torstai 22. toukokuuta 2014

Jos on asiaa, kiipeä puuhun

Osa kuvista mieheltä, kiitos.
Osoitteenmuutos!
Olen muuttanut - parvekkeelle.
Siellä jalava kukkii ja sepelkyyhky hautoo muniaan.
Aurinko paistaa lehvästön läpi ja äänet kantautuvat vaimeina, kuin olisin peiton alla. Paitsi linnut. Ne laulavat ihan siinä vieressä.
En aio lähteä sieltä mihinkään, joten jos on asiaa, kiipeä puuhun.
Yhden poikkeuksen voin tehdä. Voin tulla joen rantaan, jos haluat. Heilutellaan jalkoja laidan yli ja juodaan jääteetä.

44 kommenttia:

  1. Minä muistan blogissani kommenttisi parvekekyyhkystäsi jo viime keväältä.

    Meidän parvekkeellamme alkoi lasien asennus tänään, joten olen jonkin aikaa evakossa sieltä. Mutta miten ihanaa sitten oleskella lasihuoneessa, oh. Minulla ei ole ennen ollut sellaista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta. Minä olen miettinyt, että onko se se sama pariskunta, joka tulee samaan oksanhaaraan joka kevät? Luulisin.
      Meillä oli kaksi kesää sitten julkisivuremontti ja en päässyt parvekkeelle koko kesänä, se oli aika kamalaa. Mutta sinäpä saat ihanan kesähuoneen!

      Poista
  2. Parvekkeella on hyvä olla! Sepelkyyhkyt kujertavat täälläkin ja satakieli laulaa, mustarastaat eivät enää, mutta hyppivät pihalla. Ja meillä kukkivat kaikki hedelmäpuut.

    Upeita kuvia ja värejä. Miten muuten olet saanut kuvat näkymään näin suurina?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on, oikein suloista ja rauhallista. Eikä tarvitse kuopsuttaa pihaa, voi vaan laiskotella.
      Mies kuule teki tuolle bloggerin html-koodille jotain kommervenkkejä, siksi nuo kuvat saa noin isoiksi...meniköhän tämä selitys nyt edes oikein..minä en nimittäin ymmärrä ohjelmoinnista mitään. Nyt vaan valitsen, että erittäin suuri kuva.

      Poista
  3. Ihanalta kuulostaa. Ihan kesältä. Se tosiaan on täällä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, niin tosiaan on ja kyllä me nauttimme :)

      Poista
  4. Rrrrakastan kyyhkysiä ja oikeastaan kaikkia lintuja.

    Minä en sitten matkinut sinua, kun näet seuraavan ruokaohjeeni;) Olisin tehnyt sitä Kirsti Ellilän ihanaa lohta, jonka nimikin on unohtunut, mutta ohje on jossakin ja se oli hieman haastava. Päätinkin vähän oikoa mutkia suoriksi ja heti kun ehdin tulee hyvin samanlaista kuin sinulla, mutta tietenkään ei noin hyvällä kuvalla. Me syödään välillä brunssiksi vain parsaa...kuka uskoisi.

    Bloggerihan kysyy aina, millä koolla kuva laitetaan. Ennen laitoin aina isolla ja niitä on vieläkin siellä jossain takavuosina menemässä reunoilla olevien palkkikuvieni yli=kamalaa. Siis ne mun kuvat toistensa päällä. Nyt on pakko suostua pienempiin, koska käytän sivupalkissa paljon kuvia. Sun sivut näyttää taiteelta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin tykkään linnuista. Jos olisin eläin, olisin ehdottomasti joku lintu.
      Aaa, okei, pitää mennä heti katsomaan. Joo, kun on hyvät raaka-aineet ei tarvitse kuin syödä niitä erikseen...laiskan kokin ohjeita nämä mulla, sillä harvoin jaksan tehdä viikolla ruokaa. Onneksi ei edes tarvitse, sillä muut hoitavat sen.
      Joo, jos ei muuta sivupohjan asetuksia koodin kautta, käy juuri noin...se ei ole kiva. Mutta kiitos - tästä ulkoasusta pitää antaa kiitos miehelle.

      Poista
  5. Voi apua mikä ihana uusi blogilöytö!!! Joskus tekee löytöjä, jaiks - mä oon rakastunut sun kuviin! Perfect!!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, hauska kuulla. Aika harvoin tänne kukaan uusi eksyy, mutta kiva, että sinä eksyit. Mukavaa loppuviikkoa sinne!

