sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Chile VIII

Valparaiso on juuri niin kaunis, värikäs ja charmantisti rapistunut kuin kuvittelinkin.
Kapuamme ylös alas kukkuloita, joita on 45. Täällä asumalla saisi mielettömät pohkeet.

Yöllä herään monta kertaa koirien haukkumiseen.
Seilaamme pienellä paatilla merellä, valtavien rahtilaivojen lomassa ja näen elämäni ensimmäisen pelikaanin.
Ilalla istumme kivassa baarissa, mies soittaa kitaraa ja laulaa Violetta Parran ja Viktor Jaran lauluja, piirrämme muotokuvia toisistamme, ratkomme arvoituksia. Jalat ovat ihan poikki.

26 kommenttia:

  1. Baari-iltanne kuulostaa uskomattoman ihanalta. Tsempit jaloille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä jalat sitten toipuivat, mutta kyllä tämän kuukauden aikana olen kävellyt aika paljon :)

      Poista
  2. Voi mitä kuvailotulitusta jälleen! Paatti ja baari vaikuttavat mukavilta, ihan kun ette olisi turisteja ollenkaan, vaan hengailisitte siellä kaiket päivät.

    Kaupunki on kauniisti vuoren kupeessa, mutta jalat varmasti poikki kapuamisesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo baari-ilta oli kyllä mukava, niin perinteisiä chileläisiä lauluja. Valparaiso oli ihana, tykkäsin todella todella paljon, kaupunki minun makuuni, vaikka olikin mäkinen.

      Poista
  3. Eka kuvassa on mökki poikineen...näin suomalaisena tuntuu, että miten tuolla voi asua...:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä kyllä voisin hyvin asua tuolla, olisi lämpöä, meri, taidetta...no joo, en kyllä jäänyt sinne vaan jatkoin matkaa :)

      Poista
  4. Hauskan näköinen paikka! Ekassa kuvassa talot on kuin legoista tehtyjä. Kyllä tuolla viihtyisi, varmasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Etelä-Amerikan Legoland :) Minä tykkäsin kovasti Valparaisosta, siinä oli sellaista kaunista romanttista rapistunutta charmia, joka aina vetoaa minuun.

      Poista
  5. Väriä, väriä,väriä. Ihanaa. Reissunne kuulostaa mahtavalta.

    VastaaPoista
  6. Aina vain paranee. Vai joko nämä oli sokerina pohjalla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ollut vielä sokerina pohjalla. Matkakertomus laahaa vähän jäljessä, koska minulla ei ole ollut nettiä kuin siellä täällä. Nyt olemme Buenos Airesissa ja vielä on tarkoitus täältäkin palata pariksi päiväksi Santiagoon. Mutta viikon päästä lähdemme kyllä kotiin.

      Poista
  7. Voi hurmaannus! Siellä viihtyisin varmasti.

    VastaaPoista
  8. Wow, ihana pittoreski kaupunki. Mies ja kitara ja Gracias ala vida! Siellä baarissa minäkin istuisin mielelläni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, siinä baarissa oli kovin chileläinen tunnelma :)

      Poista
  9. Teillä on värikäs reissu! On varmasti sekä rentouttavaa että opettavaista oleilla noin erilaisessa ympäristössä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, totta. Olen oppinut paljon, kuullut monta tarinaa, jotka ovat koskettaneet ja on aina terveellistä saada vähän eri näkökulmia asioihin.

      Poista
  10. Kaikki, mitä olet kuvannut ja mitä kerrot, tuntuu niin satumaiseselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, minä tietty kuvaan vain tietynlaisia kauniita paikkoja, en roskia kaduilla tai slummin oloisia tai rumia asuinpaikkoja. Mutta kyllä tämä on kaunis maa.

      Poista
  11. Mä jo addiktoituneena odotan näitä kuviasi ja tekstejäsi, ahneena kauneudelle. Kiitos kun jaat nämä meille. Ihminen tulee aina hieman muuttuneena pitkältä matkaltaan takaisin, odota vain ;-) ja nälkä kasvaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, minä olen miettinyt tuota samaa, että muuttaakohan tämä matka jotenkin minua, ajattelutapoja tms. No, sen näkee reilun viikon päästä, kun joudumme palaamaan, kun työt kutsuvat.

      Poista
  12. Arvasin, että olette Valparaisossa! Tv:stä tuli kerran 10 minuutin pätkä sieltä ja kuvasi vastaavat juuri sitä värikästä mielikuvaa, mikä dokumentista jäi minulle. Ihana kaupunki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, Valparaiso on varsin tunnistettava kaupunki. Minä olen haaveillut siitä vuosikausia. En edes muista, mistä kuulin ensimmäisen kerran Valparaisosta.

      Poista