lauantai 19. tammikuuta 2013

Mitä ruokaa voisi tehdä?

Kohta on ilta.
Katsellaan puolityhjiä kaappeja ja mietitään, mitä ruokaa voisi tehdä. Näin unta, että juoksin ruokakauppaan, mutta se oli kiinni.
Olemme taas nukkuneet niin lahjakkaasti, iloinneet lämpimistä lattioista ja lattesta. Lattialla voi vaikka maata ja katsella tanssivia puiden latvoja. Ne tanssivat ihan hiljaa.
Hetken paistoi aurinko ja savu nousi piipusta kohti taivasta, kiemurteli kuin käärme.
Tyttö haluaisi käärmenäyttelyyn, minä en.
Mitä ruokaa voisi tehdä?

36 kommenttia:

  1. Vihannekset, halloumi ja kalkkuna uunissa, helppoa. Aina ei vaan jaksa ruoanlaittoon panostaa.
    Mieluummin annan aikana ompelulle, neulomiselle ja vaikka leipomiselle hyvän kirjan kera!

    Oikein ihanaa pakkasenpuremaa lauantai-iltaa Teille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uunijuurekset on kyllä nam. Minä olen maailman laiskin kokki. Joskus olin ihan innokas ja luovakin, mutta nykyään teen ruokaa tosi harvoin. Minäkin luen, kirjoittelen tai teen jotain ihan muuta mieluummin.

      Poista
  2. Minä teen parhaillaan borschkeittoa. Pistä sinä pannari uuniin - yleensä kotona on kaikki raaka-aineet. Se oli mun toinen vaihtoehto, kun katselin oman jääkaapin sisältöä enkä lähtenyt pakkaskelillä kauppaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en ole koskaan oikein oppinut tykkäämään borchkeitosta, en tiedä miksi. Luulisi, että tykkäisin, mutta ei se oikein ihastuta minua. Voisi tehdä muuten pannarin tai köyhiä ritareita.

      Poista
  3. Riippuu siitä mitä kaapista löytyy? Lämpimät lattiat onkin elämän luksusta. Sellaisen soisi olevan ainakin kylpyhuoneessa. Ja miten ihanaa on, jos saisi nukkua koiranunta, niin kuin kuvassa tuo yksi. Näyttää niin pehmeän onnelliselle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä oli vanhassa paikassa aina jääkylmät lattiat ja jotenkin arvostan näitä lattioita, vaikka eihän siinä mitään, silloin laitetaan vaan yhdet tai kahdet villasukat jalkaan. Se onkin pehmeän onnellinen otus :)

      Poista
  4. Käärmenäyttelyyn, hui. Minua ei saa, ei saanut käärmetaloonkaan jossain eläintarhassa.
    Koirakuva on niin ihana. Näyttää siinä niin onnelliseta nautiskelijalta.

    Minäkään en tiedä mitä tehtäisiin ruuaksi. En jaksanut myöskään kauppaan. Taitaa mennä parsakaalipastaksi, muistaakseni sellainen puska olisi jääkaapissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Minä kammoan käärmeitä.
      Koira osaa tuon nautiskelun taidon kyllä kadehdittavan hyvin. Tai no, olen minäkin aikamoinen nukkuja :)

      Nyt mies antoi periksi, lähti kauppaan. Onneksi se on lähellä.

      Poista
  5. Minä tässä juuri totesin, että pasta kypsyy paremmin, kun ei sammuta levyä heti kiehumisen alettua... Ihme oikosulku tuli, uusi yritys nyt.

    Pastaa, parsakaalia ja pestoa siis minun lauantai-iltapäivässäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihih, minulle voi käydä juuri noin, jos teen montaa asiaa yhtäaikaa. Mutta parempi tuo kuin se, että jättää vaikka kahvinkeittimen päälle, kun lähtee kahden viikon lomalle. Minä tein kerran niin.

      Pasta, pesto, parskaalia. Kolme hyvää P:tä.

      Poista
  6. Voi tuota ihanaa koiraa. Tekisi mieli kömpiä sen viereen. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä kömmin aika usein :) Ja koira kömpii minun kainaloon aamyöstä.

      Poista
  7. Meillä tehtiin usein viikonloppuisin lauantai-ruokaa, kun olin lapsi -ehkä se sopisi sinnekin? ;-) tuntuu kyllä tosiaan hämmentävältä nuo lumimaisemat, kuvissasi oikein kiiltää pakkanen! Lämpimään tottuu kai kuitenkin helpommin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lauantairuoka kuulostaa hyvältä. Me huijattiin joskus lapsia, että lauantaimakkaraa voi syödä vain lauantaisin. Oi, mä tykkään kylmästä, mutta en panisi pahaksi helteitä, en lainkaan.

      Poista
  8. Hello dear you :) have been sick a lot until now..really..now I don´t planning being sick ina atleast 7 years, it´s a deal I hope! think it´s hard deciding dinner here too. but if little in the larders maybe some soup or pasta..always something to throw into the pan, hehe..
    Lovely photos and words I feel so much life in always. the dog..mm.. and the sun. in me it´s already spring. my husband just sighing and smiling to me..but I know..life turns back now..

    love Lycke

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hope you are better now. I´m rarely sick, and hate it. I just cross my fingers and hope to stay healthy. Pasta is easy solution, you are right. I also think, it´s almost spring, because sun is shining. So nice! And gives so much energy.