      Poista
  6. kesä♥
    joo mä menisin myös joelle -jos sellainen olisi täällä
    ihana olet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, minä menisin merelle, jos se olisi lähempänä. Mutta kun tuonne joelle kävelee muutamassa minuutissa ja merelle kestää vähintään puoli tuntia. Samoin :)

      Poista
  7. Tunnelma välittyi.Vietän itsekin ajoittain parveke-elämää. Ainoastaan koira sai houkuteltua minut ihmisten ilmoille. Meillä parvekkeen edessä Tuomi puu jota täällä keski-Euroopassa kutsutaan "linnunmarjapuuksi". Ensin ihmettelin että miksi mutta loogista sillä kukkien jälkeen terttuihin kasvaa pippurin kokoiset vihreät marjat joita linnut napsii ja laulavat serenaadeja siinä sivussa. Pikkuisia lintuja, kuvittelen niiden olevan peukaloisia. Minä kun en lintuja tunnista, ainoastaan mustarastaan vai onkohan sekin laulurastas. Niin no kottaraisen ja talitintin ja punatulkun tunnistan mutta siihen se lista loppuukin. "Kauniita sanoja nuo sepelkyyhky."..."Jalava." "Aurinko paistaa lehvästön läpi." Ole onnellinen kesä-asumuksessasi. -Anne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Minusta taas tuo teidän linnunmarjapuu kuulostaa aika lyyriseltä, varsinkin se, että ne peukaloiset, tai mitä lie, nappaavat marjoja ja laulavat sen jälkeen serenadeja :) Minä olen tosi huono tunnistamaan lintuja myös ja laulusta en tunnista juuri mitään lintuja, mikä harmittaa kovin. Olisi kiva tietää aina, mikä lintu missäkin laulaa.

      Poista
  8. On ihania päiviä nämä nyt.
    Puihin kiipeilyä on ilmassa :) Viime viikolla luin miehestä joka kesken kaiken kiipeilee puihin noin vain, koska siitä tulee hyvä tunne. Tällä viikolla löysin poikani puusta, viime viikolla hänkin alkoi kadota puiden korkeuksiin.
    Puut on ihania ja parvekkeet ja kukkaset ja kaikki nyt!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaa..minäkin katsoin sellaisen videon, jossa se yksi nainen (muistaakseni se oli nainen) jossain Suomessa vain kiipeilee puihin huvikseen, koska tykkää. Ja hän oli sellainen päälle seitsemänkymppinen. Minäkin toivon, että minusta kasvaa vielä sellainen nainen.

      Poista
    2. Minä puolestani olen lukenut naisesta joka asui puussa vuoden! Sellaisesta haaveilen...siis että koti olisi maja puussa ja pääsisin tikkaita pitkin alas ihmisten ilmoille välillä. -Anne

      Poista
    3. Eikä! Se olisi kiva lukea, mutta kirja taitaa olla jollain toiselle kielellä kuin suomeksi? No, sittenhän on myös tämä Italo Calvinon Paroni puussa, jossa muutetaan kokonaan puuhun, mutta se on kyllä fiktiota. Oma maja olisi kyllä huippujuttu.

      Poista
  9. Parveke odottaa minuakin. Viikonloppuna meinaan muuttaa. Kukat ja taimet on ostettu, mutta kiire on estänyt istuttamasta. Huomenna töiden jälkeen ryhdyn rupeamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin, sinullakin siis muutto edessä. Minä kuurasin tänään parvekkeen lattiasta kattoon ja istutin kukat. Kyllä kelpaa. Onnea muuttoon.

      Poista
  10. kivan kuuloinen osoite sulla tätä nykyä (jouduin muuten googlettamaan, että onko se yhdyssana vai ei)! ja ihana fillari ja kukkia kyydissä! täällä sen kuin vain kylmenee. tänään oli jo sormet jäässä ja takki päällä koko päivän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eikös vaan olekin :) Tuo on tuo vanha jopo, joka noissa kuvissa vilahtelee, ei minun pyörä...tai no, oikeastaanhan sekin on mun pyörä. Siivosin parvekkeen ja istutin kukat, kyllä nyt kelpaa. Oi, ihan hassua...mä en varmaan koskaan totu tähän, että kaikki on siellä päinvastoin, se on ihan hassua.

      Poista
  11. Minäkin haluaisin muuttaa parvekkeelle, mutta pihalle en niinkään. Olen parvekeihminen enkä pihaihminen, samanlailla kun olen kylpyihminen enkä saunaihminen. Piha on mulle vain vaiva (puutarhatyöt, uuh), sinne viedään pyykki kuivumaan, mutten jaksa orkanisoida itseäni sinne istuskelemaan. Liikaa säätöä ja liikuteltavia osia, ja kaiken jälkeen kaikki pitää kantaa pois...
    No mutta kyllä olen minäkin onnellinen lämmöstä ja auringosta! Ja kukkahommat jatkuu täälläkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli niin sama juttu omakotitalossa. Ne pihatyöt jotenkin stressasi, vaikka senhän pitäisi olla hauskaa puuhaa ja eihän niitä ole pakko tehdä. En kuitenkaan osannut samalla tavalla rentoutua kuin tuolla parvekkeella, jossa ei tarvitse tehdä mitään enää nyt, kun olen sen kertaalleen pessyt ja puunannut. Kuulostaa tosiaan ihan hölmöltä, mutta munkin mielestä pihalle oli jotenkin pitkä matka :)
      Ihanaa viikonloppua, aurinkoa ja iloa sinne!

