tiistai 4. joulukuuta 2012

Soitinko pahaan paikkaan?

Töissä oli puuropiirin ensimmäinen kokoontuminen.
Eräs ihminen kysyi minulta puhelimessa: Soitinko pahaan paikkaan? Mitä siihen nyt vastaisi.
Oli sushia, saaristolaisleipää, uusi almanakka, mukava tapaaminen ja unelma laivasta, joka veisi vieraille maille.
Siellä jossain on tällä hetkellä 38 astetta lämpimämpää kuin täällä. Ja kenkäkauppa sai juuri uuden myyjän.

Ja näin lapsi tänään luonnehti minua:

"Sua naurattaa kaikki jutut, se on karu totuus."
"Sun mielestä kaikki kehystetty on hienoa."



41 kommenttia:

  1. Mahtava luonneanalyysi! Muakin naurattaa kaikki jutut, välillä se on jopa kiusallista kun hihitän väärissä kohdissa :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös vaan olekin! Lasten suusta ja miten se olikaan...:) Minäkin nauran joidenkin mielestä ihan taatusti liikaa.

      Poista
  2. Hauskat luonnehdinnat!
    Kysyin juuri tytöltä "miten luonnehtisit minua?"
    Vastaus:"En mä jaksa keskittyä sun luonteen oikkuihin, kun niitä on niin paljon."

    Taidan olla myös usein se "paha paikka", olen nimittäin aina vähän paniikissa kun puhelin soi, ikuinen puhelinkammoni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä on sinunkin tyttösi suorasuu :) Ihan mahtava analyysi! Mä en kyllä mitenkään osaa ajatella sua kovin oikkuisena, mutta minkäs teet, lapset tietää.

      Minä en yhtään kanssa tykkää puhua puhelimessa julkisissa kulkuneuvoissa, kun kaikki kuulee, mitä juttelee. Silloin aina kuiskin ja olen kamalan tylsä. Tutut arvaa sen heti mun äänestä.

      Poista
  3. Puuropiiri kuulostaa hauskalta. :)
    Olen lapsen kanssa eri mieltä. Ei se ole karua, että naurattaa kaikki jutut. Sehän on vaan hyvä. Välillä taidan itse olla ihan samanlainen... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se olikin ihan kivaa, saatiin mustikkakaurapuuroa, nam.
      Minustakaan se ei ole karua, sanavalinta oli mainio. Olisi sen sijaan karua, jos ei ikinä naurattaisi.

      Poista
  4. On totta, että kehystys kruunaa kaiken!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se usein on. Me olimme Taidelainaamossa ja ihailin siellä tauluja. Mun mielestä monet kehykset on kylläkin rumia ja ottaisin jotkut taulut mieluummin ilman kehyksiä. Riippuu aina taulusta. Öljyvärityöt on usein mun mielestä hienompia ilman kehyksiä.

      Poista
  5. Onnea uudelle myyjälle! Tuliko säkkituolit jo kaikki täyteen?

    Minä paljastan nyt, että meillä Joni aina mainitsee sun naurusi, kun susta puhutaan. Oli totuus sitten karu tai ei, niin totuushan se on kuitenkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, tyttären mies pääsi siihen hommaan :) Ja kaikki säkkituolit on tosiaan jo täytetty.

      Nyt kyllä naurattaa - taas - mä en näköjään kovin helposti osaa olla vakavana. Täytyy vaan elää tämän naurun kanssa, ei voi mitään.

      Poista
  6. Se on iso juttu se, jos hymy naputtaa herkästi. Onhan niinkin, että jos huumorinkukka saa kotona kasvaa, lapsi saa aika hyvät eväät.
    Moni tilanne alkaa vaan tuntua koomiselta. Lapsi ei useinkaan ymmärrä, miksi äitin suupieltä naputtaa. Se ei ole pilkallista naurua, vaan enemmänkin tunteellista. Pidän hupsuista, vaivaisista ja omalaatuisista. Yhtälailla saatta silmäkulmaan vierähtää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä minäkin uskon, että nauravainen ilmapiiri on parempi kuin pessimistinen tai mököttävä. Jotenkin paljon helpompaa, kun etsii asioista ne hauskat puolet.
      Minäkään en naura pilkallisesti, paitsi itselleni ehkä, se sallittakoon. Nauruakin on monenlaista, ilkeää ja hyväntahtoista.

