keskiviikko 10. huhtikuuta 2013

Sä ja mä, meidän joukkue

Aamujunassa ei paikkoja ollenkaan, hampaissakin vain kaksi.
Tyttö vastustaa turkistarhausta, niin minäkin, mutten piirtänyt sitä käteen.
Toisinaan sairastumme tyhjäpäisyyteen ja tyhmäpäisyyteen, mutta tänään olin fiksu ja filmaattinen.
Lapsen sormi jäi jumiin teippirullaan.
Minä heitin roskiin kolme paritonta kenkää...missä ne kaverit on? Lapsi sanoi, että olen kylmäverinen tappaja.
Mies sanoo koiralle: Sä ja mä, meidän joukkue. Siitä se tietää, että lähdetään ulos.
Mies sanoo minulle: Sä ja mä, meidän joukkue. Siitä mä tiedän, että ei lähdetä ulos.

38 kommenttia:

  1. Ihania taas kuvat ja sanat ja oh, koira!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti. Koira on meidän perheen kaunotar :)

      Poista
  2. Miten siellä näyttää ihan kesälle? Te olette hyvä joukkue, kaikki te. Meillä on alettu ulkoiluttaa pupua. Hankittiin sille valjaat. Mutta se rimpuilee kaikin voimin vastaan. Syö sitten ulkona niin paljon ruohoa, että saa ripulin. Ja minä kysyn, että onkohan tämä nyt kaiken tämän arvoista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kuule tuo valo. Ja se että tyttö pukeutuu jo hellevaatteisiin. Meilläkin on pupulla valjaat, se kyllä loikkii ympäriinsä niiden kanssa. Nyt talvella sitä ei tosin juuri viety ulos, kun oli niin kylmä. Vai että ripuli...sitä meillä ei ole vielä (onneksi) ollutkaan.

      Poista
  3. hyvä sisko! ja hyvä meidän joukkue! pitäiskö munkin keksiä jokin tollanen uloslähtö-huudahdus..? vitsit teidän(kin) koira on fotogeeninen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuten tiedät, täällä viljellään näitä omalakisia käskyjä. Niin, teidän koirakin on ihanan fotogeeninen. Ihan hassua, etten ole nähnyt sitä livenä, mutta pian :)

      Poista
  4. Ihanat eka ja kolmas kuva, hippikesäkuvat. Kiitos niistä.

    Vastavuoroisesti minä käyn täällä nauttimassa sinun sanoistasi, lausejärjestyksien kauneudesta, kepeydestä, raskaudesta. Kiitos, kun olet ja pidät tätä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti.

      No mutta hyvä, voidaan käydä toistemme luona nautiskelemassa sanoista ja tunnelmista :)

      Poista
  5. Mageet tatskat tyttärelläsi. Kolmen kengän roskiinheitto on radikaalia, mutta mitäs hukkasivat kaverinsa. Minä en saa heitetyksi pois parittomia sukkia, vaan säilön ne ja odotan, että löytävät parinsa. Joskus pari löytyykin, mutta siinä vaiheessa pariton on jo kävellyt jonnekin. Mitä tästä opimme?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tyttö piirtää jatkuvasti käsiinsä jotain. Tämä on aika mittava kuva tällä kertaa. Minä en tajua, mihin ne kengät on kadonneet, mutta antaa olla. Yhdet oli ainakin jo ihan rikkikin. Paria ei pitäisi päästää simistään :)

      Poista
  6. Koskettavat kuvat ja teksti. Kauniisti sanottu, meidän joukkue.
    Ja koiran uskollinen katse, jota niin kaipaan. Meidän vanhalla rouvalla on jo kaihi harmaannuttanut silmät, se ei näe eikä juuri edes katso meitä enää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, ai teillä on vanha koira, en sitä tiennytkään. Tämä rouva on ehkä seitsemän vanha. Se on löytökoira, joten ikääkään ei voi varmasti tietää.

      Poista
  7. hyvät jutut sulla. kaikki.
    mutten piirtänyt sitä käteen- uppos kokemuksen syvällä.

    kaikkee hyvää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos.
      Jotain pitäisi kyllä minunkin piirtää käteen...
      Kaikkea hyvää sinnekin!

      Poista
  8. Ihana kirjoitus. Oma joukkue. Ihanasti sanottu. Eka ja toka kuva sellaisia että jäin katsomaan. Kauniita. Ihana koira!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti. Miehellä on sana hallussa, minä pidän vain korvat höröllä :) Koira on kyllä kaunis, minustakin.

      Poista
  9. Vastaukset
    1. Minustakin ja lohikäärmeen suu avautuu näpsäkästi, kun sormia liikuttaa :)

      Poista
  10. Minustakin tuo meidän joukkue on ihanasti sanottu. Minäkin kaipaisin kovasti että joku sanoisi minulle joskus noin. Siksi täällä melkein kyynelissä. Uh huhu, voi näitä herkistymisiä.
    Niin ja voi että ihailen kaikkea tätä valoa. Se on niin läsnä tuossa ekassa kuvassa, mikä ihana tunnelma.

