perjantai 26. huhtikuuta 2013

Miten voi tehdä sateen?

Tiedättekö, miten voi tehdä sateen? Pesemällä ikkunat.
Jollei jostain syystä voi pestä ikkunoita, voi ainakin lähteä liikkeelle ilman sateenvarjoa kangastossuissa.
Ja koska tänään ripottelee, muistelemme aurinkoisia päiviä.
Kyltti mainostaa: "Miesten leikkaus, 19 euroa". Hmm....
Minä söin vuohen juustosalaatin.

Ps. Kiitos NJ tunnustuksesta! Olen hirmuisen huono jakamaan näitä eteenpäin, mutta ele lämmitti sydäntä, kiitos. Mielestäni te kaikki ihanat olette ansainneet tunnustuksen. Iloitaan yhdessä, kohta on viikonloppu. Aurinkoista eloa teille kaikille!

30 kommenttia:

  1. Hassua, juuri viimeviikolla, laitoin muistiin että täytyy käydä katsomassa tuo taideteos ja ajattelin että onkohan se vielä paikallansa, koska luin että se on mahdollista siirtää toiseen paikkaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, siellä se vielä viime viikonloppuna kökötti, joten kipikapi :) Minä en ollut kuulutkaan, että sitä ollaan siirtämässä johonkin.

      Poista
  2. Täällä paistaa ja häikäisee. Nautin. Tuosta berliininmunkista tuli mieleen, että minun pitäisi useammin juoda kahvit parvekkeella, kun on siihen mahdollisuus. Siihen tarvittaisiin kirjaa, jonka tänään ehkä saan, jos onnistaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä on tänään satanut, mutta nyt paistoi aurinkokin hetken. Käytiin Ruissalossa kävelemässä. Tuo munkkikuva on Helsingistä Sinisen huvilan kahvilasta, kahvi on mun ja munkki tytön. Eikä mulla ollut edes kirjaa, mutta maistui tuo kahvi silti.

      Poista
  3. Minäkin olen joskus naureskellut miesten leikkaukselle:)
    Ja on ne vuohetkin eteviä, jotka salaatteja tekee:) Ei vaan, virheitä sattuu enkä halua virheille virnuilla muuten kuin hyväntahtoisesti, mutta voi niistä silti tulla hauskoja ajatuksia.

    Noissa rosotaloissa on tunnelmaa...kaipaan tunnelmaa. Tuntuu, että kaikki roso häipyy lujaa ympäriltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On hauska naureskella kirjoitusvirheille, ehkä vähän ilkeätä, mutta ei se mitään. Minä olen vähän sellainen pilkunviilaaja.

      Täälläkin roso puretaan ja tilalle tehdään kiiltävää - ei kiva.

      Poista
  4. Aivan niin.
    Katselen juuri ikkunaa jota vasten sade piiskaa. En onneksi ole vielä joutunut inspiraation valtaan. Sellaisen joka olisi saanut ryhtymään ikkunoiden pesuun.
    Olen tänään lykännyt rattaita halki sateisen kaupungin. Rattaissa oli onneksi sadesuoja ja takissani huppu.
    Hyisevä olotila jäi ja sitä nyt karkoitan polviinsaakka ulottuvalla villatakilla. Tervetuloa toukokuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan Murphyn laki, että aina kun minä pesen ikkunat, viimeistään seuraavana päivänä sataa kaatamalla. Mutta ei se mitään, kyllähän ne ikkunat kuitenkin aika nopeasti likaantuisi. Nyt sentään valo pääsee sisälle asuntoon.

      Poista
  5. Hih, mitenkähän niitä miehiä leikataan...

    VastaaPoista
  6. Vallaton tuo värikäs härpäke.
    Mä en olisi varmaan huomannut miesten leikkauksessa mitään:)
    Eilenkin kirjoitin erään suunnitelman työnantajalle aivan päin seiniä ja kolme kertaa jouduin lähettää sen korjattuna. Sanoinkin miehelleni, että mullahan kasvaa kurkut silmissä!
    Leppoista viikon vaihdetta sinnekkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on aika hauska taideteos. Kalliossa, Helsingissä siis. Olen pari kertaa palloillut sen alla.
      Minä taas olen kamala kylttikyylä, aina bongaamassa kaikkia virheitä.
      Leppoisaa eloa!

      Poista
  7. Niin ja sadetanssikin auttaa, ihan oikeasti. Täytyy vain olla kärsivällinen ja pitkämieleinen..
    Rupes tekemään mieli munkkia, kun katselin kuvaa..
    Voi hyvin ja ihanaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä uskonkin, että kun sinä tanssit sadetanssin, se tepsii. Sinussa on varmasti sellaista vaadittua alkuvoimaa.
      Voi hyvin sinäkin!

      Poista
  8. Voi vitsi mitkä urbaanit keväthypyt! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos. Tyttö osaa melkein lentää :)

      Poista
  9. Täälläpäin se on berliininmunkki, mutta Turussa piispanmunkki. Minkä sinä söit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä syön berliininmunkkeja yhä edelleen. En ole siis vielä oikeasti turkulaistunut :)

      Poista
  10. Tulin tästä postauksesta hyvälle tuulelle,kiitos:) Vuohen juustosalaatti oli ehkä paras..:) Rupesin meittimään kaikkia muita samanlaisia..millainenkohan olisi vaikka naudan lihakeitto? (ja mäkin oon aina korjailemassa kaikkea,kylttejä ja muita..inhoan kaikkea mikä on väärin kirjoitettu..:))
    Ihanaa ja etenkin aurinkoista viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva juttu :) Niin, se on välillä ärsyttävääkin, kun pitää olla aina korjaamassa kaikkea, mutta se on toinen luonto. Ja hauskoja virheitähän nuo tuollaiset ovat. Samoin, aurinkoa teille!

      Poista
  11. No ni, postasit mun aiheesta mutta ei se mitään ;) Kävelen tuosta "härvelin" vierestä joka päivä ainakin neljä kertaa vierestä ja monesti olen ajatellut kuvata ja postata. Ne lähemmät paikat taitavat tulla kuvatuiksi vasta myöhemmin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! Minä kuljen siitä paljon harvemmin, mutta joskus sentään. Minusta tuo on ihan kiva taideteos, tuo vähän väriä kaupunkiin. Minäkin kuvaan kaikista vähiten kaikista lähimpiä paikkoja, hassu juttu mutta totta.

      Poista
  12. Näissä kuvissa toden totta on se aurinko. Ihania värejä ja valoa! Ja tuo on niin totta, että ikkunoiden pesu tekee sateen. Saankohan ikinä ikkunoitani pestyä. Aina kun olisi sopiva aika sataa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huijaan tosiaan, koska kuvat ovat viime sunnuntailta. Tosin täällä paistoi eilenkin ihanasti aurinko. Minä vaan siivosin ja pesin ikkunoita :)

      Poista
  13. Ihanan iloinen tunnelma kuvissasi!
    Iloista lauantaipäivää!

    VastaaPoista
  14. mä koin tuon saman, kangastossuissa sateessa.. mutta sentään vesisadetta eikä lunta enää! tennarit! katupöly! jätskikioskit! kevät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Ei harmita tuo kastuminenkaan, kun se on kevättä rinnassa.

      Poista
  15. Hei missä tuo värikäs asia sijaitsee? Pitää tehdä retki väriin.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo häkkyrä on Kalliossa. Onkohan se nyt Siltasaarenkatu, kun nousee siitä Ympyrätalolta ylös?

      Poista