      Poista
  7. Blogissasi on kiva käydä. Olen käynyt ensin vähän salaa ja nyt en enää niin salaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Saa täällä salaakin käydä, mutta kiva kun ilmoittauduit :) Nyt voin tulla vastavierailulle. Tervetuloa siis ja mukavaa viikkoa!

      Poista
    2. Taulunkehykset, tärkeitä,juuri niin. Mulla pari taulua jossa rumat kehykset ja ovat boikotissa sen takia ja sitten on yksi ruma taulu, jossa kauniit kehykset, sekin kellarissa piilossa...harmi kun ovat niin erikokoisia ettei voi vaihtaa.
      Tuli taas pitkästä aikaa käytyä täällä, kun kävin Vehkosuolla ja huomasin että sinäkin olit käynyt ;)
      Nyt kyllä yritän olla positiivinen, tämä pimeys tekee niin helposti mököttäväksi. Mun pitää kysyä sulta siitä skillpagesta...

      Poista
    3. Apua! Älä mene sinne sivuille! Ne imaisivat minun osoitekirjani ja lähettelevät kaikille tyhmiä kutsuja. En kutsunut ketään sinne, mutta ohjelma kutsui, harmittaa teidän kaikkien puolesta.
      Minä tykkään monista öljyväritöistä ilman kehyksiä. No, ei minulla niitä kyllä montaa ole, mutta tykkään sillä tavalla.
      Mukavaa viikkoa!

      Poista
  8. Tämä alkoi naurattamaan :) Tuo face palm -graffitikuva on kuin päivittelemässä kaikkea muuta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä sitten :) Minusta tuo on aika hieno graffiti. Turussa on aika vähän upeita graffiteja, töhryt voisi unohtaa ja tehdä mieluummin tällaisia.

      Poista
  9. Minullekin on jäänyt sinusta mieleen naurusi. Se on hyvä muisto se.
    Tahdon sinne missä on lämmintä. Meillä oli tänään melkein 30- astetta pakkasta. Ei voinut nauraa, kun naama oli jäässä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi että. Tule pian käymään, niin nauretaan taas.
      Minäkin olen palellut tänään, vaikka tunnustaudun talven ystäväksi. Kun en viitsi talvelle vihoitellakaan, kun sen pitää kuitenkin tulla tänne.

      Poista
  10. Nauraminen on ihanaa vaikka itkunkin läpi.
    Olen niin iloinen sinusta täällä Tuulen naapurissasi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se on. Itkun läpi se on katkeransuloista, mutta silti se yleensä tekee hyvää.

      Poista
  11. Kirjailijatar,

    lensin tänne lyhyintä reittiä linnuntietä katsomaan kuvakertomustasi sekä sanataidetta, jolla saat kerta kerralta syntymään uuden tunnelman vähillä sanoilla.
    On kuin vetelisit levein silveltimen vedoin iloa tuonne, tuonne juhlaa, tuonne häivähdys arkea, ja kokonaisuus on valmis.
    Näen tekstisi väreissä. Paljon lämpimiä sävyjä, kontrastia tarpeeksi. Volyymit ja saturaatiot paikoillaan. Pieniä kivoja yksityiskohtia joukossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, oikein lensit, hauskaa :) Aika ihanasti kirjoitat blogistani, nöyrä kiitos. Ehkä se on sitten niin, elämässäkin. Arkea, juhlaa, iloa ja surua. Kaikki vuorotellen. Mukavaa viikkoa!

      Poista
  12. Karu totuus : )

    Aika ihanan värinen lattia tuolla kaffilassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä :)
      Kahvila Kisällistä on tuo kuva. Kiva kahvila Luostarimäen kupeessa.

      Poista
  13. Ihan vaan näiden juttujesi perusteella rohkenen olla samaa mieltä tuosta "karusta totuudesta". Kyllä näistä huumoria välittyy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Elämässä ei varmaan voi olla liikaa huumoria, kun kurjaakin on ihan tarpeeksi. Pysyvät tasapainossa.

      Poista
  14. Voin samaistua tuohon naurujuttuun. Mulle sanoi kerran yksi henkilö näin, silmää iskien:
    "You've got to be careful, or you may die laughing!"

