tein porkkanasosekeittoa ja siitä tuli järkyttävän hyvää. Siis minun mielestäni. Lapsille en edes tarjonnut, kun tiesin, etteivät syö.

    Ihanaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  4. Laiska ja saamaton, hidas jahkailija, joka joskus tuntee itsensä vaan yksinkertaisesti tyhmäksi jahkailijaksi.

    Kauniita pakkaskuvia sinulla täällä! Todella. Minä vilkaisin Huonetta kirjastossa, mutta ei nyt ole tilaa sille. Minä tahdon Porvooseen, olen kinunnut miestä mukaan, että tekisimme ensi kesänä Porvoon reissun :) Emme ole koskaan käyneet!

    VastaaPoista
  5. pelle oli tosiaankin väärässä! huh, onneksi selvisitte tien päältä kotiin! kauniit kuvat lumisesta vanhasta kaupungista. en olekaan sitten joulun siellä käynyt vaikka vieressä melkein olemme... porkkanakeitto kuulostaa hyvältä ja vois maistua meidän "nirsoilijalle" kiitos vinkistä. ja heimoni voisi olla ahkera ja saamaton... jos sellaista yhdistelmää hyväksytään?

    VastaaPoista
  6. pelle oli tosiaankin väärässä! huh, onneksi selvisitte tien päältä kotiin! kauniit kuvat lumisesta vanhasta kaupungista. en olekaan sitten joulun siellä käynyt vaikka vieressä melkein olemme... porkkanakeitto kuulostaa hyvältä ja vois maistua meidän "nirsoilijalle" kiitos vinkistä. ja heimoni voisi olla ahkera ja saamaton... jos sellaista yhdistelmää hyväksytään?

    VastaaPoista
  7. Taidan kuulua tuohon ahkera ja tyhmä kastiin, koska välillä tulee rehkittyä ihan liikaa vaikkei tarvisi..
    Ihania kuvia! Rakastan vanhoja puutaloja :)

    VastaaPoista
  8. Ihana, ihana, ihana Porvoo! Tänään Pelle oli väärässä, ja onneksi te pääsitte perille!

    Täällä porkkana sai keittoon seurakseen muita kasviksia ja hyvin maistui!

    VastaaPoista
  9. Mä kommentoin kuvia. Tuttuja paikkoja, kun joka kesä Porvoossa käyn, mutta talvikuvia en ole nähnytkään. Kiitos niistä.

    VastaaPoista
  10. Meinasin leuhkia, että en ole koko päivänä poistunut kotoa, mutta sitten muistin, että kävin tuossa naapurikaupassa hakemassa fetaa. Mutta yritys oli hyvä.

    Porvooseen olisi kiva mennä. En ole vuosiin muuta kuin piipahtanut. Viimeksi kesällä hautajaisissa. Silloin oli täydellinen kesäpäivä. Surimme yhtä pientä tyttöä, jota emme edes ehtineet tavata.

    VastaaPoista
  11. Laiska ja fiksu. Kuriton ja kuulas :-)

    ps- Onneksi ei ollut oma peltilehmä ojassa!

    VastaaPoista
  12. Mun täytyy antaa sulle oma porkkanakeittoni ohje sillä meillä se iskee jopa nirson pojan makuhermoon parhaana soppana:)
    olen laiska ja aion syödä kermapullia ja juoda paljon kahvia ja pari lasia viiniäkin...
    hyvää tekevää vapaata sinulle♥