    Juu ja minun tyttäreni tykkäsivät pienempinä värittää napanssa, joskus mustaksi joskus vihreäksi jne. Minulla kun tatskoja omastakin takaa olen saanut toisinaan nauttia lasten piirroksista ihollani. Ovat olleet tosi suloisia. Turkistarhauksen vastustuksessa kädessä on asennetta, hyvä niin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mies osaa puhua kauniisti (no, eikä pelkästään puhua), minä osaan vain kirjoittaa. En yleensä puhu mitään kovin sykähdyttävää.

      Napansa, aika suloista. Minä olen ihaillut sun tatskoja joissain kuvissa. Itse en ole tullut ottaneeksi tatskoja, kun en ole osannut päättää mitä haluaisin ihooni. Tytöllä on vahvat mielipiteet.

      Poista
  11. Ihana kirjoitus ja kuvat.

    Minullakin oli joskus tapana piirtää käsiini. Sitten se tapa vain jäi. Minun äitini ei yhtään tykännyt, ties mitä myrkkyjä kynissä, sanoi hän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos.
      Minunkaan äitini ei tykännyt, kun piirsin käsiin...en minä sitten tainnut paljon piirrelläkään. Minä taas en jaksa huomautella tuosta piirtämisestä mitään, ehkä pitäisi.

      Poista
  12. Koskettavaa. Itse toivoin omasta äidistä joukkuetta. Nyt on omat lapset ja oma joukkue,vaalin sitä. <3 Kiitos sinulle kaunedesta tässä blogissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Ihanaa, että sinä voit olla omille lapsillesi äiti, joka on samaa joukkuetta. Olisi tietysti ideaalia, jos jokaisella lapsella voisi olla sellainen perhe, jossa ollaan samaa joukkuetta. Surullista, että niin ei ole.

      Poista
  13. ihana teksti ja valoisat kuvat! Kepeyttä kevääseen ja sain hymyn huulillleni, taisin jopa hörähdellä ääneen. Missä on kenkien parit?! Naurattaa jälleen. Kaunista päivää sinne.
    Ps. ostin sitä kielontuoksuista, teidän yläkerran naisen tuoksua, lentokentältä. Oli ihan pakko, enkä tiedä käytänkö sitä koskaa muuten kuin fiilistely suihkauksiin tosin olen jo "siinä iässä" että voisin sitä käyttääkin -kevät hulluus

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti.
      Nyt sinä tuoksut meidän yläkerran rouvalle, hauskaa. Ehkä tunnistan sen perusteella sinut, jos joskus törmäämme kaupungilla. Keväthullutta on täälläkin ilmassa.

      Poista
  14. Me, tyttö ja minä, ihastelemme neidin rannekorukokoelmaa. Kummallekin kelpais myös.

    Isäni mielestä kielontuoksu on aina ollut ainoa oikea hajuveden tuoksu, äiti taas inhoaa ja vannoo chanel vitoseen, jota taas isä ei siedä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liivia, kyllä minäkin Chanelista tykkään ja käytänkin. Tosi harvoin käytän hajuvesiä ja tuo Diorin juttu tuli ihan täältä ja lapsuus muistoista ;-) No onhan se hieno pullo ja vanha tuoksu, lähetetäänkö isälles jos minä alan sitä ihnoon? Ei kun äitisi ei pidä.
      Nuo rannekorut ovat kivoja, hippikautenani nuo olisivat olleet niin superihania ;-)

      Poista
    2. Tyttö on mielissään. Yksi nauhoista on kuulemma ystävyysnauha, sitten on pari itse tehtyä, Etnan laavakivistä tehty, pari Afrikasta, yksi Kanarialta ja yksi koulun pihalta löydetty. Näin kertoi omistaja :)

      Minusta on viehkoa, että joku tuoksuu kielolle. En itse osaa ajatella tuoksuvani kielolle, vaikka rakastan sitä tuoksua.

      Poista
  15. Voi ihanaa ja hauskaa :) Ja kuvat taas niin upeat!

    VastaaPoista
  16. Tehän oikein tihkutte asennetta koko porukka! Tulin hyvälle tuulelle täällä. Ja pakko sanoa, että tuo kevätauringon lämmittämä huone näyttää ihanalta.. täällä päässä kun sisätilat alkaa olla lämpötilaltaan on yhtä viihtyisiä kuin vaikka kellarit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihih, ainakin joskus. Tytöllä on taatusti eniten asennetta. Onko siellä siis tulossa talvi?...tosiaan, tekin olette siellä vastapäin. Se on niin hassua.

      Poista
  17. Myöhään tulee kommenttini, mutta tuo eka kuva - niin hieno!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos. Ei myöhään ole huono..minussa on ripaus hämäläistä :)

      Poista
  18. Blogisi on ihaninta, mitä olen nähnyt aikoihin ♥
    Rakastuin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että! Kiitos kovasti kauniista sanoista. Valostutit päiväni :)

      Poista
  19. Tuo sinun lapsesi on niin mahtava! Molemmat olette! Meillä on taas ihan hulina päällä, mutta olisi kiva nähdä teitä joskus pian.

    VastaaPoista