      Poista
  9. Just tänään mietin, kun olen taas yksin ollut jo viikon lasten kanssa miehen ollessa matkoilla, että ilman lapsia ei tarttis aina miettiä näitä ruoka-asioita, sen kun kaivaisi vaan kaapista jotain... Mutta kun kokkaa kolmelle, tarttee olla vähän enemmän noita aineksia tarjolla. Meillä oli nyt sitten tänään rosmariinilohkoperunoita ja uunikanaa. Huomenna herkkusienirisottoa, mietin sen jo valmiiksi ettei tartte huomenna pähkiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei niin, voisi elää vaikka samalla keitolla tai jäätelöllä tai omenoilla tai...sun menu kuulostaa kyllä oikein hyvältä. Lohkoperunat uunissa on aina herkkua! Ja risotto, nam. Sitä en koskaan muista tehdä.

      Poista
  10. Oh mitä kuvia jälleen!! Ja mikä ihana koira. Pasta, oliiviöljy, valkosipuli ja chili on aika hyvä "pika"ruokayhdistelmä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä, tuota tehdään seuraavalla kerralla, kun menee sormi suuhun.

      Poista
  11. Voi tuo koiruus ja hänen rentoutensa, selvästikin nauttii lämpimästä ja pehmeästä.
    Torstaina nyhjäisin tyhjistä kaapeista auringonkukansiemen-hernepestoa. Kun saa kokattua jotakin kaapeista, joiden luuli olevan tyhjiä tulee erityisen keittiöonnistunut olo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sen taidon tuo koira kyllä osaa. Taitaa luontua kaikilta koirilta tuo laiskottelu oikein hyvin.
      Kuulostaa ihanalta tuo pestosi, minusta on kadehdittavaa, kun ihmiset ovat niin innovatiivisia kokkeja.

      Poista
  12. Oi voi, niin tuttu ruokakysymys. Jos lapsia ei olisi, söisin varmaan joka päivä papusoppaa.
    Olen kateellinen lämpimistä lattioista, meillä on jääkylmät lattiat. Aion ostaa uudet tossut (vanhat hajonneet lensi kesällä roskiin, kun kahdetkaan villasukat ei oikein riitä.

    Kaikki kuvat ihanat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin söisin jotain samaa. Jumiudun yleensä samoihin ruokiin.
      Muistan, kun kahdetkaan villasukat eivät riittäneet, siksi tämä on ainakin vaihteeksi kivaa.

      Poista
  13. Täälläkin koira kömpii aamuyöstä sänkyyn. Saa ensin pois käskyn, mutta tulee uudelleen hiljaa hiipien ja va-ro-vas-ti sänkyyn kömpien tai sitten kysyy lupaa möristen kahdesti sängyn vierellä. Arvannet, että lupa heltiää. Teidän koiruli näyttää hymyilevän unissaan. Suloinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä ne yleensä edes herää, kun koira kömpi viereen. Se tekee sen varmaan tosi pehmeästi. Jossain vaiheessa kyllä yleensä havahdun siihen, että olen hankalassa asennossa.

      Poista
  14. Me kanssa mietitään juuri samaa, mitäs ruokaa nyt keksisi :D
    On ollut kyllä ihanaa, kun aurinkokin on taas näyttäytynyt! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täälläkin paistoi hetken aurinko ja eilen paistoi oikein pitemmän aikaa. Vitsit, mahtavaa, kevät tekee tuloaan.

      Poista
  15. Tuo piippukuva on kaunis. Olen niin yksinkertainen keittelijä, etten uskalla edes ehdottaa mitään.
    Kesällä ja syksyllä sekin on leppoisempaa. Kori täyttyy hetkessä tuoreista kasviksista ja vihanneksista...Talvella pistäydynkin mielellään usein juuri ennen sulkemisaikaa, koska silloin on tehtävä nopeasti jotain päätöksiä. Tuota, tuota, nuita pussiin, tuota tuolta ja tuota kiireesti vielä ja hetipian kassalle:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen sitten samanlainen keittelijä.
      Meidän perheessä on niin erilaisi syöjiä, että ruuan tekeminen on joskus oikea haaste. Meillä onneksi mies yleensä käy kaupassa sekä hoitaa tuon ruuan tekemisen.

      Poista
  16. Voi, mä mietin tuota ruokajuttua ihan hirveän usein. Kaapissa ei usein ole yhtään mitään, vaikka se on ihan täynnä. Tiedän vaikka kuinka paljon ruokia, mutta mikä siinä on, että kovin usein niistä yksikään ei tule mieleen.

    Mutta kyllä tuo lumi vaan on ollut taas ihanaa. Ja aurinko!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihme juttu, meidän kaapissakin on kaikkea outoa, mistä ei voi tehdä ruokaa :)

      Lunta tuli vielä lisääkin, jee. Olen niin onnellinen tuosta lumesta ja pakkasesta.

      Poista
  17. me tehtiin just soijanakkikeittoa. en tiedä kuulostaako se nyt niin kauhean hyvältä, mutta hyvää se oli. kasvislasagnekin on välillä hyvää. ja kala uuniin fenkolien kanssa, se on hyvää myös. puurokin on hyvää? uunipuuro? sitä söin myös eilen:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Soijanakkikeitto! Vau, sitä en ole koskaan tehnyt. Kasvislasagne on mun bravuuri, se onnistuu aina. Mutta puuroa mun pitäisi opetella tekemään, siinä olen (ehkä?) vähän huono.

      Poista
  18. Minä katselen sinun kuvia,nautin niistä. En mieti ruokaa,mietin kauneutta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihmeellisen kauniisti sanottu, kiitos :)

      Poista