torstai 8. maaliskuuta 2012

Kolme haastetta

Olen saanut monta haastetta, kiitos. Tässä tulee vastauksia:

Outilta sain auringonsäteitä ja kysymyksiä. Kiitos ihana.
Lempivärini: Juuri nyt vihreä. Odotan kevättä.
Lempieläin: Lunni
Lempijuoma: Vesi
Antaa vai saada lahjoja: Antaa, vaikka on kiva saadakin.
Lempikukka: Syreeni
Lempikuvio: Ympyrä
Intohimo: Sanat
Lempinumero 8

Miralta sain haasteen kertoa 7 random-faktaa itsestäni. Kiitos kovasti. Minusta tuntuu, etten keksi enää mitään, mitä en olisi kertonut. Tässä siis kertausta ja jotain uutta:
1. Kerään karttoja
2. Olen huono suunnistamaan
3. Mutta hyvä lukemaan karttoja
4. Haaveilin lapsena hortonomin työstä
5. Hankin talon ja puutarhan
6. En jaksanut hoitaa puutarhaa, joten myin talon ja puutarhan
7. Haaveilen silti kaupunkipalstasta ja isosta kurpitsasta

Istanbulin ystäväni Mine haastoi kertomaan vähintään kymmenen hyvää mieltä tuovaa asiaa. Joten, tässä asioita, jotka tuovat minulle hyvää mieltä:
1. Takkatuli
2. Villasukat
3. Suklaa
4. Laineiden liplatus
5. Kartat
6. Tarinat
7. Horisontti
8. Metsä
9. Kanootti
10. Koiran häntä

Kippaan tämän haasteen seuraaville ihanille blogeille. Valitkaa vapaasti, mihin haasteeseen haluatte vastata tai vastatkaa vaikka kaikkiin. Ja jos joku muu haluaa tarttua haasteeseen, tervetuloa.

1. Himalainen
2. Tie on kevyt
3. K niin kuin koti
4. Haavetar
5. Björkbacka

Niin ja hyvää naistenpäivää kaikille ihanaisille!


26 kommenttia:

  1. Hyvää Naistenpäivän iltaa, Kirjailijatar! Oot mun idoli!

    VastaaPoista
  2. Kaikkea hyvää sinulle.Kiitos tästä kolmesta.

    VastaaPoista
  3. Hurjan hieno kuva!!!!
    Kaunis sinä!

    Mä en osaa suunnistaa lainkaan. Koulussa muistan istuneeni kartta kädessä metsässä kiven päällä, ihmettelin kaikkia niitä pisteitä ja viivoja paperilla. Onneksi oli tuttu paikka ja tie vieressä. Kartat ovat ihania. Tyttöni tykkää kans kovasti tutkia karttoihin piiloitettuja merkkejä.
    Näitä oli kiva lukea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos. Unohdin laittaa, että tuo on lapsen ottama kuva.

      Mäkin olin metsässä aina ihan eksyksissä. Mutta jos on kartta, en varmasti eksy. Kartat on tosi kiehtovia, tutkin niitä varsinkin, jos olen matkustamassa johonkin, vaikka kuinka pitkään.

      Poista
  4. Koiran häntä. Vispaava sellainen. Ja pentukoiran tassut. Ihmis-vauvoistakin ihailen eniten pikkuruisia jalkoja. Ne saa hyvälle mielelle. Varpaat melkein nauramaan tai itkemään. Ne on niin liikuttavat.

    Olipa hyvä, kun tulin käymään. Minulle iski nuha. Paleli. Otti päähän. Olin illalla niin kiukkuinen ja pahantuulinen ämmä, että alta pois. Vieläpä naistenpäivänä. Onneksi mies pääsi pakoon miesteniltaan. Lapset häipyi nukkumaan. Raukat.

    Hyvätuuli taisi siis tarttua. Hyvempäää naistenpäivän iltaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ihana tulla kotiin, kun koiran häntä vispaa. Oikeastaan sillä vispaa puoli peppua kanssa. Lasten jalat on suloisia.

      Hyvä, jos hyvä tuuli tarttui. Mä olen nyt vain järjettömän väsynyt, en osaa mennä ajoissa nukkumaan. Nyt menen tästä kyllä...ainakin lukemaan.