    VastaaPoista
  13. Ikki: Lapsi sanoi juuri äsken, että olen enimmäkseen äiti, mutta toisekseen tyhmä...siinä se varmaan tulikin :)
    Katja: Kaaos kehällä oli ihan kamala ja oikeasti oli todella pelottavaa ajaa. Onneksi olin vain kyydissä. Ohiajavat pöllyttivät lunta niin paljon, ettei mitään nähnyt. Ja yhtäkkiä edessä oli monen auton ketjukolari. Huone...tykkäsin kovasti kielestä ja alkupuolen intensiivisyydestä, kielestä nimen omaan siinä ja siitä maailmasta, muuten...se kirja oli ahmittava, joten oli se siinä mielessä hyvä. Ja kyllä, totisesti äänestän.
    Jaana: Ai sinä olet Porvoosta, no ilmankos :) Minä tarjosin, virhe. Minusta keitto oli tosi hyvää.
    Milla: Minäkin olen niin laiska, laiska, paitsi en aina, saan ahkeruuden puuskia ja taidan olla töissä aika ahkera. Kannattaa käydä Porvoossa, tämä oli valitettavasti ihan pikavisiitti. Kunhan pyörähdin kuvaamassa.
    Mira: Keli oli oikeasti ihan kamala. Miten sattuikin huono tuuri, että juuri tänään piti olla liikenteessä. Ihan oikeasti näin niin paljon rutussa olevia autoja, etten ikinä ennen yhden päivän aikana. Onneksi kukaan ei ole kaiketi kuollut.
    Aleksandra: Joo, minäkin olen välillä ahkera ja tyhmä, joskus laiska ja tyhmä, vähän riippuu. Joskus harvoin osaan olla viisas ja laiska, mutta tosi harvoin viisas ja ahkera, ehkä sitä pitäisi tavoitella.
    Nonna: Pelle, Pelle...mieluummin olisin ottanut sen kuuman moottoritien kuin tuota kaaosta. Täytyy olla onnellinen, että pääsi ehjänä kotiin.
    Bullukat: Oli kiva, kun kaduilla ei ollut juuri ketään muita. Rakennukset näkyi tosi hyvin, mutta oli niin kylmä, ettei paljon huvittanut kävellä.
    Laura: Voi kuinka surullinen tarina...nyt vain pyörähdimmme. Tai olimme jonkun aikaa kylässä, mutta raitilla vain hetken. Onneksi saimme lämmitellä lohisopalla. Tekisi mieli viettää Porvoossa koko viikonloppu.
    Maijja: Kuriton ja kuulas, se kuulostaa mahtavalta!
    Maria: Oho, anna toki! Minä olen nyt juonut kolme lasia viiniä ja ilta tuntuu jo suloisen lämpöiseltä :) Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  14. Haluaisin olla laiska ja sopivasti tyhmäkin, mutta taitaa (kohta koko talon valtaava) remontti viedä voiton. Ehkä voisin pinnistellä, jotta samalla tekisin jotain tyhmää, mutta tyhmästä päästähän vain kärsii koko ruumis. Yritän kai siis pysyä asialinjalla.

    Hengästyttävän kauniita kuvia!

    VastaaPoista
  15. Nauratti tuo eka rivi.
    Ja koko juttu.
    Paitsi että ei ne kolarit naurata. Karmeita kuvia oli päivän lehdessä.

    Toivon tietysti että olisin fiksu ja ahkera. Mutta olenkin laiska ja fiksu. Vaiko sittenkin tyhmä ja laiska...

    Ei meilläkään kuunaan päivänä sosekeittoni eräälle kelpaa. Maistanut on ja naama on ollut ruma sen jälkeen.

    VastaaPoista
  16. Anna V.: Remontissa ei tosiaan parane olla laiska. Minä sanon muuten usein itselleni tuota, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :) Kiitos.
    Liivia: Ei Pellekään kaikkea tiedä :) Ihan järkkyä oli kyllä ajaa eilen kehällä. Lumi pöllysi niin, ettei mitään nähnyt ja yhtäkkiä oli edessä auto ja tie oli älyttömän liukas. Minä olen kotona laiska ja töissä ahkera..miksi lapset ei tykkää sosekeitoista, niin hyviä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivoisin tänä päivänä olevani noista vaihtoehdoista tuo viimeinen, muina päivinä kelpaisi joku muukin vaihtoehto. Lopputyö meneillään...

      Poista
  17. minä olen tietenkin laiska ja fiksu. ainakin omasta mielestäni. mulla on aina ihan huippuja ideoita (edelleen ainakin omasta mielestäni..) mutta harvemmimpa saan niitä toteutettua. kun olen kerta laiska. toisaalta maailmassa on niin monia ahkeria ihmisiä, että olisi kamalaa jos kaikki olisivat. jonkun täytyy pitää laiskiaisten puolta.

    ja onneksi muuten ei ole autoa. aina menee väristyksiä noista kolareista lukiessa. miten täällä ei vieläkään tajuta että nää sääolosuhteet vaikuttaa jotenkin siihen ajotyyliin..?