    Ihanat kuvat ja tunnelma, kuten aina. Kiitos <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, jos ja kun johonkin sitä pitää kuitenkin kuolla, niin ehkä olisi ihan hyvä kuolla nauruun. Muttei nyt kuitenkaan pitkään aikaan. Sitten joskus vanhana vanhainkodissa nauraisi kiikkustuolissa niin, että loppu tulisi.

      Kiitos sinulle :)

      Poista
  15. tyttären mies kuulostaa hurjalta! hehe, aika suora kysymys tuo "soitinko pahaan paikkaan?". sulla on kyllä hurja nauru! sellainen tarttuva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Usko pois, ei se ole yhtään hurja tyyppi, päinvastoin :) Mun mielestä kaikkien ihmisten nauru tarttuu, se on tosi jännää. Kun yksi alkaa hekottaa, on ihan pakko yhtyä siihen. Siin mun ainakin.

      Poista
  16. Minusta on aina paha paikka, kun pitää olla puhelimessa. En osaa olla siinä oma itseni. On luonnotonta puhua, kun puuttuu kasvot, ilmeet ja muu elekieli. Ihan vihoviimeistä on puhua verasta kieltä puhelimessa.

    Karut totuudet sinusta. Minä en edes uskalla kysyä näiltä mitään luonnehdintoja. Luulen, että ne ei olis yhtään noin kivoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen oppinut olemaan puhelimessa, ehkä siksi että vietän aika paljon aikaani luurin varressa. Muistan, kuinka joskus nuorena pelotti soittaa ja tilata aika vaikkapa kampaajalta. Oli tosi pelottavaa puhua tuntemattomille ihmisille. Mutta tuota vierasta kieltä en edelleenkään halua puhua puhelimessa, se on kamalaa.

      Poista
  17. Ai että! :D Karut totuudet on ihan parhaita! Vitsi mä olen sählännyt tänään puolet päivästä niin, että nyt kyllä naurattaa! Kyllä sitä voi toisinaan olla NIIN höperöinen että! Ja tytär sanoo mua mammutiksi, aika karua eikö?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mammutti on aika hyvä :) Tai karu, ihan miten vaan. Minä olen monta kertaa miettinyt, että hermostunko itseeni vai nauranko itselleni, on armeliaampaa nauraa.

      Poista
  18. Karu totuus, että kaikki naurattaa! Ihanaa! Minä sain kuulla, että olen pehmeä kuin pulla. Apua, vaikka on se pulla kieltämättä maistunut. :)

    Puuropiiri kuulostaa ihanalta. Ja tuo joulukalenterin luukku on suloinen.

    Itsenäisyyspäivän terveisiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullekin pulla maistuu ihan liian hyvin. Mutta eihän elämästä voi kaikkia nautintoja karsia, eihän?

      Tuo kalenteri on ihana. Sieltä tulee tosi paljon enkeleitä...kohta niitä lentelee täällä huushollissa kymmenittäin.

      Poista
  19. Ihana kommentti lapselta! Nähdä itsensä nauravana lapsen silmissä, siinäpä vasta lahja!
    Minulla on isovanhemmat, vanhemmat ja lapseni kehystettyinä mustavalkokuvina seinällä, mukava symboli sukupolvien vaihtumisesta.
    Hyvää itsenäisyyspäivää!

    En tiedä kenen teksti tämä on ja kenties olet törmännyt tähän, mutta tämä tuli mieleen:
    Näin minä nauran ja
    noin minä nauran ja
    miksi en nauraa saisi.
    Aurinko nauraa ja
    tähdetkin nauraa,
    niin miksi ei naurattaisi.

    Muistaakseni tämä jatkuu, en ole varma..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin tuttu tuo lainaamasi runo, mutten minäkään saa mieleen, mistä se on. Tulee mieleen joku kansanloru. Mutta miksipä sitä ei voisi nauraa. Vaikka kyllä joskus pitää itkeäkin.

      Ihanaa viikonloppua sinne!

      Poista
  20. Mukavaa viikonloppua!
    Viikon flunssa menossa, viime sunnuntaina alkoi ja ei meinaa antaa periksi sitten millään.
    Rohtoja ja hyvää teetä!

    VastaaPoista