      Poista
  5. Voi kiitos haasteesta! Saisinkohan jotain väännettyä? Yritän ainakin!
    Samoin hyvää naistenpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottahan sinä nyt saat väännettyä vaikka mitä! Juu, nyt on vielä kaksi minuuttia aikaa juhlia naistenpäivää.

      Poista
  6. Hui, sinulla oli paljon samoja mieltymyksiä kuin minulla. Lunnista koiranhäntään. Josko me näin kevään kunniaksi saataisiin nähtyä?

    Mulla on hurjan hyvä suuntavaistonenä - joka harvoin pettää. Ollaan sitten uudella tai tutulla seudulla.

    Mutta nyt haluan aamukahvia! Työniloa Sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lunnista koiranhäntään, se kuulostaa hyvältä :) Mun suuntavaistoni on onneton, eksyn jopa kauppakeskuksessa. Ja varsinkin parkkihalleissa. Mutta kyllä, kun kevät hiukan lämpenee, mennään vaikka jokilaivalle :)

      Poista
  7. Mun täytyy etsiä nyt lunnista kuva, kun en tiedä, miltä se näyttää. Kartat ja kurpitsat on molemmat tosi kivoja, vähän eri tavalla kyllä, mutta ne jäivät nyt heti mieleen. Tekee mieli aina säilyttää kaikki ilmaiskartatkin, jotka reissuista jää.
    Kiitos haasteesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lunni on söpö, eikös vaan ollutkin? Harmitti, kun en nähnyt lunnia livenä Islannissa, mutta ehkä ensi kerralla. Kartat on mulle vähän pakkomielle, mutta ihan hyvällä tavalla :) Kiva, jos vastaat.

      Poista
  8. Oh, kiitos haasteesta! Yritän vastailla, kunhan ehdin istahtaa rauhassa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kiva :) Minullakin kesti pari viikkoa tuo vastaaminen, joten ei hätää.

      Poista
  9. Ilahduttavia listoja! Ja kiitos haasteesta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Listat on kivoja. Joskus tein paljon listoja, nyt vähemmin. Mutta on aina kiva, jos joku "pakottaa" tekemään listan.

      Poista
  10. Näitä on kyllä mukava lukea! Ehkä innostun tekemään tuollaisen mukavien asiooden listan itsekin.

    Pitäisiköhän minunkin myydä talo kun en jaksa hoitaa puutarha, on käynyt mielessä monet kerrat...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, tee ihmeessä tuollainen lista. Niin...minä en jaksanut hoitaa puutarhaa ja väsyin siihen, että koko ajan oli jotain laitettavaa. Halusin vaihteeksi tällaisen laiskan ihmisen asumismuodon :)

      Poista
  11. mukavia listoja! täälläkin tykätään kauheasti syreenistä ;) mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, varmasti te tykkäätte syreeneistä :) Kivaa viikonloppua!

      Poista
  12. Mahtava kuva! Iloiset listat!

    Haluaisin kartan puutarhaan, talon ja syreenit. Koirankin, hännällä, ja horisontin joka päivälle. Hyvä on näinkin, en valita. Näin vaan just unta, että kuopsutin pihalla multaa ja se piha ei ollut tämän kerrostalon piha.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiitos. Voi, minä toivon, että sinä saat tuon kaiken: puutarhan, talon ja syreenin. Minäkin luulin haluavani, tai ei, kyllä minä halusin, mutta ihminen muuttuu, sitten halusinkin jotain muuta. Ja koirankin toivon sinulle, hännällisen ja huikaisevan horisontin :)

      Poista
  13. tummoinen hyvän mielen lista voisi olla tosiaan hyvä tehdä aina silloin tällöin. kaivaa esiin niinä päiviänä kun oikein jurppii.
    Koulussa suunnistaminen oli kammottavaa. mutta nykyisin tykkään suunnistaa kaupungeissa, isoissa varsinkin. ja kartoista olen kans aina tykännyt.
    Sulla on upeat silmät! hieno kuva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, kaupungeissa suunnistaminen onkin ihan oma lukunsa. Se on kivaa. Myös kaupungissa eksyminen on kivaa. Kiitos :)

      Poista