    VastaaPoista
  18. Ihanat Porvoon kuvat ! Meillä on täällä aika samanlaista, vanhaa ja kaunista. Lenkkeily on iso ilo näissä maisemissa :-)

    Porkkanasosekeitto on hyvää ! Mukaan inkivääriä ja chiliä, ai että.

    Olisin mielelläni fiksu ja ahkera, mutta taidan jättää sen asian muiden päätettäväksi ;-)

    VastaaPoista
  19. Katariina: Ahaa! Toivotan siis sinulle ahkeruutta ja fiksuutta kohmalokaupalla. Koeta jaksaa.
    Outi: Tietenkin sinä olet :) Totta, ihan hirmuista olisi jos kaikki olisi työmuurahaisia, tarvitaan tällaisia laiskiaisiakin. Ihmiset ajoi eilen ihan hurjasti ja nurjasti. Mitään ei nähnyt ja tie oli liukas, mutta silti piti ohittaa ja ajaa täysillä. Siinä sitten pöllyttivät lunta muiden eteen niin ettei nähnyt sitäkään vähää. Onneksi pääsimme ehjin nahoin ja neljällä pyörällä kotiin.

    VastaaPoista
  20. Minä olen tosi usein tyhmä, eilen olin tyhmä ja inhottava, mutta olen myös laiska. Pidin itselleni kauhean puhuttelun illalla ja päätin taas kerran aloittaa alusta, nyt yritän antaa itselle anteeksi.

    Siellä onkin ollut kauhea keli, tv:stä näin kuvia, hui.

    VastaaPoista
  21. Turkin moottoritiet oli ihan kiltit. Molempiin suuntiin. Mennessä kylmät, tullessa ei nyt ihan kuumat, mutta lämpimät kuitenkin. Ajoimme näet poispäin pakkasessa ja tänään oli yhtäkkiä 18 astetta lämmintä. Ilmat on siis mennyt hulluksi?

    Minä rakastin esiteininä Pelleä! Vieläkin tietyt biisit nostaa ihon kananlihalle, sillä niihin liittyy teinitunteita kaikilla skaaloilla. Huh. Pitää kai kaivaa levyt esiin...

    Kannustava palaute on aina hyvästä. Siitä tuli päiväni naurut! Kiitos niistä!

    VastaaPoista
  22. Porvoo oi, kesärakkaus, ja talvellakin hurmuri!

    Pelottava keli kolareineen, huhhuh...

    Jaa, taidan olla tällä hetkellä vähän tyhmä ja aikamoisen laiska
    (oikeasti pitäisi osata olla fiksusti laiska, mutta en nyt kykene,
    tyhmyys valtaa päätä liikaa).

    Lämmintä oloa tähän viikonloppuun, toivon sulle.

    VastaaPoista
  23. Sosekeitolle nauroin ääneen. Kyllä kannustava palaute saa aina ihmeitä aikaan!

    VastaaPoista
  24. Hui, eilinen kolarisuma oli hurjaa katsottavaa, häiriintyneitä teitä tosiaan. Onneksi pysyttelimme kotikulmilla koko päivän.

    Tein kerran kasvissosekeittoa. Poika maistoi lusikan kärjellisen ja sanoi: "Huh huh, mä olen jo ihan täynnä."

    Hauska katsoa talvista Porvoota. Olen käynyt vain kesäisin.

    VastaaPoista
  25. Hohoo, juuri kirjoitin Meijerielämää blogiin olevani laiskiainen, ja sitten tulin tänne lukemaan niistä. Se on tätä sykronisiteettiä. :)

    VastaaPoista
  26. Eksyin tänne ja löysin kauniin blogin :) Ihania kuvia, porvooseen olisi kyllä päästävä joskus piipahtamaan. Mahtava kommentti lapseltasi... Meidän tytön mielipiteet ruuasta on vielä aika vähäsanaisia, mutta sitäkin painokkaampia. No ei kai näistä ruokamielenilmaisuista voi kuin sisuuntua. Rentoa viikonlopun jatkoa sinnekin!

    VastaaPoista
  27. Toivottavasti fiksun laiska, mutta monesti olen livennyt olemaan (huomaten sen jälkikäteen tietenkin) tyhmä ja ahkera.