      Poista
  12. Minä olen muuttanut pihalle! Olen huono kiipeämään puuhun, mutta joenrannalla voidaan tavata..:) Ihana, Ihana kesä♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, siellä sitten törmäillään. Minä olin pienempänä kova kiipeämään puihin, en tiedä, kuinka korkealle nyt pääsisin. Pitänee kokeilla joku kerta.

      Poista
  13. ...nyt luin tuon edelleisen kommentin ja vastauksesi....voin sanoa, että itsekkin olen laiska pihatöiden tekijä...onneksi pihamme on todella helpohoitoinen...nurmikko ja pari penkkiä..:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin. Minä ihailen ihmisiä, jotka jaksavat hoitaa pihaa. Nehän ovat niin kauniita kukkivat pihat, mutta minusta ei oikein ollut siihen. Pitää joo valita piha omien mieltymystensä mukaan.

      Poista
  14. Ihana hyvänmielen kirjoitus. Leppoisaa viikonloppua sinne!

    Minulle iskee ajoittain hulluus tuon pihan kanssa... yleensä syksyllä ja keväällä. Mutta stressiä en suostu ottamaan, jos jotakuta häiritsee meidän rikkaruohot, tulkoot kitkemään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä niin, tervetuloa kitkemään vaan :) Minä kitkin rikkaruohuja neljä kesää kesätöikseni, ehkä siitä tuli inhotus sitä hommaa kohtaan. Ja se vuohenputki, siitä ei päässyt millään eroon.

      Poista
  15. Ei pihatöitä tarvi tehdä, 6000neliötä keltaisena kukkivaa voikukkapeltoa menee ruohonleikkurilla nurin. Kaksi katajaa penkissä kivien keskellä ja pari ruukkua terassinkaiteella jotka odottavat inspiraatiota! Aurinkoa lämpöä ja valoa Sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä. Kukin tekee sellaisen pihan kuin haluaa ja jaksaa hoitaa. Samoin, lämpöä sinne! Äsken ainakin oli jo hurjan lämmin, kun kävin koiran kanssa aamulenkillä.

      Poista
  16. Ai miten mahtava kesälaulu! Ihana, yhdyn siihen! Vilkuttelen parvekkeeltani sulle!

    VastaaPoista
  17. Oi miten hurmaava kesäinen teksti ja kuvat :)

    VastaaPoista
  18. Ylistyslaulu kesälle - tykkään!
    Minäkin hain eilen fillarilla kesäkukkia; tuli ihan kesäfiilis, kun poljin pöllyävien peltojen halki helteessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin on parasta tuoda kesäkukat fillarin korissa kotiin. Se tuntuu kaikista "oikeimmalta". Minä rakastan tuota pientä parveketta. Se on juuri niin pieni, että pystyn hallitsemaan sen.

      Poista
  19. Ihania ovat parvekkeet, verannat ja kaikki nämä tällaiset kesätilat, fyysiset ja psyykkiset. Minä olen ollut aina kankeahko kiipeilijä ja korkeanpaikankammoinenkin kaiken lisäksi, mutta muuten ovat jalat olleet aika lailla maasta irti (leijuvaa sorttia).

    Meillä on vuohenputki valloittanut kukkapenkin (unikkoa se ei sentään peittoa, luotan myös malvikkiin), rönsyleinikki väijyy pensasaidan liepeillä ja yksi omenapuu on täysin lehdetönnä (se on oikeastaan aika kaunis tai puhutteleva näky alastomuudessaan kaiken vehreän keskellä), seuraan näitä ilmiöitä mutta en niihin juurikaan puutu, samettiruusut on kylvetty ja mansikkamaata laajennettu, hankimme käytettyjä lavakauluksia, niitä on helppo pitää rikkaruohoitta. Nyt vain kuunnellaan linnunlaulua (ja kuikkaa järveltä) ja odotellaan ekoja mansikoita.

    Ihania kesähetkiä parvekkeelle, joenrantaan ja muihin kesämiljöisiiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti! Piirsit niin hienosti teidän pihan, että melkeinpä näen sen, kun suljen silmäni. Meidän kukkapenkissä viihtyi kanssa pirullisen hyvin tuo vuohenputki, ei se lähtenyt pois vaikka kuinka kitkin ja kitkin - voitti taistelun. Nyt on vaan pelakuita ja lobelioita ja niitä ei uhkaa kuin minä...olen vähän huono kastelija.
      Samoin sinulle, suloisia kesähetkiä!

      Poista
  20. Kesä tosiaan tuli ryminällä! Linnut sirkuttavat ikkunan alla niin vimmatusti, kaikki tämä uusi runsas vehreys on huumaavaa! Ihania kesä päiviä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tuli, ei ehkä koskaan aiemmin ole tullut näin odottamatta ja villisti. Voi kun tämä tällainen jatkuisikin koko kesän, mutta ilmeisesti odotettavissa on taas kovin viileää, nyyh.

      Poista