    Säikähdin melkein kuvia, olivat liian tuttuja ollakseen jonkun muun sivuilla. Kitos niistä!

    Porkkanasosekeitto kuuluu meidän arkirepertuaarriin. Kuopuksen suosikki. Olitko mahtanut muistaa sulatejuuston ja kerman? Niillä ei voi epäonnistua.

    VastaaPoista
  28. Himalainen: Minäkin olin tällä viikolla tosi tyhmä ja ilkeä. Taitaa kuulua ihmisluontoon tai ainakin minun luontoon...mutta onneksi jokainen päivä on uusi mahdollisuus :)
    Mine: Voi että, +18? En ala mitään. En oikein tiedä, miksi tämä pakkanen ja talvi ei nyt oikein iske minuun. Olen kyllä periaatteessa ihan talvi-ihminen. Oliko kiva loma? Varmasti. Minäkin odotan jo lomaa, enää pari viikkoa, jee.
    Satu: Minkään en ollut käynyt Porvossa talvella, oli tosi kaunista...ja kylmää. Eikä ollut valitettavasti kuin hetki aikaa pyörähtää vanhassa kaupungissa. Mutta kyllä siellä on idyllistä, tosi nättiä.
    Olina: Juu, lasten suusta tulee niin suoraa palautetta :)
    Tie on kevyt: Sun poika on hei hiukan hienotunteisempi, selvää diplomaattiainesta. Tämä ei. Kolarisuma oli tosiaan hirmuinen, onneksi kukaan ei kaiketi kuollut.
    Aura: Laiskiaisten invaasio :) Minäkin olen laiskiainen, en tosin ole viettänyt koko elämääni samassa puussa.
    Veera: Kiitos kovasti. Porvoossa on kyllä kaunista, voi suositella, vaikka tämä reissu olikin valitettavan pikainen. Minä en tainnut sisuuntua, taisin luovuttaa, tai no, katsotaan :)
    Vilijonkka: Minäkin toivoisin olevan sitä :) Toivottavasti et kovasti säikähtänyt, minä olen kova säikähtämään. Sulatejuuston muistin, mutta en kermaa, ehkä se oli siitä kiinni. Ja täytyy sanoa, että minun mielestä se oli oikein maukasta ja hyvää, kun laitoin pippurikoskenlaskijaa. Taisi olla liikaa pippuria lapselle.

    VastaaPoista
  29. Tutun kuuloinen ruokakommentti:)
    Meillä sosekeitot yllättävästi uppoaa pienempiinkin lapsiin, mutta ei sitten paljon muu, paitsi makaroni...onneksi isommat syövät melkein mitä vaan, joten toivoa ehkä on pienempienin suhteen.(?)

    VastaaPoista
  30. Piti olemani kunnolla laiska tänään mutta aurinko, se sen täytyy olla, sotki suunnitelmat, ja huomasin järjesteleväni kirjahyllyjä ja mappeja enkä edes tiedä mitä kaikkea vielä ehdin ennen kuin aurinko laskee.

    VastaaPoista
  31. juu liukasta oli ja näkyväisyys 0. käytiin vaan hesassa, mutta ihan oli tarpeeksi jännitystä siinäkin.
    t. itsepäinen nautiskelija
    ps. herkkusarja!

    VastaaPoista
  32. Mahdottoman kaunista talvista Porvoota! Onneksi meillä Suomessa on vielä tällaisia idyllisiä paikkoja jäljellä, vaikka täällä juuri meillä ei olekaan.

    VastaaPoista
  33. Leena: Ai teilläkin suorasanaisia jälkeläisiä :) Se on aina niin mukavaa, mutta mikäs siinä, makuja on monenlaisia.
    Pirkko: Aurinko tekee ihmeitä. Minäkin olin touhukas lauantaina, en tosin siivouksen saralla, mutta muuten tärkeissä toimissa.
    Ritva: Ai tekin liukkailla teillä. Sellaista en kyllä halua toiste kokea, huhuh.
    Katriina: Onneksi! Harmitti, että oli kiire pois, olisi ollut kiva jäädä yöksi tai vaikka koko viikonlopuksi.

    VastaaPoista